Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان کلاله با اشاره به وجود بیش از ۶۲۰ چاه غیرمجاز و اضافه برداشت آب تعدادی از ۷۵۰ حلقه چاه آب مجاز گفت: بحران آب در شهرستان کلاله جدی است و اگر امسال تدبیری برای مصرف بهینه آب اندیشیده نشود، تابستان ۹۸، با بحران آب روبرو هستیم. ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ استانها گلستان نظرات

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کلاله با اشاره به وجود بحران آب و کاهش سطح آب های زیرزمینی در شهرستان اظهار داشت: سطح آب زیرزمینی چاه‌های عمیق از حدود 2 متر به 35 متر و در بعضی از چاه‌ها ، به 70 متر عمق برای دسترسی به آب رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس شورای حفاظت منابع آب شهرستان کلاله گفت: متاسفانه وجود 620 چاه آب غیرمجاز کشاورزی و اضافه برداشت آب  تعدادی از 750 حلقه چاه آب مجاز، سبب کاهش شدید حجم آبخوان سفره‌های زیرزمینی در منطقه شده است.

فرماندار کلاله اظهار کرد: استحصال حدود 41 میلیون متر معکب آب در سال برای مصرف کشاورزی و عدم تغذیه مناسب به علت کاهش نزولات جوی و کاهش آورد رودخانه‌ها، سبب بروز بحران کمبود آب شده است.

وی گفت: در تابستان امسال شهرستان کلاله برای تامین آب شرب روستائیان و مشترکین شهری کلاله دچار مشکل جدی شد که اگر امسال تدبیری برای مصرف بهینه آب اندیشیده نشود، تابستان 98 بحران آب جدی‌تر است.

رئیس شورای حفاظت منابع شهرستان کلاله راهکارهای خروج از بحران را دانست و گفت: علاوه بر اصلاح شبکه آبرسانی، آب شرب که حدود 25 درصد آب هدر رفت دارد، باید نگاه مدرنیزه کردن آبیاری مزارع را نیز مدنظر جدی داشته باشیم.

وی گفت: باید نصب کنتور هوشمند در چاه‌های مجاز، برخورد قانونی، قاطع و بازدارنده با صاحبان چاه‌های آب غیرمجاز و از همه مهم‌تر معرفی الگوی کشت مناسب با درآمد پایدار و منطقی در برنامه‌ها قرار گیرد.

فرماندار کلاله گفت: باید برای تصمیم‌گیری منطقی و قابل اجرا و نگاه کارشناسی، با تشکیل کارگروهی قدرتمند در استان، برنامه‌های جامع برای رفع بحران پیدا کنیم.

وی افزود: تاکنون در شهرستان کلاله برای انسداد تعدادی از چاه‌های غیرمجاز اقدام شده و برای بقیه چاه‌های غیرمجاز هم در راستای قانون تعیین کلیف چاه‌های کشاورزی فاقد پروانه بهره‌برداری، اقدامات اولیه انجام شده است.

انتهای پیام/م

R41471/P1486/S6,70/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قنات روستای ۱۷ شهریور کلاله به لایروبی و کانال کشی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ شغل اصلی اهالی این روستا، کشاورزی و به قنات وابسته است. قناتی که به لایروبی و کانال کشی نیاز دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قنات روستای ۱۷ شهریور کلاله به لایروبی و کانال کشی نیاز دارد
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • شناسایی مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک ضایعات
  • شناسایی ۶۱ مرکز درمانی غیرمجاز در قزوین