Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-04@13:41:01 GMT

‌ضرورت بیمه کردن طیور مرغداری ها

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۱۷۶۳

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، عباس حیدری  در نشست شورای سلامت استان یزد با اشاره به اینکه با شروع فصل سرما، موضوع بیماری‌هایی از جمله آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم حساسیت بیشتری پیدا می‌کند افزود: در این زمینه دستگاه‌های مربوطه باید هماهنگی‌های لازم برای کسب آمادگی کامل را باید انجام دهند.

 

وی گفت: در صورتی که نسبت به آنفلوآنزای پرندگان توجه ویژه‌ای نداشته باشیم و این بیماری در مرغداری‌های یزد شیوع پیدا کند، خسارت بسیار سنگینی به صنعت مرغ و تخم مرغ استان وارد و مردم هم با مشکل مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست فرمانداری یزد گفت: در طول سال‌های گذشته مجموعه دستگاه‌های متولی مبارزه با شیوع این بیماری در استان یزد تجارب بسیار ارزشمندی به دست آورده‌اند که با استفاده از این آموخته‌ها می‌توانیم امسال به موفقیت بسیار بالایی در کنترل بیماری دست پیدا کنیم.

 

حیدری توجه به بیمه در بین مرغداران را بسیار مهم دانست و افزود: یکی از موضوعاتی که در سال‌های گذشته سبب ایجاد خسارت به مرغداران شده بود بیمه نبودن  مرغداری‌هایشان بود.

 

وی ادامه داد: در صورتی که مرغدار نسبت به انجام بیمه اقدامات لازم را انجام دهند، قطعا تلف شدن مرغ‌ها به واسطه شیوع احتمالی بیماری نمی‌تواند منجر به ایجاد خسارت برای آنها شود.

 

سرپرست فرمانداری یزد گفت: نهادهای متولی پیشگیری و درمان استان یزد هم باید نسبت به انجام اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از این بیماری تمام تلاش خود را به کار گیرند که خوشبختانه در حال حاضر هم این اقدامات انجام شده است.

 

حیدری افزود: در هر اقدامی توجه به پیشگیری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که ما اگر اقدامات پیشگیرانه در دستور کار خود قرار ندهیم باید هزینه‌های بسیار هنگفتی برای جبران خسارت‌های به وجود آمده متحمل شویم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صداوسیما یزد طیور مرغداری بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: طوفان و بارندگی‌های اخیر که می‌توان گفت در تاریخ خوزستان بی سابقه بوده، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

به گزارش تسنیم، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و درخوشبینانه‌ترینحالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • ضرورت ایجاد ایستگاه آتش نشانی برای امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • ضرورت حل مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج/ آلایندگی پتروشیمی کردستان بررسی می‌شود