Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون منابع انسانی قوه قضاییه گفت: ٤٠ درصد برگزیدگان آزمون قضات، در مرحله بررسی شخصیت و روانشناسی رد می شوند که البته این تعداد حق اعتراض دارند.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، حجت الاسلام علیرضا امینی روز جمعه در حاشیه برگزاری آزمون قضات در یک نشست خبری افزود: در پرونده شخصیت افرادی رد می شوند که دارای اختلال و اوصافی باشند که آن اوصاف با کار قضایی ناهمگون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در پاسخ به پرسش ایرنا که آیا بررسی روانشناسانه قضات به صورت جامع تر و مبسوط تر برگزار می شود، یا نه ادامه داد: سه سال است که پرونده شخصیت تشکیل دادیم اما نسبت به کسانی که قبلا وارد مجموعه شدند برنامه ای نداریم و فقط آموزش برای آنان انجام می شود.
این مقام قضایی با بیان اینکه از سال ٩٦ آزمون قضات در راستای برنامه ششم توسعه برگزار می شود، اظهارداشت: برنامه ششم توسعه هم مانند برنامه پنجم این اجازه را به قوه قضاییه داده تا هر سال ٨٠٠ قاضی را جذب مجموعه خود کند.
امینی درباره آزمون ویژه ایثارگران نیز گفت: طبق تفاهم نامه ما با ایثارگران، آنان بین خود رقابت می کنند اما در شرایط جذب در امور قضایی ملاک ما نسبت به ایثارگر و غیر ایثارگر فرق نمی کند. برای ایثارگران فقط تسهیلاتی اندیشیده شده است.
معاون قوه قضاییه در پاسخ به دیگر پرسش ایرنا که آیا وکلا هم می توانند در منصب قاضی جذب قوه شوند و اگر می توانند میزان استقبال شان چه میزان بوده است، گفت: از وقتی آیین نامه جذب گزینش قضات در چند سال گذشته اجرا شد، یکی از امتیازات آن شامل وکلایی می شود که دست کم پنج سال سابقه موثر وکالت داشته باشند.
وی ادامه داد: هر سال ٤٠٠ وکیل از این امتیاز استفاده می کنند و ١٥٠٠ نفر تاکنون استقبال کرده و ٢٠٠ نفرشان به گزینش معرفی شده اند.
ادامه دارد...
اجتمام**٧٣٢٩ ** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قضايي منصب قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۱۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون استخدامی آموزگاری اعلام شد

این اطلاعیه برای حضور داوطلب در فرایند ارزیابی تکمیلی و گزینش ( بررسی مدارک و مستندات خوداظهاری ثبت‌نام- معاینات پزشکی- بررسی صلاحیت‌های عمومی گزینش- سنجش و ارزیابی تکمیلی) صادر شده است.

داوطلبان برای اطلاع از نتایج و توضیحات در این خصوص به این لینک مراجعه کنند.

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • شنونده برنامه های رادیو هستم | رادیو شخصیت های ارزشمند بسیار دارد
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه
  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • پیامک هشدار قضایی به داوطلبان کنکور ارسال شد
  • معرفی برگزیدگان «سرزمین شعر»
  • اعلام برگزیدگان مرحله نخست آزمون استخدامی آموزگاری
  • نتایج آزمون استخدامی آموزگاری اعلام شد