Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@22:48:59 GMT

عربستان در بازی آمریکایی-صهیونیستی گرفتار شده

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۱۴۵۴

عربستان در بازی آمریکایی-صهیونیستی گرفتار شده

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل: گرفتار شدن عربستان دربازی آمریکایی صهیونیستی برای ما روشن است.

به گزارشخبرگزاری صدا و سیما، حسین امیر عبدالهیان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: اقدام‌های ولیعهد عربستان در دو سال گذشته به ویژه در ماه‌های اخیر موجب شده است که رقبای وی در اروپا و امریکا برای محدودیت اختیارات بن سلمان تلاش کنند که از جمله آن‌ها خارج کردن پرونده فلسطین از دست وی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره پرونده قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در ترکیه گفت: وی از مشاوران رسمی حکومت سعودی بوده و معارض خیلی جدی برای این حکومت نبوده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل افزود: خاشقچی ابتدا از برخی سیاست‌های بن سلمان حمایت کرد، اما در ماه‌های اخیر نسبت به روی کار آمدن ترامپ، سیاست‌های جنگ طلبانه عربستان در یمن و رابطه عربستان با رژیم صهیونیستی انتقاد داشت.

امیر عبدالهیان گفت: شهرت خاشقچی در میان اصحاب رسانه و انتقاد‌های وی از ترامپ و بن سلمان موجب گستردگی قتل وی در افکار عمومی شده است.
وی افزود: تفکر حاکم بر عربستان تفکر اشائه ترور و ترویست در منطقه است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با بیان اینکه عربستان اقدام تروریستی بر ضد مردم یمن آغاز کرده است گفت: بن سلمان نمی‌تواند خارج از قاعده آمریکایی‌ها بازی کند و آمریکا در پی اخاذی بیشتر از عربستان است.

امیر عبدالهیان افزود: آمریکا از ابزار مسئله قتل خاشقچی تا زمان انعقاد قرارداد فروش تسلیحات امریکایی به عربستان استفاده می‌کنند.

وی گفت: آمریکا در دو دهه گذشته منافع خود را در بهم ریختن اوضاع منطقه پیگیری کرده است و این کشور به بن سلمان اجازه داده است تا اوضاع عربستان و منطقه را در جهت تامین منافع آمریکایی‌ها بهم بریزد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با بیان اینکه آمریکا تلاش می‌کند ولیعهد ضعیف شده عربستان را برای اخاذی بیشتر از وی حفظ کند افزود: آمریکا اگر احساس کند اعتبار بن سلمان تمام شده است شخص دیگری را جایگزین وی می‌کند.

امیر عبدالهیان گفت: عربستان در حال پوست اندازی است، اما آمریکایی‌ها مانند افغانستان، عراق و سوریه درک درستی از وضع اجتماعی عربستان ندارند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل افزود: عامل اصلی قتل خاشقچی ولیعهد عربستان است و بر این اساس بخش زیادی از آل سعود که از حکومت کنار گذاشته شده اند، اما صاحب پول و رسانه هستند از مسئله قتل خاشقچی برای تضعیف یا حذف بن سلمان استفاده می‌کنند.

وی گفت: در یک سال گذشته رفتار آمریکا و عربستان با ترکیه مهربانانه نبوده است و آن‌ها از هر فرصتی برای تضعیف ترکیه استفاده کرده اند.

امیر عبدالهیان افزود: ترکیه با دریافت حق السکوت از کنار پرونده قتل خاشقچی نمی‌گذرد و در مسیر سرپوش گذاشتن بر این حادثه نیست.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد ترکیه را به جای گرایش این کشور به روسیه و ایران به سمت خود بکشاند گفت: اگر در مسئله‌ای قتل خاشقچی عربستان نظامی تروریستی معرفی شود این موضوع با تلاش‌های آمریکا برای نشان دادن ایران به عنوان حامی تروریسم در تضاد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مسئله سوریه به نقطه حساس رسیده است، زیرا همه تروریست‌های شکست خورده در منطقه ادلب ساکن شده اند افزود: حفظ ادلب برای آمریکایی‌ها بسیار مهم و نقطه امیدی برای سرنگونی نظام سیاسی سوریه است.

امیرعبدالهیان گفت: با پول عربستان فقط منافع آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه تامین شده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با اشاره به حادثه تروریستی بر ضد سفارت کشورمان در بیروت افزود: در آن عملیات تروریستی بندر بن سلطان رئیس سازمان امنیتی عربستان به طور مستقیم مدیریت و هدایت این حادثه تروریستی را بر عهده داشت البته همه حلقه مرتبط با دستگاه امنیتی سعودی در هفته‌های گذشته در لبنان بازداشت شده اند.

وی گفت: قرار بود آقای روحانی سفری را به عربستان داشته باشد، اما در جلسات متعدد چگونگی به سرانجام رساندن پرونده‌های بین دو کشور را بررسی کردیم و قرار شد سه کمیته اقتصادی، سیاسی و امنیتی ایجاد شود که با سعودی‌ها در این باره مذاکره شود.

امیرعبدالهیان افزود: زمانی که با سعودالفیصل این موضوع را طرح کردم وی گفت، اینجا عربستان سعودی است و فقط ملک تصمیم می‌گیرد و ما نیازی به کمیته نداریم؛ به آقای ظریف بگویید بیاید با من صحبت کند تا اگر صفحه سیاه روابط ورق زده شد در صفحه سفید از ابتدا توافق می‌کنیم، چه کنیم.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: ما در منطقه با چنین نظام سیاسی غیر دموکراتیک روبرو هستیم که حتی برای گفتگوی دیپلماتیک آمادگی ندارد.

وی در عین حال افزود: در‌ها را به روی عربستان نبسته ایم تا اگر زمانی صاحبان عقل در این کشور روی کار آمدند جمهوری اسلامی ایران راه‌ها را نبسته باشد.

امیرعبدالهیان گفت: آمریکایی‌ها برای سر پوش گذاشتن بر مسئله قتل خاشقچی احتمالاً یا بحث تحریم‌ها را مطرح می‌کنند یا در سوریه جنگ محدود و کنترل شده‌ای را انجام می‌دهند یا رژیم صهیونیستی اقداماتی از جمله جنگ محدود با غزه را راه می‌اندازند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل افزود: گفتن از تحریم‌ها جنگ رسانه ای، تبلیغاتی و غیر واقعی است، زیرا ​آمریکایی‌ها هر چه می‌خواستند انجام داده اند.

پروفسور دیوید پیدکاک نویسنده و عضو هیات علمی دانشگاه از انگلستان در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: عربستان بدون دخالت انگلیس موجودیت نداشت و ایجاد کننده عربستان سعودی انگلیسی‌ها هستند.
وی افزود: بر این اساس مقامات انگلیسی درباره پرونده خاشقچی مواضع ریا کارانه‌ای را داشته اند.
دیوید پیدکاک گفت: انگلستان مصداق شیطان و مواضع این کشور ظاهری است

منبع: تابناک

کلیدواژه: امیرعبداللهیان عربستان خاشقجی قتل آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، آخرین بازی امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ از نخستین روز رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا با پیروزی پر گل عراق مقابل عربستان همراه بود   عراقی‌ها در این دیدار با نتیجه ۵ بر یک مقابل عربستان به پیروزی رسیدند تا پرگل‌ترین بازی امروز را رقم بزنند.   شایان ذکر است در دیگر بازی گروه B هم تیم‌های ازبکستان و استرالیا به مصاف هم رفتند و ازبکستان موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری برسد.   از گروه A هم امروز چهارشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تیم فوتبال تایلند به مصاف چین رفته بود که این بازی در پایان با نتیجه ۳ بر یک به سود تایلند به پایان رسید و همچنین تیم‌های ویتنام و میانمار به تساوی یک به یک رسیده بودند.

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی النصر و الفیحا + فیلم
  • واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان
  • اسرائیل با دم شیر بازی کرد /تمام پایگاه‌های آمریکایی‌ در دورترین نقاط در تیررس موشک‌های ایران است
  • تمام لیگ عربستان علیه الهلال: شما سوگلی هستید!
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • اعتراض تیم رونالدو به لغو دیدار الهلال!
  • عجیب‌ترین نتیجه روز اول جام ملت‌های آسیا!
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • پیام تبریک سران عربستان، هند و قزاقستان به رئیس جمهور ایران