Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک- ایرنا- نماینده ایران در سازمان ملل متحد از جامعه بین المللی خواست اجازه ندهند زورگویی آمریکا و جنایات صهیونیست ها حقوق فلسطینیان را تضییع کند و گفت: آمریکا نمی تواند بر جنایات این رژیم علیه کودکان فلسطینی سرپوش بگذارد.

به گزارش ایرنا از نمایندگی ایران در سازمان ملل، غلامعلی خوشرو عصر پنج شنبه در نشست شورای امنیت که به موضوع فلسطین و خاورمیانه اختصاص داشت، افزود: وضعیت در فلسطین رو به وخامت است و تنها در تظاهرات بازگشت فلسطینیان، تاکنون بیش از 200 نفر شهید و بیش از 22 هزار نفر نیز مجروح شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: آنچه تظاهرات کنندگان فلسطینی می خواهند، بازگشت به خانه و کاشانه آبا و اجدادی خود و تشکیل دولت مستقل فلسطین و حق طبیعی آنها است.
نماینده ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: رژیم اسرائل آنها را می کشد چون فلسطینی هستند؛ چون هیچ حقوقی حتی حق زندگی نیز برای آنها قائل نیست. اینها نتیجه 70 سال ظلم در حق فلسطینیان است که با حمایت آمریکا و به خاطر بی تفاوتی شورای امنیت ادامه یافته است.
خوشرو با یادآوری اینکه آمریکا 44 قطعنامه علیه اسرائیل را در شورای امنیت وتو کرده است، اظهار کرد: این نهاد حدود 300 قطعنامه در مورد موضوعات مرتبط با فلسطین تصویب اما اسرائیل همه آنها را نقض کرده است. این رژیم در صدر ناقضان قطعنامه های این نهاد قرار دارد.
وی در پاسخ به ادعاهای نیکی هیلی سفیر مستعفی آمریکا که از شهید فهمیده برای اثبات ادعای استفاده ایران از کودکان در سوریه یاد کرده بود، گفت: آمریکا با این حرف ها نمی تواند بر جنایات خود و اسرائیل در حق کودکان فلسطینی و کشتار وحشیانه آنها سرپوش گذارد.
نماینده ایران در سازمان ملل متحد افزود: آمریکا که نماینده اش تلاش کرد دایه مهربانتر از مادر برای کودکان ایرانی باشد، باید می گفت که تعداد زیادی از کودکان ایرانی در جنگ توسط صدام و با حمایت آنها شهید شده اند و اینکه آمریکا قاتل 66 کودک ایرانی است که جزو مسافران پرواز مسافری ایران بودند که آمریکا در خلیج فارس ساقط کرد.
خوشرو همچنین به اتهامات نماینده عربستان در مورد جزایر ایرانی و نام خلیج فاس نیز پاسخ داد.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران شوراي امنيت فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد

ژانگ جون، نماینده چین در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت خواستار افزایش تلاش «کشور‌های دارای نفوذ» برای برقراری آتش‌بس در غزه شد و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید هرگونه طرح حمله به شهر رفح را کنار بگذارد.

به گزارش الجزیره، نماینده چین به ممانعت صهیونیست‌ها در رسیدن کمک‌ها به غزه اشاره کرد و گفت: «اسرائیل باید از قطعنامه شورای امنیت پیروی کرده و گذرگاه‌ها را برای کمک‌های بیشتر به غزه باز کند». 

در این جلسه که به درخواست الجزایر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار شده، نماینده روسیه نیز در اظهارات مشابهی از تصویب قطعنامه مذکور حمایت کرد و خواستار تسهیل ورود کمک‌ها به نوار غزه شد. 

فلسطینی‌ها به دنبال به رسمیت شناختن بین المللی کشور خود در مرز‌های ۱۹۶۷ و پیوستن به سازمان ملل به عنوان یک کشور عضو کامل هستند. با این حال تحلیلگران انتظار دارند آمریکا امروز قطعنامه پیشنهادی الجزایر را وتو کند.

قطعنامه شورای امنیت برای تصویب شدن نیاز به دست کم ۹ رای موافق دارد و نباید توسط ۵ عضو دائم (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آمریکا) وتو شود. در صورت تصویب شدن، این قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل خواهد رفت که ۱۹۳ عضو دارد و در آن جا فلسطین باید دو سوم آرای کشور‌ها را به دست بیاورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند
  • کوثری، نماینده تهران: فکر می‌کنم صهیونیست ها اقدامات محدودی انجام دهند/ توصیه می‌کنیم از جنایت‌‌ دست بردارند، و الّا مرگشان زودرس خواهد شد/ اردن باید بداند حمایت از اسرائیل به ضررش خواهد بود
  • چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد
  • وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل
  • تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد
  • چین: تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد
  • نماینده روسیه در شورای امنیت : آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است
  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته
  • اردوغان: اسرائیل در ارتکاب جنایت از هیتلر پیشی گرفته است