Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@03:06:33 GMT

جیا جیا سوژه رسانه‌های جهان شد + تصویر

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۰۵۵۱

‍‍‍‍‍‍

رکنا: همت و فداکاری مثال زدنی دختر ۶ ساله‌ای که پس از رفتن مادرش، وظیفه نگهداری و پرستاری از پدر معلول خود را بر عهده گرفته، سوژه رسانه‌ها شد.

حجم ویدیو: 7.28M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04

این دختر خردسال اهل استان "نینگژیا" چین پس از آنکه مادرش خانه و آنها را ترک کرد از پدر 38 ساله از کارافتاده اش پرستاری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"جیا جیا"، پس از آنکه پدرش در یک حادثه Incident تصادف رانندگی با یک تاکسی در سال 2016 دچار معلولیت شد با فداکاری و از خود گذشتگی پرستاری از پدرش را بر عهده گرفته است. این حادثه موجب شد تا "تیان هایچنگ" از ناحیه قفسه سینه به پایین بدنش کاملا معلول شود. او اکنون قادر به راه رفتن نیست و به ندرت می تواند از دو دست خود استفاده کند.
همسر او پس از گذشت دو و نیم ماه از حادثه تصادف Crash به همراه پسر خردسالش او و دخترشان را ترک کرد. آنها حدود هفت سال بود که با یکدیگر ازدواج کرده بودند. تیان در گفتگو با یکی از رسانه های محلی چین در مورد همسرش گفت : " همسرم به من گفت می خواهد برای تنها چند روز به خانه مادرش برود اما او هیچ وقت بازنگشت و پسرمان را نیز با خود برد. "
این در حالی است که اکنون دختر خردسال این مرد به خوبی یاد گرفته تا چطور از پدر بیمارش مراقبت کند. جیا هر روز ساعت 6 صبح از خواب بر می خیزد و کارهای روزانه پدرش را پیش از رفتن به مدرسه انجام می دهد. او دندان های پدرش را مسواک می زند، صورتش را می شوید و حتی اگر صورت پدرش نیاز به اصلاح داشته باشد صورت او را اصلاح می کند. جیا نیز در این باره گفت : " در ابتدا بدلیل اینکه مهارت زیادی در اصلاح صورت پدرم نداشتم، صورتش غرق خون می شد اما پدرم به من دلداری می داد و می گفت درد ندارد. حالا در اصلاح صورت پدرم کاملا حرفه ای شده ام و طوری صورت پدرم را اصلاح می کنم و مورد تشویق مادربزرگم قرار گرفته ام."
هنگامی که جیا در مدرسه حضور دارد پدربزرگ و مادربزگش وظیفه مراقبت از پدرش را بر عهده می گیرند. جیا همچنین به پدرش در خوردن غذا کمک و زخم های او را پانسمان می کند. او در راه رفتن پدرش با ویلچر نیز به او کمک می کند.
اما مهمترین چیزی که این دختر 6 ساله به پدرش هدیه داده، لبخندی است که بر صورت او نشانده؛ او موجب شده تا پدرش غم ترک همسرش را فراموش کند و با امیدواری به زندگی ادامه دهد. تیان داستان فداکاری و از خود گذشتگی دخترش را در یکی از شبکه های اجتماعی با 500000 هزار فالوور خود به اشتراک گذاشته است. جیا در پاسخ به این پرسش که آیا دلش برای مادرش تنگ نشده گفته است : " نه، چون او در اوج سختی پدرم را ترک کرد. اما دلم برای برادرم تنگ شده و می خواهم او را از نزدیک ببینم."خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمله وحشیانه به روحانی حوزه علمیه در قم شیما ملکه زیبایی 2015 عراق تهدید به مرگ شد ! + عکس رامین مست بود که زنش را با بهزاد در اتاق خواب همخوابی شرم آور کردند این موشک بالستیک ایران تن سعودی ها و اسرائیلی ها را به لرزه در آورد + تصاویر جزییات کتک خوردن 2 پلیس راهور از 4 اوباش! / اطلاعیه ناجا+ فیلم لحظه حمله تجاوز به 8 زن با برنامه صیغه یابی+عکس اقدام دردناک نامزد حسود برای مرد جوان+عکس ناتاشا بریدن گوش و دُم سگ پس از آزار شوم در پارک + عکس عکس حسن چپقی لحظاتی قبل از اعدام سرقت مسلحانه از بانک صادرات با لباس زنانه تجاوز نگهبان ساختمان به زن 25 ساله! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا رییس پزشکی قانونی عربستان، خاشقجی را با اره تکه تکه کرده است + عکس جلاد سعودی احسان با یک وعده غذا ترانه 17 ساله را فریب داد

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه حادثه Incident تصادف Crash دندان غذا پدر رسانه دختر فیلم سوژه عکس قتل مرد ایران زن روزنامه دختر عربستان کشته اعدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ختافه به دنبال تمدید قرارداد قرضی میسون گرینوود

وینگر انگلیسی پس از حواشی فراوان در اسپانیا احیا شد و ممکن است در این کشور بماند.

طرفداری | میسون گرینوود، وینگر ۲۲ ساله و انگلیسی منچستریونایتد که به صورت قرضی در ختافه بازی می کند، احتمال ماندن در این تیم را در سر راه خود می بیند.

به گزارش اتلتیک، ختافه مذاکرات بر سر تمدید قرارداد قرضی میسون گرینوود را با منچستریونایتد آغاز کرده است. این وینگر 22 ساله در 32 بازی برای ختافه، ده گل زده و شش پاس گل داده است. منچستریونایتد ترجیح می دهد گرینوود را در انتقالی دائمی بفروشد و از فروش او درآمد کسب کند اما در صورت عدم دریافت پیشنهادی مناسب، ممکن است این انتقال قرضی را نیز در نظر بگیرد.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • رازگشایی از نماد‌های ۲۷۰۰ ساله ایران باستان
  • جزئیات عملیات کرم ابوسالم به روایت رسانه عبری
  • (ویدئو) رکوردشکنی مدونا، یک و نیم میلیون نفر در کنسرت برزیل شرکت کردند
  • گل‌زنیِ داور در اروپا که سوژه رسانه‌ها شد | ویدئو
  • حرکات عجیب بایدن مقابل خبرنگاران سوژه رسانه‌ها شد
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • (عکس) تصاویری خاص و متفاوت از میلاد کی‌مرام سوژه رسانه‌ها شد
  • ختافه به دنبال تمدید قرارداد قرضی میسون گرینوود
  • انتقاد تند مدیر سپاهان از هواداران زن و مرد پرسپولیس!
  • از «نیکا» تا «یسنا»