Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاشان - ایرنا - نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت : اتصال شمال به جنوب کشور از طریق جاده ابریشم امکان سنجی می شود که این مسیر در صورت اجرای این طرح بیش از 120 کیلومتر کوتاهتر خواهد شد.

سید جواد ساداتی نژاد روز حمعه در گفت و گو با ایرنا در کاشان افزود : با هماهنگی های انجام شده در هفته آینده مناقصه جهت امکان سنجی اتصال آران و بیدگل به گرمسار در مسیر جاده قدیمی ابریشم و پارک ملی کویر انجام که موجب کاهش هزینه و مسافت برای مردم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : هفته آینده مذاکره با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست جهت دریافت مجوزهای لازم برای عبور از پارک ملی کویر انجام خواهد شد تا در صورت امکان این طرح هر چه زودتر اجرایی شود.
ساداتی نژاد تکمیل جاده کنونی آران و بیدگل به گرمسار را یک نیاز ضروری برشمرد و گفت : تکمیل این مسیر مسافت به مشهد را برای شهرهای جنوب کشور بیش از 60 کیلومتر کوتاهتر می کند و بار ترافیکی اتوبان قم به تهران را کاهش می دهد.
به گفته وی جاده آران و بیدگل به گرمسار با اتصال به بزرگراه امام علی تهران می تواند به عنوان جاده پدافندی بار ترافیکی جنوب به شمال کشور را کاهش و تسهیل کند.
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد : طرح ملی جاده آران و بیدگل به گرمسار چند سال است که ردیف ملی دارد ولی به دلیل تخصیص اعتبارات بسیار کم به تعویق افتاده است.
غلامرضا کاتب ادامه داد : با مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی و قول مساعد سازمان برنامه و بودجه در صدد هستیم بتوانیم اعتبارات این طرح را برای سال آینده افزایش دهیم و تکمیل این طرح ملی را سرعت بخشیم.
وی طرح دیگر را احیای مسیر گذشته در کنار جاده ابریشم جهت اتصال آران و بیدگل به گرمسار اعلام و اضافه کرد : مطالعه امکان سنجی این طرح در دستور کار است تا مسیر جنوب به شمال کشور 150 کیلومتر کاهش یابد.
نشست بررسی مشکلات طرح ملی جاده آران و بیدگل به گرمسار عصر روز پنجشنبه با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، مسئولان وزارت راه و سید جواد ساداتی نژاد نماینده کاشان و آران و بیدگل و غلامرضا کاتب نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری آران و بیدگل تشکیل شد که در پایان از این طرح نیمه کاره بازدید کردند.
طرح جاده آران و بیدگل به گرمسار به طول حدود 100 کیلومتر در تیرماه سال 1393 با حضور وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم آغاز شد که تا کنون 24 کیلومتر این جاده بستر سازی و اجرای خاکریزی و ابنیه فنی شده است و از میدان فولاد آران و بیدگل آغاز و به سه راهی چرمشهر متصل می شود.
شهرستان آران و بیدگل با بیش از 103 هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و 215 کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
فاصله آران و بیدگل تا گرمسار از طریق کویر مرکزی ایران به صورت کامل خاکی حدود 180 کیلومتر است که حدود 50 کیلومتر آن در پارک ملی کویر (منطقه حفاظت شده) و در کنار جاده سنگ فرش ابریشم و تحت نظارت سازمان محیط زیست کشور قرار دارد. اکنون تنها راه اتصال این دو شهرستان از طریق اتوبان کاشان- قم - گرمسار به طول 300 کیلومتر است.
7472/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مسير شمال به جنوب نماينده مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم

شهرستان آران و بیدگل از بارش های اخیر بی نصیب نماند و میزبان رحمت الهی شد به طوری که حجم زیادی از آب در سیل بندها جمع شد.

فیلم ارسالی را به تماشا بنشینید. 

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام و وقت بخیر حجم زیاد آب در سیل بند ورودی شهر آران و بیدگل استان اصفهان وجود دارد.‌ای کاش این همه آب مدیریت می‌شد تا در فصل گرما به نوعی در سیستم کشاورزی منطقه استفاده شود تا به طور قطع در تابستان به مشکل برخورد نکنیم.

منبع: سید شهاب مرتضوی - اصفهان

بیشتر بخوانید:

رنجش کشاورزان آملی از پرداخت آب بها بعد از گذشت ۱۸ سال

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • خروش رودخانه فصلی در حاشیه جاده آران و بیدگل بر اثر بارش باران + فیلم
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد