Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد > بازرگانی - مهر نوشت:طبق آمار گمرک ایران ذرت از جمله کالاهای اساسی است که رتبه نخست در لیست کالاهای اساسی وارداتی را به خود اختصاص داده است به طوری که طی شش ماه اول سال‌ جاری به میزان ۴ میلیون و ۱۵۶ هزار تن و به ارزش ۹۷۲ میلیون دلار وارد کشور شده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۷ و ۱۹ درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۹۳۹ هزار تن برنج وارد کشور شد

برنج از دیگر کالاهای اساسی است که رتبه دوم را در لیست کالاهای اساسی وارداتی در نیمه اول سال به خود اختصاص داده است؛ این کالا طی مدت مذکور ۹۳۹ هزار تن به ارزش ۹۶۷ میلیون دلار وارد کشور شده است.

دانه‌های روغنی با ارزش ۸۲۲ میلیون و ۱۹۵ هزار دلار در رتبه سوم لیست کالاهای اساسی وارداتی جای دارد؛ حجم این کالا به میزان یک میلیون و ۵۷۴ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۲۶ درصد و ۳۱ درصد افزایش داشته است.

واردات ۴۸۳ میلیون دلار دارو

دارو به ارزش ۴۸۳ میلیون دلار و با حجم ۳ هزار و ۷۲۰ تن طی شش ماه اول سال‌جاری در ردیف چهارم کالاهای اساسی وارد شده به کشورمان جای دارد.

روغن‌های خوراکی در ردیف پنجم لیست مذکور قرار گرفته و طی مدت مذکور ۴۶۷ میلیون و ۳۱۷ هزار دلار با حجم ۵۶۱ هزار تن وارد کشور شده است.

۷۲ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شد

گوشت قرمز از دیگر کالاهای اساسی است که در ردیف ششم لیست کالاهای اساسی قرار گرفته و به ارزش ۳۶۵ میلیون دلار و با حجم ۷۲ هزار تن وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۷ و ۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

براساس این گزارش طی مدت مذکور کنجاله سویا با میزان ۵۳۶ هزار تن و ارزش ۲۳۹ میلیون دلار در ردیف هفتم لیست کالاهای اساسی جای دارد.

همچنین جو با میزان یک میلیون و ۱۳ هزار تن به ارزش ۲۱۸ میلیون و ۵۷۲ هزار دلار هشتمین کالای اساسی وارداتی طی مدت مذکور است که بیانگر افزایش ۲۰ درصد از نظر وزنی و ۴۳ درصدی از حیث ارزش بوده است.

کود در ردیف نهم از لیست کالاهای اساسی وارداتی جای گرفته است که وزن این کالا ۱۸۶ هزار تن و ارزش آن ۱۰۱ میلیون و ۵۹۵ هزار دلار بوده است.

خودکفایی در گندم/ واردات ۸۸ هزار تن قند وشکر 

بنابراین گزارش؛ قند و شکر با حجم ۸۸ هزار تن و به ارزش ۴۱ میلیون دلار ردیف دهم از لیست کالاهای اساسی وارداتی را به خود اختصاص داده است.

نکته قابل توجه اینکه گندم با واردات ۱۹۷ تن و ارزش ۸۷ هزار دلار در ردیف یازدهم کالای اساسی وارداتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش صد درصدی از نظر وزنی و ۹۹ درصدی از نظر ارزش همراه بوده است.

 

1717

کلید واژه‌ها : واردات مواد غذایی - واردات برنج - واردات گندم - مواد غذایی - واردات -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: واردات مواد غذایی واردات برنج واردات گندم مواد غذایی واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید

 معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان صادرات صورت گرفته از طریق گمرکات کردستان یک هزار و ۱۰۲ تن معادل با ۵۱۸ میلیون دلار بود و میزان صادرات صورت گرفته از طریق سایر گمرکات نیز ۴۹۱ هزار تن معادل ۳۱۳ میلیون دلار بوده است.

طه سمیعی به میزان واردات ثبت سفارش شده از طریق گمرکات کردستان اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ میزان واردات ۳۳ هزار و ۶۰۰ تن معادل با ۳۶۳ میلیون دلار بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین حجم ترانزیت صورت گرفته در سال گذشته از طریق گمرکات کردستان ۲ هزار و ۵۹۶ تن بوده که ۳ هزار و ۷۸۴ میلیون دلار ارزش داشته است.

سمیعی جمع کل مبادلات تجارت خارجی در سال ۱۴۰۲ را ۴ هزار و ۲۲۳ تن عنوان کرد و ادامه داد: ارزش دلاری این میزان مبادله ۴ هزار و ۹۷۸ میلیون دلار بوده است.

وی هدف صادراتی تعیین شده برای سال گذشته را ۴۸۸ میلیون دلار عنوان کرد و یادآور شد: عملکرد ۱۲ ماهه این حوزه در سال گذشته نشان از تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی دارد.

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: مهمترین اقلام صادراتی از طریق گمرکات کردستان تخم خوراکی ماکیان، گوجه فرنگی زراعی، محصولات اهنی اسفنجی، تراکتور کشاورزی و سیب تازه بوده است.

سمیعی گفت: طلای خام، آلیاژ آلومینیوم کار نشده، دستگاه تهویه مطبوع ۲ تکه، قراضه و ضایعات انباره‌های سرب و قراضه و ضایعات آلومینیوم نیز از مهمترین اقلام وارداتی بوده است.

وی با بیان اینکه عراق، افغانستان، سوریه، ترکیه و هند کشور‌های عمده هدف صادراتی ایران بوده اند، اظهار کرد: عراق، چین، امارات متحده عربی، ترکیه و آلمان نیز کشور‌های عمده مبدا وارداتی کشور بوده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • ۱۰۱ میلیون دلار ارز به نیازهای خدماتی تخصیص داده شد