Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@16:35:08 GMT

ربات‌های کشاورز، جدیدترین همکار انسان‌ها +فیلم

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۰۳۴۹

ربات‌های کشاورز، جدیدترین همکار انسان‌ها +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ربات کشاورزی (Agricultural robots) رباتی با کاربردهایی در کشاورزی است. مهمترین کاربرد حال حاضر این ربات‌ها برداشت محصول می‌باشد. با ظهور بیشتر ربات‌ها و پهپادها، کاربردهای بیشتری مانند کنترل علف‌های هرز، باروری ابرها، کاشت دانه‌ها، برداشت محصول، نظارت محیطی و آنالیز خاک به این حیطه اضافه گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که صحبت از کشاورزی رباتیک می‌شود، مرکز رباتیک دانشگاه سیدنی استرالیا، همیشه حرفی برای گفتن دارد و می‌شود گفت که روی آن تسلط کامل دارد. این دانشگاه این کار را با طراحی و ساخت سری ربات‌های کشاورز خود انجام داده است. این ربات‌ها توانایی دارند که رویکرد ما به مقوله کشاورزی را تغییر دهند.

اکنون این دانشگاه در حال آزمایش ربات جدید خود است. این ربات دارای یک بازو است که روی آن گیره‌هایی برای گرفتن میوه طراحی شده است. این گیره‌ها از مواد نرم ساخته شده اند تا به میوه‌ها آسیبی نرسانند. این ربات برای چیدن اتوماتیک میوه‌ها ساخته شده است.

این دانشگاه علاوه بر ربات‌ چیدن میوه، رباتی برای هرس کردن درختان نیز طراحی کرده است.این ربات درست مانند یک باغبان دقیق شاخه‌های گیاهان را اسکن می‌کند و اگر متوجه صدمه یا پژمردگی قسمتی بشود آن بخش را از گیاه جدا می‌کند.

ربات دیگری که این افراد طراحی کرده اند RIPPA نام دارد که از انرژی خورشیدی برای حرکت کردن استفاده می‌کند و می‌تواند محدوده وسیعی را با قابلیتش پوشش دهد. کار این ربات کاشتن دانه و نهال گیاهان است. همچنین این ربات با اسکن کردن گیاهان توسط دوربینی که دارد می‌تواند اطلاعاتی درباره رشد و وضعیت سلامت آن‌ها به ما بدهد.

استفاده از ربات‌ها در کشاورزی یک اتفاق خوب و جذاب است که می‌تواند از سختی‌های این کار کاسته و به کیفیتش بی‌افزاید. این ربات‌ها برای کم کردن وظایف انسان‌ها آمده اند. برای داشتن یک کشاورزی بهتر و کارآمدتر باید استفاده از این ربات‌ها را فراموش نکرد و با زمان همراه شد. عصر حاضر، زمان استفاده از تکنولوژی جدید برای زندگی است. اگر کسی خود را با آن همراه نکند نمی‌تواند به راحتی بقیه زندگی کند.

در ادامه فیلم این ربات‌ها را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید: سرعت Venom F5 به 311 مایل بر ساعت خواهد رسید + تصاویر

انتهای پیام/

کشاورزی رباتیک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

او گفت: این گواهینامه، فردا پنجم اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اعطا خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

او ادامه داد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ویدیویی از طرز کار ربات‌های چینی که گیج کننده است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه