Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@16:02:15 GMT

ترکیه: کشیش برانسون تبرئه نشد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۲۹۸۷۳

به گزارش خبرگزاري صداوسيما، عبد الحمید گل وزیر دادگستری ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: برانسون کشیش آمریکائی تبرئه نشد.

در حال حاضر تعداد زیادی تروریست گروه گولن و داعش و پ ک ک در زندان نگه داری می شوند. قوه قضائیه ترکیه کسانی را که مستحق محکومیت هستند محکوم می کند و یا کسانی را که مستحق تبرئه هستند ، تبرئه و آزاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره حادثه ربوده شدن جمال خاشقجی گفت: دادستانی طبق نظام حقوقی ترکیه و حقوق بین المللی به تحقیقات همه جانبه ادامه می دهد. اردوغان رئیس جمهور نیز دستور اکید داده است که پرونده خاشقجی روشن شود. اصول منبعث از کنوانسیون وین وجود دارد.

ساختمان کنسولگری، یک مرکز معمولی نیست. بدین سبب دادستان نمی تواند هر لحظه وارد آنجا شود و به تحقیقات بپردازد زیرا باید دولت متبوع اجازه ورود دهد. مذاکرات اداری برای پیگری قضائی با عربستان سعودی ادامه دارد.

عبد الحمید گل وزیر دادگستری ترکیه افزود: حکم دادگاه درباره اندرو برانسون کشیش آمریکائی مورد مناقشه قرار گرفت. آمریکا خلاف روند حقوقی و غیر قابل قبول ادعاهائی مطرح کرد. قوه قضائیه ترکیه تحت فشار و یا دستورخاص حکم صادر نمی کند. دادگاه درباره برانسون حکم کنترل قضائی و ممنوعیت خروج از ترکیه را لغو کرد. اما حکم تبرئه وی را صادر نکرد و حکم مجازات صادر کرد.

وی افزود: تحریم وزرای ترکیه توسط آمریکا اهمیتی ندارد. درحال بررسی روشهای جایگزین مجازات اعدام هستیم. در حال حاضر درباره 1161 نفر عضو داعش، 32 هزار نفر عضو گروه تروریستی فتح الله گولن و 10 هزار نفر عضو گروه تروریستی پ ک ک بازداشت شده اند یا حکم محکومیت آنها صادر شده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۲۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از وضیعت پرونده توماج صالحی

مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی، درباره آخرین جزئیات حکم صادر شده برای موکل خود گفت: رای صادر شده است، اما هنوز نمی‌دانیم رای صادر شده چیست.

وی ادامه داد: منتظر هستیم که رأی به ما ابلاغ شود، پس از آن استنکاف کنیم و بعد از آن اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

وکیل توماج صالحی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ اطلاعی از حکم صادره نداریم. احتمال می‌دهم امروز یا فردا حکم را دریافت کنیم.

دیگر خبرها

  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد
  • استقلال از شکایت ۴۲میلیاردی یک ایجنت تبرئه شد
  • آخرین وضیعت پرونده توماج صالحی
  • آخرین جزئیات از وضیعت پرونده توماج صالحی
  • تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
  • همبازی شدن آل پاچینو و دن استیونز در یک فیلم ترسناک