Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نتایج یک بررسی نشان داده است، نیم ساعت آنلاین بودن کودکان در طی روز برابر با افزایش دو برابری میل‌ آنها به خوردن غذاهای چرب و پرکالری نظیر فست‌فود است.

بیشتربخوانید :چاقی کودکان را شوخی نگیرید

این بررسی بیانگر آن است، اگر آنلاین بودن کودکان به 3 ساعت در روز برسد، میل خوردن غذاهای فست‌فودی در آنها نه تنها به 4 برابر افزایش می‌یابد، بلکه آنها والدین خود را مجبور به قبول درخواست مدنظر خود می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌های منتشر شده از سوی موسسه بهداشت و سلامت انگلیس تأیید می‌کند، بیش از 80 درصد کودکانی که در فضای نت حضور دارند، از چاقی و اضافه‌وزن مفرط رنج می‌برند.

کارشناسان باور دارند، این یافته‌ها شواهد رو به رشدی است که نشان می‌دهد، عوامل متعددی در مصرف غذاهای فست‌فود و پرکالری توسط کودکان نقش دارند. پژوهشگر ارشد این مطالعه می‌گوید: «تحقیقات بی‌شماری تأییدکننده این موضوع است که میان مصرف غذاهای فست‌فودی و کاذب و ابتلا به سرطان‌های سینه، روده و بیش از 13 سرطان دیگر ارتباط مستقیم وجود دارد».

محققان دانشگاه لیورپول و مرکز تحقیقات سرطان انگلیس با تحت نظر قرار دادن بیش از 2 هزار و 500 کودک 7 تا 11 سال دریافتند، کودکان بیش از 16 ساعت در هفته آنلاین هستند و حدود 22 ساعت در هفته تلویزیون تماشا می‌کنند. جیتسنا وهرا، نویسنده این پژوهش از موسسه سرطان انگلیس می‌گوید: «چاقی پس از دخانیات بزرگ‌ترین علت قابل پیشگیری از سرطان در انگلستان است».

منبع: فارس

انتهای پیام/

کودکان آنلاین و میل به خوردن غذاهای کاذب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۱۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­چاقی نیمی از کودکان تهرانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، چاقی ۴۸ درصد کودکان تهرانی. صاحب مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران گفته: این کودکان در معرض انواع بیمار‌ها هستند و امسال برای این افراد در حوزه دانش تغذیه و ورزش برنامه ریزی کردیم و اگر موفق شوند، وزنشان را کنترل کنند به میزان وزنی که کم کردند، جوایزی اهدا می‌شود.
---
خطرناک‌ترین بزرگراه‌ها برای عابران پیاده. به گفته رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران، بزرگراه آزادگان رتبۀ اول تصادفات عابران پیاده را داراست و بعد از آن بزرگراه سعیدی و سپس بزرگراه همت قرار دارد.
---
جزئیات ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی. رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفته: اعلام کرده‌ایم که اگر متقاضی قصد انصراف از طرح‌های نهضت ملی مسکن را داشته باشد باید به دولت بازگردانده شود و واگذاری یا انتقال آن به افراد دیگر امکان پذیر نیست.
---
و تصویری از برخورد ساعقه به برج میلاد

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • استنشاق دود اگزوز خودرو‌ها تمرکز کودکان را کاهش می‌دهد
  • ­چاقی نیمی از کودکان تهرانی
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • مصرف کدام کره از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند؟
  • اهمیت صبحانه برای کودکان
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان
  • این غذاها مهمترین عامل ابتلا به سرطان هستند