Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ عباس فصیح خوشگرد درباره آخرین وضعیت تولید و توزیع محصولات سلولزی پس از کمبود و گرانی پیش آمده اخیر، اظهار کرد: حدود دو ماه پیش تامین مواد اولیه محصولات سلولزی و تخصیص ارز آن با مشکل مواجه شد، اما پس از ورود مستقیم وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حل مساله و ترخیص مواد اولیه، حدود ۲۰ روزی است که مشکلات کاملا برطرف شده و در حال حاضر صنایع سلولزی به صورت سه شیفت در حال تولید هستند و مواد اولیه و محصول نهایی نیز به وفور یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه چرخه تولید و توزیع محصولات سلولزی در حال حاضر با نظم خاصی همراه است و هیچگونه مشکلی جهت تامین نیاز مصرف‌کنندگان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هرچند مجددا دو هفته قبل التهاباتی در بازار ارز به وجود آمد، اما با مداخله مسئولان و کنترل این التهابات، شاهد کاهش نرخ ارز بودیم و امیدواریم این مساله کماکان ادامه داشته باشد تا شاهد کاهش قیمت محصولات سلولزی باشیم.

رییس انجمن صنایع سلولزی ایران ادامه داد: در حال حاضر در فرایند تولید و تامین محصولات سلولزی اعم از پوشک بچه، پوشک بزرگسال، دستمال کاغذی و نوار بهداشتی هیچگونه مشکلی وجود ندارد و نگرانی‌ها در این رابطه برطرف شده است.

به گفته فصیح خوشگرد با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی، تمامی مواد اولیه خریداری شده جهت تولید تیشو وارداتی بوده و در بخش پوشک بچه نیز ۸۰ درصد مواد اولیه آن وارداتی است.

وی همچنین درباره افزایش قیمت محصولات سلولزی از ابتدای سال جاری که شامل افزایش سالانه قیمت‌ها و افزایش ناشی از رشد قیمت ارز بود، اظهار کرد: افزایش قیمت سالانه محصولات سلولزی در سال جاری رقمی معادل ۱۰ درصد بود، اما علاوه بر این با توجه به افزایش نرخ ارز شاهد افزایش ۲ تا ۲.۵ برابری قیمت محصولات سلولزی به دلیل گران شدن مواد اولیه هستیم.

رییس انجمن صنایع سلولزی ایران تصریح کرد: با توجه به تمهیداتی که دولت در نظر گرفته، ارز مورد نیاز مربوط به تامین مواد اولیه محصولات سلولزی از طریق سامانه نیما و براساس نرخ ارز در این سامانه خریداری می‌شود و در صورتی‌که این نرخ کاهش یابد قیمت محصولات سلولزی نیز به دلیل وابستگی قیمت مواد اولیه این محصولات به نرخ ارز، کاهش خواهد یافت.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 دستمال کاغذی تولید پوشک بچه مواد اولیه دستمال و پوشک محصولات سلولزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قربان قربانی صبح یکشنبه در همایش توسعه کشت محصولات کم‌آب بر در راستای الگوی کشت با محوریت پنبه اظهار کرد: در گذشته ۲۵۰ هزار هکتار پنبه در کشور کشت می‌شد که از این میزان ۱۸۰ هزار هکتار مربوط به استان گلستان بود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته ۷۰ درصد پنبه کشور در استان گلستان تولید می‌شد، افزود: کشت ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار هکتار می‌تواند ما را در محصول پنبه به خودکفایی برساند.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور گفت: باتوجه به تأکیدات وزیر جهاد کشاورزی ما باید در بحث محصولاتی چون گندم، برنج، شکر، چغندرقند و پنبه به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سطح زیر کشت پنبه در گلستان به دلیل کم آبی به ۱۴ هزار هکتار رسید و گلستان بیشترین کاهش سطح زیر کشت را در کشور تجربه کرد.

قربانی با اشاره به اینکه استان گلستان به رقم سرسبز بودن مشکل کم آبی دارد، گفت: در کشت محصولات کشاورزی باید به سمت محصولات کم آب بر حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۷۵ تنها دو رقم پنبه در کشور موجود بود که برای بهره برداری این محصول نیاز به ۲۲۰ روز زمان بود اما اکنون ۱۴ رقم تجاری پنبه در کشور موجود است که طی ۱۱۰ روز به بهره برداری می‌رسد.

قربانی اظهار کرد: پنبه یک محصول اشتغالزا است که هر چهار هکتار پنبه‌کاری یک شغل مستقیم و پنج شغل در صنایع جانبی ایجاد می‌کند.

کد خبر 6090878

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • واردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال