Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-08@23:40:54 GMT

این ده خوراکی را بخورید تا لاغر شوید

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۰۸۰۵

این ده خوراکی را بخورید تا لاغر شوید

رکنا: لاغر شدن برای افراد چاق همواره دغدغه ذهنی است و آنها تمامی تلاش خود را می کنند تا با روش های ساده بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن لاغر شوند

محققان انگلیسی  استفاده از  10  خوراکی  ساده را برای کاهش وزن به افراد چاق پیشنهاد داده اند.
این غذاهای سالم ، خوشمزه و کم کالری هستند و می توانند برای ساعتها فرد چاق را سیر نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر " دیوید کاتز" بنیانگذار مرکز تحقیقات دانشگاه ییل گفت: " فیبر و پروتئین کافی می تواند در کاهش وزن به افراد چاق کمک کند .لیست غذاهایی که می تواند فرد را لاغر کند به شرح زیر است.

سیب زمینی : مطالعات نشان داده است که درمیان 38 غذای اصلی همچون برنج قهوه ای و نان گندم ، سیب زمینی بهتر از دیگر مواد می تواند فرد را سیر نگه دارد. البته این غذا باید به صورت آب پز مورد استفاده قرار بگیرد.


سوپ لوبیاو حبوبات: سوپ لوبیا میزان کافی کربوهیدرات، فیبرو نشاسته را به بدن شما می رساند و می تواند برای زمانی طولانی شما را سیر نگه دارد. هنگامی که معده میزان کافی فیبر دریافت کند سیگنال های سیری را به مغز مخابره می کند.


تخم مرغ: مطالعات نشان داده افرادی که برای صبحانه تخم مرغ می خورند در طول روز 330 کالری کمتر از دیگر افراد غذا به بدن خود می رسانند. این ماده غذایی دارای پروتئین کامل است . با خوردن تخم مرغ مقداری هورمون در معده ترشح می شود که اشتها را کم می کند.

 

ماست یونانی: محققان دانشگاه هاروارد پس از بررسی عادات غذا خوردن 120 هزار نفر در مدت 20 سال به این نتیجه رسیده اند که ماست بهترین ماده غذایی برای کاهش وزن است . به عبارتی با مصرف پروتئین لبنی احساس سیری بیشتری خواهید داشت و قند خون نیز ثابت می شود.میزان پروتئین موجود در ماست یونانی دو برابر ماست های معمولی است که سبب کاهش وزن می شود.

 


سیب : سیب یکی از معدود میوه هایی است که حاوی پکتین است که به طور طبیعی احساس سیری به انسان می دهد . افراد می توانند یک سیب را به عنوان یک وعده غذایی استفاده کنند .کالری این میوه کم است و به مغز فرمان سیری می دهد به عبارتی شما می توانید مقدار زیادی از این میوه کم کالری را برای سیری استفاده کنید.

پاپ کورن :  این خوراکی  محبوب دارای 90 کالری است . میزان کالری آن یک چهارم یک فنجان چیپس است. پاپ کورن فضای زیادی از معده شما را پر می کند اما کالری کمی داشته و به روند لاغری کمک می کند.   انجیر: ازدیگر خوراکی های مقوی و کم کالری انجیر است. انجیر تازه به خاطر داشتن فیبر بالا می تواند قند خون را به خوبی تامین کند و مانع خوردن خوراکی های نامناسبی چون کیک ها و کوکی ها شود.

بلغور و جو دو سر: فیبر بالا در این خوراکی ها و شکل اسفنجی آن سبب سیری در افراد می شود. جودر سیستم گوارشی مسیر طولانی تری برای هضم شدن لازم دارد و همین موضوع سبب می شود که افراد دیرتر گرسنه شوند.

دانه گندم: دانه های کامل گندم حاوی بالاترین سطح پروتئین و فیبر است. میزان فیبر موجود در این خوراکی احساس سیری می دهد و اشت های معده را سرکوب می کند.

اسموتی : اسموتی به نوشیدنی های مخلوط شده می گویند که میزان شیرینی آنها متفاوت است . اگر می خواهید لاغر شوید باید اسموتی های فاقد شیرینی بخورید که در آن میوه ها نیز مخلوط شده باشند. قرار دادن یخ درون اسموتی میزان آب را افزایش می دهد و مواد مغذی را به بدن می رساند و فرد نیز احساس سیری می کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمله وحشیانه به روحانی حوزه علمیه در قم شیما ملکه زیبایی 2015 عراق تهدید به مرگ شد ! + عکس تجاوز سعید 33 ساله به دختر تهرانی داخل 206 مشکی + عکس و جزئیات هدیه تولد لاکچری برای مرد اماراتی/ این پدر به هوا رفت و دیگر بازنگشت !+ فیلم رامین مست بود که زنش را با بهزاد در اتاق خواب همخوابی شرم آور کردند تجاوز به 8 زن با برنامه صیغه یابی+عکس بریدن گوش و دُم سگ پس از آزار شوم در پارک + عکس تجاوز نگهبان ساختمان به زن 25 ساله! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا رییس پزشکی قانونی عربستان، خاشقجی را با اره تکه تکه کرده است + عکس جلاد سعودی احسان با یک وعده غذا ترانه 17 ساله را فریب داد

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه دانشگاه هاروارد سیب زمینی مواد احساس چاق عکس قتل مرد زن دختر ایران اعدام عربستان جسد کشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تبیان، اینفوگرافیک از این مواد غذایی را ببینید.

کد خبر 849614 برچسب‌ها سلامت مواد غذایی مجله خواص میوه‌ها خبر مهم فرهنگ غذایی

دیگر خبرها

  • ۴ غذای برتر لاغر شوید!
  • پورمحمدی: گفتند شما بخورید و بخوابید، لیست شانا رأی می‌آورد /شنیدم ۴، ۵ نفر در دولت تصمیم نهایی را می‌گیرند /رائفی‌پور بیکار است، قالیباف زرنگ!
  • این میوه‌ها را برای لاغر شدن مصرف کنید
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • این ویتامین‌ها را بخورید و لاغر بمانید
  • قبل از مصرف قهوه ژن‌های خود را بررسی کنید!
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • اگر می‌خواهید انرژی تان زیاد شود این خوراکی‌ها را ناشتا بخورید!
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!