Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

داده سلطنت امینی زن مسنی 63 ساله است که از نوجوانی عاشق سینما و بازیگری بوده و آرزو داشت روزی بازیگر شود به دلیل مشکلات زندگی نتوانست در جوانی به آرزویش جامه عمل بپوشاند.

 

او زندگی بسیار سخت و پر مشتقی را پشت سر گذاشته و به تنهایی مسئولیت سنگین خانواده را بعد از فوت همسرش بر عهده گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سواد ندارد اما شجاع و ساختار شکن است و جزء نخستین زنان بانه ای بود که به سینما رفت و بسیاری از فیلم هایی را که در سینمای رحمان خان و سینمای مسلمی در دهه های 40 و 50 اکران شده دیده است.

در 13 سالگی با مردی که 25 سال از خودش بزرگتر بود به اجبار ازدواج می کند ولی در ایام جوانی همسرش را از دست می دهد و به تنهایی بار مسئولیت سنگین خانواده اش را به دوش می کشد اما همچنان در رسیدن به آرزویش ناامید نمی شود و از عشق و علاقه اش به سینما برای پسرانش می گوید.

یکی از پسرانش دوربینی خریداری می کند و از مادرش در همه مراسم، مهمانی ها و جشن ها فیلم می گیرد و «داده سلطنت» از گروه های تئاتر که از شهرستان های دیگر برای نمایش به بانه می آمدند در خانه خود پذیرایی می کرد تا تجربه بازیگری را از آنها بیاموزد.

بعد از فوت همسرش بازیگری را در سال 1376 در فیلم «آوات» به کارگردانی رحیم ذبیحی شروع کرد، داستان این فیلم به دلیل اینکه به داستان زندگی خودش که از پسر بیمارش مراقب می کرد شباهت داشت به موفقیت زیادی رسید و در چندین جشنواره مقام اول را کسب کرد.

فیلم داده سلطنت روایت زندگی خانواده اوست که به صورت مستند پرتره ساخته شد، بخش زیادی از فیلم آرشیوی از فیلم های خانوادگی و خاطرات تلخ و شیرین زندگی این زن است که توسط پسرانش فیلمبرداری شده و توسط فیلم ساز جوان بانه ای هادی احمدی به فیلم تبدیل شده است.

داده سلطنت با وجودی که مشکلات و محدودیت های زیادی در زندگی داشته اما هیچگاه از رسیدن به آرزویش ناامید نشده و این مشکلات مانع رسیدن به خواسته هایش نشدند.

بانوی بازیگر بانه ای اظهار داشت: در ایام جوانی صدای خوبی داشتم و برای دوستانم آواز می خواندم و به بازیگری هم علاقه زیادی داشتم در آن زمان بانه 2 سالن سینما داشت.

سلطنت امینی افزود: هر روز عصر برای دیدن فیلم به سینمای رحمان خان می رفتم با دیدن این فیلم ها زبان فارسی را یاد گرفتم و حتی گاهی وقت ها با فامیل و آشناییان هم فارسی صحبت می کردم ولی تنها آرزویم این بود یک روز بازیگر شوم.

وی تاکید کرد: در خانه ما به دلیل اینکه پسرانم فیلمبرداری می کردند همیشه دوربین روشن بود و آنها از هر مراسم و مناسبت خاص در خانه فیلم می گرفتند و همسایه ها را جمع می کردم تا آنها را تماشا کنند.

امینی تاکنون در 12 فیلم بازی کرده که در بیشتر آنها نقش اول بوده است، اولین فیلم را در فیلم آوات ساخته رحیم ذبیحی در سال 76 بازی کرد، دومین فیلم را با هیوا امین نژاد در فیلم سمفونیای کوهستان و فیلم سوم را با جمیل رستمی در فیلم مرثیه برف بازی کردم البته او برای هیچکدام از این فیلم ها حق الزحمه نگرفته است.

امینی گفت: برای شبکه کردستان هم لالایی را خواندم و در فیلمی به نام آتش روی کبریت که در شبکه چهار پخش شد نیز نقش آفرینی کردم.

او می گوید: در زندگی آرزوهای زیادی داشتم که به آنها نرسیدم اما اکنون بسیار خوشحالم که توانستم بازیگر شوم وقتی که بازی می کنم حس بسیار خوبی دارم به همه دختران و زنان نیز توصیه می کنم بازیگری را تجربه کنند.

وی با بیان اینکه یکی از آرزوهایم داشتن فرزند دختر بود که محقق نشد، اظهار داشت: اگر نقشی را برای بازی انتخاب کنم دوست دارم در نقش مادر عروس باشیم و دخترم را به خانه بخت بفرستم.

به گزارش ایرنا، فیلم مستند پرتره داده سلطنت به کارگردانی هادی احمدی در جشنواره های مختلف داخلی و خارجی حضور داشته و در دومین جشنواره روژآوا کردستان سوریه موفق به کسب جایزه دوم بخش مستند شد و در جشنواره فیلم شبدیز در بخش تدوین و بخش مستند مقام دوم را کسب کرد و در سومین جشنواره بین المللی فیلم سلیمانیه هم جایزه بهترین مستند را دریافت کرد.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیا/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مشکلات خانواده فوت زنان ازدواج عشق و علاقه تئاتر دوربین کوهستان بازی سوریه جشنواره فیلم جشنواره بین المللی فیلم استان کردستان استان کردستان جشنواره بین المللی فیلم دوربین عشق و علاقه مشکلات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد

امیر جدیدی در فیلم بیوگرافی «منصور» در نقش منصور بهرامی تنیسور مشهور ایرانی ایفای نقش می‌کند.

به گزارش ایسنا، کمپانی فرانس تی‌وی حق پخش جهانی فیلم بیوگرافی «منصور» به کارگردانی «رومالد بولانژه» را در اختیار گرفته که روایتی از زندگی منصور بهرامی تنیسور مشهور از ایرانی و مهاجرت او به فرانسه، دست و پنجه نرم کردن با فقر و سپس به شهرت رسیدن در فضای بین المللی است.

امیر جدیدی بازیگر ایرانی که بیشتر برای بازی در فیلم «قهرمان» برنده جایزه بزرگ کن ۲۰۲۱ به کارگردانی اصغر فرهادی در سطح بین المللی شناخته می‌شود، نقش منصور بهرامی را بازی خواهد کرد.

این فیلم محصول مشترک فرانسه و بریتانیاست و «داون مک دانیل» با همکاری «فیلیپ دی لیون» نگارش فیلمنامه این فیلم را بر عهده داشته‌اند.

منصور بهرامی تنیسور ۶۸ ساله متولد ایران، به دلیل سبک بازی سرگرم کننده و داستان زندگی خارق العاده اش، چهره‌ای محبوب در مسابقات بین المللی تنیس است.

او که در دهه ۱۹۵۰ در ایران به دنیا آمد، با استفاده از ماهیتابه به عنوان راکت شروع به یاد گرفتن تنیس کرد و از استخر به عنوان زمین بازی استفاده می‌کرد. او پس از انقلاب به فرانسه رفت و با فقر و بی‌خانمانی رو به رو شد و شبانه در خیابان‌های پاریس پرسه می‌زد و روز‌ها در رختکن استادیوم رولان گاروس می‌خوابید، اما هرگز امید خود را از دست نداد.

این فیلم نشان می‌دهد که چگونه بهرامی از طریق اراده قوی و تیز هوشی، پیچیدگی‌های زندگی را به‌عنوان یک مهاجر غیرقانونی طی می‌کند، در حالی که پیوند‌های پایداری با نماد‌های تنیس که استعداد او را می‌شناختند، ایجاد می‌کند تا رویای دوران کودکی‌اش را برای بازی در رولان گاروس محقق کند.

بهرامی همچنین به نشریه ددلاین گفت: در طول سال‌ها خیلی‌ها به من گفته‌اند که داستان من برای اکران در سینما ساخته شده است، و بسیار مفتخرم که فیلمی بلند از زندگی من ساخته می‌شود و بسیار خوشحالم که رومالد بولانژه کارگردانی فیلم را بر عهده خواهد داشت. او نه تنها یک کارگردان هیجان انگیز است، بلکه مرد دوست داشتنی است. امیر جدیدی هم یک بازیگر استثنایی است و این واقعیت که او یک تنیس باز نیمه حرفه‌ای است یکی از آن شانس‌های بزرگ است. ممنون از داون مک دانیل برای نوشتن فیلمنامه زیبایی که همه ما به آن اعتقاد داریم. اگر داستان من بتواند الهام بخش مردم باشد و با آن لبخند بزند، مرد بسیار خوشبختی خواهم بود».

رومالد بولانژه نیز منصور بهرامی را یک قهرمان واقعی توصیف کرد که مقاومت و اشتیاق او الهام بخش افراد بی‌شماری بوده است و عنوان کرد که بسیار مفتخر است که سفر خارق‌العاده او را به پرده سینما می‌آورم.

فیلم «منصور» امسال در بازار جشنواره کن به خریداران بین‌المللی معرفی می‌شود.

دیگر خبرها

  • مهاجم آرسنال ستاره هالیوودی را غافلگیر کرد (عکس)
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده
  • پایان زندگی مخفیانه بوکسور قاتل در پاسداران
  • اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره ای توسط بازیگر زن «نون خ» | آرزوی سلامتی خانم بازیگر برای ترانه علیدوستی + ویدئو
  • اولین گفت و گو با پاکبانی که بابت حمله ایران به اسرائیل معروف شد | آرزوی چند ساله ام بود که ... + فیلم