Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@05:17:54 GMT

پرواز بمب‌افکن آمریکا بر فراز جزایر چین

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۱۵۸۵

پرواز بمب‌افکن آمریکا بر فراز جزایر چین

رکنا: روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز جمعه گزارش کرد بمب افکن بی ۵۲ آمریکا در شرایطی بر فراز جزایر دریای جنوبی چین به پرواز درامد که پکن این منطقه را متعلق به خود می‌داند و همزمان جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در سنگاپور با وی فونگ خه وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرده است.

به دنبال بالا گرفتن تنش‌های تجاری، سیاسی و نظامی چین و آمریکا و همزمان با اجلاس آ سه آن در سنگاپور، آمریکا عصر روز پنجشنبه به وقت محلی، یک بمب افکن خود را بر فراز دریای جنوبی به پرواز دراورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز جمعه گزارش کرد بمب افکن بی ۵۲ آمریکا در شرایطی بر فراز جزایر دریای جنوبی چین به پرواز درامد که پکن این منطقه را متعلق به خود می‌داند و همزمان جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در سنگاپور با وی فونگ خه وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرده است.

یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که دو وزیر دفاع در دیدار یک ساعت و نیم خود راجع به آن بحث و رایزنی کردند، حضور نظامی آمریکا در این منطقه به همراه جنگنده‌ها و ناوهایش بوده است.

برخی گزارش‌ها حاکی است آمریکا دو فروند بمب افکن خود را از پایگاه گوام به پرواز دراورده که یکی از آن‌ها برفراز برخی از جزایری پرواز کرده است که چین آن‌ها را متعلق به خود می‌داند.

همزمان تارنمای وزارت خارجه چین به اقدامات نظامی آمریکا در این منطقه اعتراض کرده و این کشور را مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه دانسته است.

روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ می‌نویسد این اقدامات می‌تواند باعث تشدید تنش‌ها شود و اجلاس وزیران دفاع آ سه آن را نیز به چالش بکشد.

متیس در جریان دیدار با وزیر دفاع چین صراحتا از نظامی شدن دریای جنوبی از سوی چین انتقاد کرده و گفته است ما بدون هیچ ابایی اعتراضات و انتقاد‌ها را مطرح می‌کنیم و بر این باوریم که این منازعه طولانی خواهد بود.

دو طرف درباره سفر وزیر دفاع چین به آمریکا نیز گفتگو‌هایی صورت دادند، اما به دلیل اختلافاتی که بالا گرفته است نتوانستند در خصوص زمان آن توافق کنند.

هر دو طرف می‌گویند که مذاکراتی بسیار صریح داشته اند و رسانه‌های منطقه آورده اند که محور اصلی گفتگو‌های آن‌ها دریای جنوبی چین بوده است.

دریای جنوبی چین دریایی حاشیه‌ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می‌آید و ناحیه‌ای در حدود ۳ و نیم میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را دربر می‌گیرد.

پس از پنج اقیانوس جهان این دریا بزرگ‌ترین ناحیه دریایی جهان است.

جزیره‌های واقع بر دریای جنوبی چین که با هم یک مجمع‌الجزایر را تشکیل می‌دهند افزون بر صد‌ها عدد هستند این جزیره‌ها که خالی از سکنه هستند و همچنین خود دریا، مورد جدال کشور‌های مختلف بوده‌اند به همین علت حتی نام‌های متفاوتی برای اشاره به این دریا به کار می‌رود که البته «دریای جنوبی چین» نام پذیرفته شده بین‌المللی، حداقل در انگلیسی و زبان‌های اروپایی است.

جمهوری خلق چین تقریبا بر کل دریا و کشور‌های ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هریک بر بخش‌هایی از آن ادعای مالکیت دارند، همچنین این کشور‌ها بر سر جزایر غنی از نفت و گاز اسپراتلی و پارسل اختلاف دارند.

ایالات متحده این دریا را از آب‌های بین‌المللی می‌داند و بر حق قانونی کشتی‌ها و زیر دریایی هایش در رفت و آمد در این دریا تاکید می‌ورزد. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

لخت مادرزاد روی تخت دراز کشیده بود و مرا به زور کنار او خواباندند و ... + عکس در ماجرای جمال خاشقچی مراقب ایران باشید ! شیما ملکه زیبایی 2015 عراق تهدید به مرگ شد ! + عکس هدیه تولد لاکچری برای مرد اماراتی/ این پدر به هوا رفت و دیگر بازنگشت !+ فیلم شوم ترین اتفاق بین تازه عروس و داماد! حمله وحشیانه به روحانی حوزه علمیه در قم فوری / انفجار مهیب در جنوب تهران + عکس بعد از طلاق در خانه مجردی زنی بی بند و بار شدم! تجاوز سعید 33 ساله به دختر تهرانی داخل 206 مشکی + عکس و جزئیات هدیه تولد لاکچری برای مرد اماراتی/ این پدر به هوا رفت و دیگر بازنگشت !+ فیلم مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا تجاوز به 8 زن با برنامه صیغه یابی+عکس رامین مست بود که زنش را با بهزاد در اتاق خواب همخوابی شرم آور کردند احسان با یک وعده غذا ترانه 17 ساله را فریب داد جزییات کتک خوردن 2 پلیس راهور از 4 اوباش! / اطلاعیه ناجا+ فیلم لحظه حمله

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سیاسی روزنامه سفر پکن چین آمریکا بمب هنگ کنگ عکس قتل مرد زن دختر ایران خانواده اعدام دختران عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود

دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر اینکه تصویب بسته کمکی جدید آمریکا به کی‌یف، وضعیت جبهه نبرد را تغییر نخواهد، در مورد بازداشت معاون وزیر دفاع به اتهام رشوه نیز گفت: موضوع ظن به خیانت مطرح نیست و از حدس و گمان‌ها در این باره باید پرهیز شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، امروز، چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که مسکو از تخصیص بسته کمکی جدید ایالات متحده به اوکراین تعجب نکرده است.

او بدین ترتیب در مورد بسته کمک‌های جدید آمریکا به کیف که شب گذشته توسط سنای ایالات متحده تصویب شد، اظهار نظر کرده و گفت: «بله در این زمینه هیچ چیز  تغییر نمی‌کند. وضعیت در جبهه جنگ روشن است و کمک دوباره واشنگتن به کیف آن را تغییر نخواهد داد. ما از تکرار این نکته خسته نمی‌شویم که همه این بسته‌های جدید سلاح‌ها، که احتمالاً از قبل آماده شده‌اند، روند اوضاع در جبهه را تغییر نمی‌دهند.»

پسکوف در این رابطه این مسئله را نیز مورد توجه قرار داد که تغییر جدی در تاکید لفاظی نمایندگان کشورهای غربی در مورد حمایت از کی‌یف بوجود آمده است.

کرملین: نظامی کردن انگلیس پوششی برای مشکلات داخلی در اقتصاد است

دیمیتری پسکوف در نشست خبری امروز همچنین درباره در مورد اظهارات ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در مورد انتقال صنعت این کشور به حالت جنگی، یادآور شد که نظامی کردن اقتصاد بریتانیا تلاشی برای پنهان کردن مشکلات داخلی این پادشاهی است. وی تاکید کرد که بسیاری از کشورها در تلاش هستند تا از وضعیت پیرامون اوکراین استفاده کرده و به طور مصنوعی آن را تشدید کنند تا مشکلات داخلی خود را حل کنند.

سخنگوی کرملین  افزود: «ما از وضعیت سخت اقتصادی در بریتانیا آگاه هستیم: از یک طرف، آنها باید کمربندهای خود را سفت کنند، شهروندان انگلیس روزگار سختی دارند، بنابراین این نظامی کردن بخش خاصی از اقتصاد  تنها استتاری در پس زمینه این مشکلات است.»

انگلیس هزینه‌های دفاعی را به 2.5 درصد افزایش می‌دهد

پسکوف موضوع اتهام خیانت به ایوانف را رد کرد

دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور  روسیه همچنین تاکید کرد که هیچ اطلاعاتی در مورد مظنون به خیانت بودن تیمور ایوانف، معاون وزیر دفاع وجود ندارد. او به سؤال خبرنگاران در مورد وجود اطلاعاتی مبنی بر مظنون بودن ایوانف به خیانت چنین پاسخ داد: «خیر. چنین موضوعی مشخص نیست. اکنون تفسیرهای زیاد و مختلفی در مورد این ماجرا وجود دارد. البته در این خصوص شما باید تنها به اطلاعات رسمی تکیه کنید. علاوه بر این، تحقیقات هنوز  ادامه دارد. و همه این استدلال‌ها چیزی بیش از حدس و گمان پیرامون این موضوع نیستند.»

دیمیتری پسکوف تاکید کرد که باید روی اطلاعات کمیته تحقیقات روسیه و تصمیمات دادگاه تمرکز کرد. 

علاوه بر این، او جزئیات گفتگوی ولادیمیر پوتین با سرگئی شویگو، وزیر دفاع درباره وضعیت ایوانف را روشن نکرد، ولی تاکید کرد که رئیس جمهور و وزیر دفاع هر روز در تماس هستند .

تیمور ایوانف، معاون وزیر دفاع روسیه که روز گذشته به دلیل مظنون بودن به گرفتن رشوه، بازداشت شدهبود، طبق حکم دادگاه مسکو امروز، چهارشنبه برای مدت دو ماه در بازداشت باقی خواهد ماند. همچنین مشخص شده که وی روز گذشته در محل کارش بازداشت شده است.

ضمن اینکه ایوانف، در جلسه امروز دادگاه به جرم خود در خصوص ریافت رشوه اعتراف نکرد و گفت که در این زمینه گناهکار نیست.

بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویر تازه از پرواز موشک‌های ایران بر فراز فلسطین اشغالی
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شمال و مرکز غزه
  • پرواز مرغ‌های دریایی بر فرازِ مزارع شهر میمه
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • آغاز رزمایش دریایی آمریکا-فیلیپین با حضور ۱۷ هزار نیروی نظامی
  • آغاز رزمایش نظامی آمریکا و فیلیپین