Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسئول دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی حوزه هنری از برگزاری مراسم نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» در حرم حضرت معصومه (س) خبر داد.

محسن میرزاعلی مسئول دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری گفت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با همکاری موسسه جهانی آل البیت (ع) هر ساله در ایام اربعین حسینی نمایشگاه «واقعه نگاری» اربعین در راستای آشنایی با تاریخچه و معارف و مفاهیم اربعین برپا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال این نمایشگاه با یک برنامه جانبی نیز همراه است. همراه با برگزاری نمایشگاه عکس اربعین، حرم حضرت معصومه (س) در روز‌های آینده میزبان مراسم نقالی و پرده‌خوانی با عنوان «عشاق» نیز خواهد بود. این مراسم از ۲۶ مهرماه در صحن جوادالائمه (ع) حرم حضرت معصومه (س) کار خود را آغاز خواهد کرد.

میرزاعلی افزود: نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» از سوی دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری با همکاری موسسه جهانی آل البیت (ع) برگزار می‌شود. این مراسم به این گستردگی با موضوع امام حسن مجتبی (ع)، امام رضا (ع)، اربعین، قیام سیدالشهدا و رحلت رسول‌الله (ص) برای اولین بار است در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود. نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» در بخش‌های خردسالان، کودک و نوجوان، جوان و پیشکسوتان ۱۵ اجرا خواهند داشت. از آنجایی که امسال اولین تجربه ما در این بازه زمانی و مکانی است فراخوانی را اعلام نکردیم و به انتخاب خودمان گروه‌ها و افرادی را برای اجرای نقالی و پرده‌خوانی دعوت کردیم. در صورتی که نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» در گام نخست خود موفق عمل کند و ما با استقبال خوبی از سوی هنرمندان و عموم مردم مواجه شویم سال آینده فراخوان می‌دهیم تا گروه‌های علاقه‌مند برای حضور در این مراسم اقدام نمایند.

این مرشد برجسته نقالی و پرده‌خوانی کشور گفت: اولین اجرای نقالی ما با اجرای کوچکترین نقال کشور یعنی خانم سارینا حیدری انجام می‌شود که علاوه بر نقالی شعرخوانی نیز خواهد داشت. در بخش نوجوان و جوان ما در هفته آغازین این مراسم حسن بصیری اجرا خواهند داشت. همچنین در اجرای ابتدایی بخش پیشکسوتان احتمالا محمد معجونی و یا بنده نقالی خواهیم داشت. اجرا‌های گروه‌ها و هنرمندان مختلف نقالی و پرده‌خوانی ما در این مراسم از ۲۶ مهر آغاز و تا ۲۲ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

میرزاعلی ادامه داد: بخش آماده‌سازی طومار‌های نقالی و پرده‌خوانی برای این مراسم به همراه انتخاب و برنامه‌ریزی اجرای گروه‌های مختلف به عهده دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی حوزه هنری است. همچنین در بخش‌های تبلیغاتی مراسم نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» نیز ما فعالیت داریم. موسسه جهانی آل البیت (ع) هم در برگزاری این مراسم پشتیبانی مالی و هماهنگی‌های لازم با حرم حضرت معصومه (س) را انجام خواهد داد.

گفتنی است، مراسم نقالی و پرده‌خوانی «عشاق» ۲۶ مهر الی ۲۲ آبان در قالب ۱۵ اجرا در صحن جوادالائمه (ع) حرم حضرت معصومه (س) از سوی دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری با همکاری مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت (علیهم السلام) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر هنرهای نمایشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که هرروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه شماره 441 خط حزب‌الله، برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان که با حضور بیش از 200 دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضبط شده و هر روز ساعت 13 از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود در روزهای اخیر مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

«محفل» بدون سلبریتی با خلاقیت و یک شبِ صدمیلیونی!

ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه(س) و شبکه قرآن سیما و با تحسین تلاوت‌های تجویدی و کامل این نوجوانان فرمودند:  «مکررا این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • آمادگی برای برگزاری جشن های دهه کرامت
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود