Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@14:28:31 GMT

حذف تدریجی کنکور

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۰۷۲۳

وزیر آموزش و پرورش گفت: کنکور رفته رفته از سیستم آموزشی کشور حذف خواهد شد، چرا که آثار مخربی بر کاهش فعالیت‌های پرورشی و تربیتی داشته است. آفتاب‌‌نیوز : محمد بطحایی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با ارائه گزارشی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در سال جاری اظهارکرد: امسال ۱۴ میلیون دانش‌آموز در مدارس سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند در این زمینه ۱۴۰ میلیون جلد کتاب تدوین‌ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر آموزش و پرورش افزود: رشد ۶درصدی دانش آموزان و از طرف دیگر بازنشستگی ۶۰ هزار نفر از پرسنل آموزش ‌و پرورش با توجه به اتخاذ تدابیر لازم در سال جاری جای نگرانی باقی نگذاشت.
وی در ادامه اظهار کرد: در سال جاری ۳۴ هزار نفر دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی پذیرش شدند که حجم قابل توجهی را نشان می‌دهد.
بطحایی افزود: یکی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش توسعه مباحث و موضوعات تربیتی و فرهنگی در سطح مدارس است و دراین باره با حذف آزمون‌های مکرر برای دانش آموزان ابتدایی و افزایش ساعات پرورشی قدم‌هایی برداشته‌ایم.
وی در ادامه گفت: برخی از آسیب‌های اجتماعی در دوران نوجوانی قشر دانش آموز را تهدید می‌کند و در این شرایط سامانه‌ای منسجم را در شبکه‌های اجتماعی داخلی در مقابله با آسیب‌ها و ارتقای سطح آگاهی خانواده نسبت به آن طراحی کرده‌ایم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: طراحی پلت فرم و برنامه‌های چند رسانه‌ای به‌صورت تخصصی قابلیت ایجاد ارتباط با والدین و تعامل دو سویه جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی را دارد.
وی متذکر شد: امسال برای نخستین بار نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم وِیژه دانش‌آموزان را آغاز کردیم. برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از برنامه‌های مهم آموزش ‌و پرورش در سطح کشور در طول تابستان بود.
به گزارش ایسنا، بطحائی در مورد کنکور بیان کرد: کنکور رفته رفته از سیستم آموزشی کشور حذف خواهد شد چرا که آثار مخربی بر کاهش فعالیتهای پرورشی و تربیتی داشته است.

کد خبر: ۵۵۱۶۳۰ تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش کنکور سید محمد بطحایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مشاور آموزشی آموزش وپرورش با اشاره به نزدیک شدن کنکور و ضرورت کاهش اضطراب دانش آموزان در این روز‌ها گفت: یکی از نکاتی که دانش آموزان در روز قبل از کنکور لازم است رعایت کنند این است که از مطالعه مطلب جدید اجتناب کنند.

حسینی افزود: خواب، تغذیه کافی و باکیفیت از عوامل مهار اضطراب است.

او ادامه داد: دانش آموزان باید اهداف واقع بینانه برای خودشان را تعیین کنند و این را بدانند که کنکور یک مرحله از زندگی به حساب می‌آید و کل زندگی آنها نیست.
جیریایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات هم با اشاره به تأثیر نتایج ۴۰ درصدی آزمون تحصیلی سال سوم و چهارم دبیرستان دانش آموزان در رتبه کنکور آنها از تدابیر لازم برای برگزاری آزمون این مقاطع به صورت کاملا سالم خبر داد.

وی افزود: کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه و در قالب آزمونی جامع برای ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار خواهد شد.

براساس اعلام سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور سراسری دو بار در سال خواهد بود و تاریخ کنکور ۱۴۰۳ برای نوبت اول کنکور سراسری، ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و برگزاری نوبت دوم کنکور، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
  • تمهیدات لازم جهت برگزاری کنکور در شهرستان دیلم اندیشیده شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • ۷۵ میلیارد تومان اعتبار خرید تجهیزات مدارس لرستان در سال جاری
  • صعود ۱۶ رتبه‌ای گلستان در قبولی کنکور