Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@23:20:26 GMT

فرو رفتگی گونه چگونه ایجاد می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۰۳۸۵

به گزارش پارس نیوز، 

در ابتدا باید گفت که چال گونه یک نقص وراثتی است، اگر بخواهیم آن را ساده توضیح دهیم این است که چال گونه نقصی مربوط به ژن هایی است که به ظاهر توجهی نمی کنند و تنها می خواهند زنده بمانند و بقا داشته باشند.

چال گونه به اشکال جزئی در عضلات صورت بازمی گردد و نتیجه کوتاه بودن عضلات صورت است و در مراحل رشد اولیه و در بافت های هم بند زیر پوست رخ می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این صورت که پوست پوشش دهنده این نقص به بافت پیوندی زیرین می‌چسبد و هنگام لبخند زدن و حرکت صورت فرورفتگی در پوست ایجاد می‌شود.

نکته جالب این است که نقص وراثتی یاد شده در ترکیب ژن ها اتفاق نمی افتد بلکه فقط مشکل مربوط به یک ژن است.

چگونه می توان چال گونه داشت؟

تنها راه داشتن چال گونه این است که از والدین به فرزندان منتقل شود. امروزه علاقه مندان به چال گونه به جراحی های پلاستیک روی آورده اند تا این نشانه نقص جزئی در ژن ها را عمدا در صورت خود ایجاد کنند.نکته جالب دیگر این که فرورفتگی گونه لزوما در دو گونه نیست بلکه ممکن است فقط در یک گونه وجود داشته باشد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ژن رشد پوست پوشش والدین جراحی پلاستیک پلاستیک پوست پوشش رشد والدین پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه توانمندسازی محلات شهر نمی‌تواند صرفاً ایجاد اشتغال باشد، گفت: این موضوع باید به‌صورت یک فعالیت هدف‌مند باشد و در دل محلات به مباحثی همچون آگاهی‌بخشی و آسیب‌شناسی بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در نشستی پیرامون توان‌مندسازی محلات شهر اصفهان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: این شعار می‌تواند چراغ راهی برای فعلان اقتصادی و اجتماعی جامعه ما باشد.

وی با اشاره به برگزاری نشست با معتمدان و موثران منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان افزود: تمام دستگاه‌ها دارای ظرفیت‌هایی است، اما اصل موضوع ایجاد فرصت‌های مردمی بوده و وظیفه دستگاه حاکمیت، شناسایی و احصای فرصت‌هایی است که این ظرفیت‌ها شناسایی و بستری برای هم‌افزایی فراهم شود تا این ظرفیت‌ها به منصه ظهور رسد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه توانمندسازی محلات شهر نمی‌تواند صرفاً ایجاد اشتغال باشد، تصریح کرد: در این موضوع باید به دل محلات رویم و در دل آن‌ها به مباحثی چون آگاهی‌بخشی و آسیب‌شناسی بپردازیم.

صیرفی‌نژاد خاطرنشان کرد: این موضوع باید به صورت یک فعالیت هدف‌مند باشد و با شناسایی ظرفیت‌ها و تمرکز بر دو یا چند مورد مشخص شده در سال جاری، می‌توان آن را به‌صورت هدفمند به ثمر رساند.

کد خبر 745834

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • نکته جالب درباره عامل چاقی مردان و زنان که احتمالا نمی‌دانید
  • کانتورینگ صورت برای انواع فرم های صورت
  • این ۵ عادت سلامت پوست را به خطر می‌اندازند
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!