Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@02:46:22 GMT

قاچاق گوشی موبایل هم معکوس شد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۰۷۱۳

قاچاق گوشی موبایل هم معکوس شد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی تلفن همراه با بیان اینکه عرضه موبایل با ارز نیما سبب رونق قاچاق می شود گفت: به دلیل تفاوت قیمت ارز آزاد با ارز ۸ هزارتومانی نیما عرضه این وسیله از ایران به دیگر کشورها رونق می گیرد. ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۹ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی محبی گفت: اختصاص ارز نیما با نرخ 8 هزارتومان به گوشی تلفن همراه سبب رونق گرفتن قاچاق این کالا به خارج از کشور به دلیل تفاوت نرخ ارز آزاد با ارز نیما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی و گوشی تلفن همراه با اشاره به اینکه بازار گوشی تلفن همراه بلاتکلیف است افزود: با وجود پرداخت تفاوت ارز 4200 تومانی و واردات گوشی تلفن همراه اما همچنان اجازه فروش به واردکنندگان نداده شده است.

وی با بیان اینکه گوشی های وارد شده با ارز نیما نیز ترخیص شده است گفت: بیش از 400 هزاردستگاه تلفن همراه همچنان اجازه فروش را دربازار ندارد درحالی که عرضه آنها در بازار سبب کاهش قیمت 30 تا 40 درصدی تلفن همراه خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی و گوشی تلفن همراه تامین بازار را با تلفن همراه مسافری بسیار دشوار دانست و ادامه داد: گوشی های وارد شده با مسافر بدون گارانتی و ضمانت فروش هستند و واحد های صنفی تمایلی به عرضه آنها ندارند.

محبی نبود زنجیره مناسب را در فروش یکی از معضلات این بخش دانست و گفت: نظارتی بر روند فروش گوشی تلفن همراه وجود ندارد و این موضوع سبب نرسیدن گوشی به دست مصرف کننده واقعی می شود.

وی با بیان اینکه عرضه موبایل با ارز نیما سبب رونق قاچاق نیز می شود افزود: بدلیل تفاوت قیمت ارز آزاد با ارز 8 هزارتومانی نیما عرضه این وسیله از ایران به دیگر کشورها رونق می گیرد بنابر این فروش تلفن همرا ه با ارز آزاد مناسب تر است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های مخابراتی و گوشی تلفن همراه ادامه داد: نامشخص بودن وضعیت وارد کنندگان و مسدود بودن انبارهای این افراد سبب وضعیت فعلی بازار است بنابراین ما از قوه قضائیه درخواست می کنیم که تکلیف این افراد برای ساماندهی بازار سریعتر تعیین شود.

محبی گفت: 40 شرکت وارد کننده تلفن همراه به دلیل شرایط پیش آمده در این بازار تمایلی به واردات ندارند که این نیز بر مشکلات بازار تلفن همراه افزوده است.

انتهای پیام/

R1012122/P1012122/S7,77,78,86/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G با تراشه Dimensity 6100 Plus به زودی وارد بازار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی ردمی 13C 5G در ماه دسامبر ۲۰۲۳ میلادی در سه رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای وارد بازار هند شده است، اخیراً رندرهایی از این محصول منتشر شده است که نشان می‌دهد نسخه آبی آن نیز به زودی عرضه می‌شود؛ این محصول در سه مدل وارد بازار خواهد شد، مدل اول با چهار گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۲۵ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، مدل دوم با شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۴۵ دلار عرضه می‌شود و مدل دیگر با هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۶۸ دلار وارد بازار می‌شود.

گوشی ردمی 13C 5G دارای نمایشگر ۶.۷۴ اینچی IPS LCD با رزولوشن +HD، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و میزان روشنایی ۶۰۰ نیت است، یک حسگر اثرانگشت نیز روی نمایشگر گوشی تعبیه شده است؛ این محصول با استفاده از رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ اجرا می‌‏شود و به تراشه Dimensity 6100 Plus مجهز شده است و با حافظه رم LPDDR4x و حافظه ذخیره‌سازی داخلی microSD همراه است.

انرژی مورد نیاز گوشی ردمی 13C 5G با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند؛ از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به سیم‌کارت دوگانه، شبکه 5G، Wi-Fi، بلوتوث 5.2، GPS، یک پورت USB-C و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد.

کد خبر 747380

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود