Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-26@06:39:20 GMT

حمایت از محیط بانان افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۰۱۹۳

حمایت از محیط بانان افزایش می یابد

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با یادآوری خلاهای قانونی در حمایت و صیانت از محیط بانان هنگام ماموریت و مقابله با شکارچیان غیرمجاز مسلح گفت که با تمهیدهایی، این نقص جبران می شود.سرهنگ جمشید محبت خانی در حاشیه آیین تشییع پیکر شهید «تاج محمد باشقره» محیط بان گنبدی در جمع خبرنگاران گفت: براساس بخشنامه ستاد کل نیروهای مسلح مستند به تایید فرمانده کل قوا از این پس محیط بانانی که هنگام انجام ماموریت دچار مصدومیت یا فوت شوند، ایثارگر شناخته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر این اساس برای یگان حفاظت دستگاه های دولتی از جمله محیط بانان نیز همانند نیروهای مسلح درجه های ایثارگری توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران لحاظ می شود.
او اظهار داشت: لایحه حمایت از محیط بانان نیز پس از دو سال پیگیری به تازگی ر کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و امیدواریم در صحن علنی نیز رای بیاورد.
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در این لایحه حمایتی بحث بیمه های تکمیلی و مسوولیت محیط بانان و جنگل بانان مورد تایید قرار گرفته است.
سرهنگ محبت خانی در خصوص قانون به کارگیری سلاح توسط محیط بانان، گفت: این قانون اکنون دچار خلا است و در حالی که ماده سوم و بندهای زیرمجموعه آن به کارگیری سلاح برای ماموران پلیس را مشخص کرده است اما برای محیط بانان فقط بندهای یک و دو مورد لحاظ قرار می گیرد.
وی افزود: بندهای یک و دو ماده سه قانون به کارگیری سلاح توسط محیط بانان تنها برای دفاع از خود و یا سلاح شان هنگام خطر است در غیر این صورت مجاز به تیراندازی نیستند.
سرهنگ محبت خانی اضافه کرد: این قانون باید به گونه ای اصلاح شود که محیط بان بتواند برای شکارچیان متخلف حین شکار و یا زمانی که مرتکب جرمی در مناطق حفاظت شده و ممنوعه می شوند، از سلاح استفاده کنند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جوانی جمعیت در سی سخت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست شبکه بهداشت و درمان دنا در این همایش گفت::یکی از مهمترین فاکتور‌ها و شاخص‌ها در زمینه طرح جوانی و افزایش جمعیت عملیاتی کردن مشوق‌ها و طرح‌هایی است که در این راستا اعلام شده است.
یزدان پناه افزود:شهرستان دنا در حوزه جمعیت نقاط امیدبخشی دارد و تلاش برای افزایش نسل و حمایت از خانواده یکی از ضروری‌ترین اولویت‌ها برای مسئولان و مردم است.
پارسا شعبانی فرماندار شهرستان دنا هم گفت: برای قانون جوانی جمعیت در قانون ۷۳ماده‌ای شرح و وظایف هر اداره‌ای مشخص شده است و می‌طلبد هر نهادی به نحو احسن وظایف خود را انجام دهد.
در ادامه سردار حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ سپاه فتح استان با حضور در مراسم جوانی جمعیت در شهرستان دنا گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری لازم است در بحث جوانی جمعیت همه ارگان‌ها پای کار باشند تا با جوان بودن جمعیت کشور از آسیب و گزند دشمنان دور باشیم.
حجت الاسلام واهبی زاده امام جمعه شهر سی سخت نیزگفت: تشکیل قرارگاه حمایت از جوانی جمعیت و ازدواج در شهرستان دنا جهت مقابله با پیری جمعیت با حضور همه ارگان‌های زیربط ضرورت دارد.

دیگر خبرها

  • همایش جوانی جمعیت در سی سخت
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • تحویل خودرو و تجهیزات عملیاتی به محیط‌بانان
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد