Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-29@06:15:16 GMT

شناسایی 27 کودک بدون والدین در میاندورود

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۱۳۸۶

رئیس بهزیستی میاندورود از شناسایی 27 کودک بدون والدین در میاندورود خبر داد و گفت: ماهانه 350 هزار تومان به هر کدام از کودکان می‌دهیم. به گزارش بلاغ، سیدمرتضی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به جایگاه مهدهای کودک در پرورش استعدادهای کودک و آگاه سازی آنها، اظهار کرد: دو هزار و 200 کودک سه تا شش سال در میاندورود داریم که 750 نفر آنها در مهدهای شهرستان حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: از باب حضور کودکان در مهدکودک‌ها نزخ کشوری 11 درصد، مازندران 16 درصد و میاندورود 33 درصد است که نشان دهنده آگاه سازی، فرهنگ سازی، و نظارت بهزیستی بر مهدهای کودک است.

رئیس بهزیستی میاندورود خاطرنشان کرد: 18 مهدکودک در میاندورود فعال است و سه مهد در دست اقدام داریم.

موسوی با بیان اینکه تغذیه مناسب کودک در رشد هوشی و یادگیری مهارت شناختی آنها موثر است، افزود: عادات صحیح تغذیه مهم است و در مهدهای کودک هر روز غذای گرم می‌دهیم و کودکان را به غذای خوب خوردن عادت می‌دهیم که در این غذاها چربی و قند نیست و غذای سالم است.

وی تصریح کرد: دولت بابت این موضوع بابت هر نفر هر روز دو هزار 500 تومان یارانه می‌دهد.

موسوی در ادامه با بیان اینکه در حوزه کودک چند بخش داریم که یک بخش ما، مهدکودک حاشیه نشین شهر سورک است، گفت: هدف ما در در اینجا این است که آسیب‌های موجود و فقر فرهنگی و آموزشی که برای خانواده‌های آنها وجود دارد برای کودکان به‌وجود نیاید.

وی از شناسایی 27 کودک بدون والدین در میاندورود خبر داد و افزود: کودک یار در حوزه شبه خانواده فعال است که کودکان بدون والدین و.. را تحت پوشش داریم و ماهانه 350 هزار تومان به هر کدام از کودکان می‌دهیم.

موسوی بیان کرد: همچنین 30 نفر از کودکان در میاندورود صاحب شناسنامه شدند که قبلا دارای مشکل بودند.

رئیس بهزیستی میاندورود در پایان گفت: در زمینه شناسایی کودکانی که دچار کودک آزاری شدند در یک سال گذشته 6 کودک شناسایی کردیم و متخصص ما با خانواده‌اش صحبت کردند و مسائل مالی و روانشناسی و آموزشی را حل و مشکلات را برطرف کردند.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۱۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز عصر چهارشنبه در بازدید از مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان دختر ۶ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۸ سال و پسران ۶ تا ۱۲ بهزیستی استان بوشهر با اشاره به اهمیت دادن به مسائل روانشناختی این کودکان گفت: کار کردن روی مهارت‌ها و توانمندی‌های روانی و مذهبی فرزندان باعث می‌شود تا آمادگی‌های لازم را جهت گذراندن بحران‌های زندگی در بزرگسالی کسب کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به جذب کمک‌های خیرین اشاره کرد و گفت: کمک‌های خداپسندانه خیرین می‌تواند در تأمین رفاه و آموزش‌ها و برطرف کردن نیازهای ضروری این کودکان بسیار اثرگذار باشد.

در این بازدید با پیگیری‌های رئیس کل دادگستری استان یکی از خیران تقبل کرد هزینه‌های دارویی کودکان و نوجوانان این مراکز را تأمین کند.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر نیز ضمن تقدیر از حمایت و تلاش‌های مجموعه دادگستری و پیگیری مجدانه نسبت به مشکلات این کودکان، گزارشی را از اقدامات صورت گرفته به کودکان و نوجوان نگهداری در این مراکز ارائه کرد.

در پایان رئیس کل دادگستری استان بوشهر هدایایی به کودکان اهدا کرد.

کد خبر 6063844

دیگر خبرها

  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • خیران استان بوشهر از مراکز نگهداری کودکان حمایت کنند
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • بازی؛ نیازی بنیادین در دوران کودکی
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • تصویب قانون پرحاشیه: کودکان زیر ۱۴ سال اجازه ندارند در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند
  • حضور امام جمعه همدان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان