Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک ؛ سفیر رژیم صهیونیستی در فرانسه نتوانست مانع پخش مستندی در مورد جوانان معلول غزه شود.
اسرائیل خواستار لغو پخش مستندی با عنوان " جوانان معلول در غزه" در شبکه دو تلویزیون فرانسه شد.
الیزا بن نون سفیر اسرائیل در فرانسه ، روز دهم اکتبر با ارسال نامه ای برای شبکه دو تلویزیون فرانسه(France 2) لغو پخش این مستند را که درباره زخمی شدگان در نوار غزه است خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این نامه نوشت این مستند موجب برانگیختن نفرت علیه اسرائیل می شود.
شبکه دو تلویزیون فرانسه پنجشنبه هفته گذشته این گزارش را منتشر کرد. ایوان مارتینه، اولیویه گردت و ملانی لاپورت این گزارش را در مرز فلسطین و اسرائیل تهیه کرده اند و در همین چارچوب با جوانان غزه که اکثر آنها کم سن و سال بودند و در پی تیراندازی اسرائیلی ها به سوی شرکت کنندگان در تظاهرات بازگشت دچار قطع عضو یا معلولیت شده بودند دیدار کردند.
پخش تیزر این گزارش در شبکه های اجتماعی خشم الیزا بن نون را برانگیخت. وی معتقد است این نمایش دیدگاه نامتوازن نسبت به اسرائیل دارد و می تواند چهره ای بسیار منفی از اسرائیل نمایش دهد. بن نون در نامه ای به دلفین ارنوت رئیس فرانس تلویزیون، خواستار لغو پخش این گزارش شد و تاکید کرد این گزارش می تواند پیامدهای مستقیم به ویژه فیزیکی برای یهودیان در فرانسه به همراه داشته باشد. سفیر اسرائیل همچنین سردرگمی در مورد اسرائیل و یهودیان را مطرح کرد و تاکید کرد انتقاد از اسرائیل اغلب موجب یهودی ستیزی می شود.
دلفین ارنوت در مورد خواسته سفیر اسرائیل اظهار نظر نکرد و گزارش طبق پیش بینی پخش شد. در این گزارش فلسطینیانی که برای تظاهرات ضد اسرائیل به مرز می آیند نشان داده شده اند. در میان آنها خانواده هایی با کودکان و نوجوانان غیر مسلح که برخی از آنها برای بریدن سیم های خاردار انبردست ، تیرکمان یا بادکنک های آتش زا به همراه دارند دیده می شوند. در سوی دیگر نظامیان اسرائیلی نمایش داده شده اند که با گلوله های جنگی به تظاهرکنندگان تیراندازی می کنند.
هزاران تن از ساکنان نوار غزه از ماه مارس در روزهای جمعه در حوالی مرز اسرائیل و سرزمین های فلسطینی در چارچوب " تظاهرات بازگشت" تجمع می کنند. آنها به محاصره ده ساله نوار غزه توسط اسرائیل اعتراض دارند. از آغاز این اعتراضات حدود 150 فلسطینی و یک سرباز اسرائیلی کشته شدند.
گفتنی است هم اکنون دسترسی به این فیلم مستند در یوتیوب مسدود شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رژيم صهيونيستي فرانسه غزه تلويزيون اعتراضات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل به سوریه حمله کرد

به گزارش خبرآنلاین وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: پدافند دفاع هوایی ما صبح امروز (جمعه) با تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی از سمت شمال اراضی اشغالی مقابله کرد.

به نقل از ایسنا وزارت دفاع سوریه تأکید کرد: حملات اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی ما در جنوب را هدف قرار داد و منجر به خسارت‌های مادی شد.

پیش از این منابع اعلام کرده بودند رژیم صهیونیستی پایگاه‌هایی را در درعا و السویداء هدف قرار داده است.

منابع پیشتر گزارش داده بودند همزمان با انتشار گزارشات درباره نفوذ چند پهپاد در ایران، حملاتی نیز در سوریه و عراق صورت گرفته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896989

دیگر خبرها

  • ممنوعیت راهپیمایی علیه رژیم صهیونیستی در پاریس
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از یک میدان در تهران!
  • نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر درباره حادثه اصفهان
  • اسرائیل به سوریه حمله کرد
  • نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد
  • فلسطین: برای جلوگیری از گرسنگی مردم غزه باید اسرائیل را تحت فشار قرار داد
  • فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • سازمان ملل: ۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
  • ۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند