Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - خبرگزاري فارس/خبرنگار: وحيد ونائي- رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات با بيان اينکه در مجموع 9 ميليون پرس غذا در طول روز بين زائرين اربعين توزيع مي‌شود، گفت: اسکان زائرين در سال جاري با توسعه امکانات به يک ميليون و 700 هزار نفر رسيده است
به گزارش خبرنگار گروه خبرگزاري فارس، حسن پلارک رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در آيين بازگشايي صحن حضرت زهرا (س) به روي زائرين اربعين و در جمع موکب‌داران و خادمين اربعين گفت:‌ آماده‌سازي اين فضا براي حضور زائران در صحن حضرت زهرا (س) بسيار خوب و سريع انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اينکه فراهم ‌سازي شرايط فيزيکي و محيطي اين صحن قطعاً‌ با برنامه‌ريزي قبلي و از 20 روز پيش بوده است.
وي افزود: قطعاً موکب‌داران و عوامل اجرايي ستاد بازسازي عتبات عاليات در عراق از يک ماه قبل فعاليت‌هاي ويژه اربعين را آغاز کرده و حتي با برخي موکب‌داران درون ايران هم هماهنگي‌هايي صورت گرفته تا تدارکات و امکانات لازم را جمع‌آوري کرده و به عراق ارسال کنند.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خاطرنشان کرد: تمام فعاليت‌ها براي خدمت‌رساني مطلوب‌تر به زائرين اربعين و کسب رضايت حداکثري به آنان که زائرين اباعبدالله الحسين، اميرالمؤمنين، امامين جوادين و امامين عسگرين (ع) است.
پلارک تصريح کرد: خدمات دهي به زائرين در هر سالي که انجام مي‌شود گسترده‌تر از قبل است و امکانات مورد استفاده توسط موکب‌داران هم بيشتر ثابت شده و کمتر متحرک بوده است که اين امر نشان از برنامه‌ريزي قبلي براساس ارزيابي‌هاي صورت گرفته و اتخاذ تصميم در اين خصوص بوده است.
وي تأکيد کرد: ويژگي و ارزشمند بودن کار اربعين مردمي بودن تمامي اين اقدامات است.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت:‌ استقرار و خدمات‌رساني موکب‌هاي ايراني در عراق در بيش از هزار نقطه در نجف، جاده منتهي از نجف به کربلا، کربلا به کاظمين و مسيرهاي منتهي به امامزاده سيدمحمد است.
وي افزود:‌ قرار است در اربعين سال جاري با توسعه زيرساخت‌هاي استقرار يافته يک ميليون و 700 هزار اسکان براي زائرين در نظر گرفته شود. ضمن اينکه در هر وعده 3 ميليون پرس غذاي گرم بين آنها توزيع شود که در طول 24 ساعت اين ميزان به 9 ميليون پرس مي‌رسد.
پلارک گفت: در تمام موکب‌هاي ايراني در شهر نجف هم بيش از 254 هزار پرس غذا در طول روز بين زائرين توزيع خواهد شد و براي تهيه اين ميزان غذا مقدمات زيادي فراهم شده تا امکانات رفاهي آنان تأمين شود.
وي خاطرنشان کرد: پذيرايي و خدمات‌دهي به زائرين اباعبدالله الحسين قطعاً با اين حجم گسترده فقط معجزه آن حضرت است که منجر به توان مضاعف خادمان شده است. چرا که در هيچ کجاي دنيا آماري بر مبني بر پخت 9 ميليون پرس غذا و توزيع آن در طور روز وجود ندارد، اما چون کار اربعين، کار دل و عشق به سيدالشهدا است قطعاً‌ پاداشش هم از او و از اهل بيت خواهد رسيد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات تصريح کرد:‌ از سال گذشته زائرين اربعين با مديريت سفر خود شرايط را براي خادمان و موکبان فراهم کرده‌اند، به طوري که برخي از اين زائرين مستقيم به کربلا آمده و برخي ديگر به نجف رفته‌اند. ولي عموماً تا 25 صفر در عراق زائر اربعين وجود دارد.
پلارک گفت: پيک سفر زائرين اربعين از 10 صفر تا 25 صفر است که سال قبل ترافيک و تراکمي بين زائرين به دليل مديريت صورت گرفته از سوي آنها وجود نداشت.
وي از خادمين و موکب‌داران خواست حداکثر رعايت صرفه‌جويي به منظور پرهيز از اسراف را داشته باشند چرا که اقلام و مواد غذايي همگي از نذورات مردمي است که بايد امانتداري آن رعايت شود.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات در پايان گفت: بايد هزينه‌هاي اجرايي خادمين و موکب‌داران به حداکثر و حتي به صفر برسد و تلاش شود تا امکانات و اقلام موجود در موکب‌ها با رعايت تمام جوانب براي سال بعد نگهداري و حتي در عراق باقي بماند.
در آيين بازگشايي صحن حضرت زهرا (س) به روي زائرين اربعين علاوه بر حسن پلارک، يوسف الشيخ راضي توليت حرم مطهر علوي و عليرضا فداکار رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات نجف اشرف حضور داشتند.
قرار است عملا از فردا صبح زائرين اربعين در بخش‌هاي مختلف صحن حضرت زهرا (س) اسکان يابند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۲۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رفع ۷۰ نقطه پرحادثه در مسیرهای اربعین گفت: برآورد ما این است که باید نزدیک به هزار میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران پرداخت و دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیز برای فعالیت‌های جدید در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، داریوش امانی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از پایانه‌ی مرزی شلمچه در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: تعدادی ماشین‌آلات راهسازی وارد شده در گمرک قرار دارد که به دنبال طی فرایند قانونی آن‌ها هستیم تا هرچه سریع‌تر ترخیص شوند تا برای فعالیت‌های ایام پیاده‌روی اربعین و سایر فعالیت‌های راهداری مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: خوزستان دارای دو پایانه‌ی اربعینی شلمچه و چذابه است، از سال گذشته بعضی اقدامات از جمله بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های استان با اولویت راه‌های منتهی به این دو پایانه برای ایجاد شرایط بهتر آغاز شد، تاکنون ادامه دارد و ابتدای امسال نیز اعتبار لازم برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بهبود شرایط دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه از دیگر موارد حائز اهمیت است، با توجه به اینکه ایام اربعین در حال حاضر در فصل گرم سال قرار دارد، هنگامی که زائران وارد محوطه پایانه‌ها می‌شوند باید از تونل سرد، مه پاش و سایبان رد شوند، سال گذشته بیشترین نصب سایبان را داشتیم و امسال نیز انجام ادامه کار از جمله محوطه‌سازی، بهسازی پایانه‌ها و افزایش سرویس‌های بهداشتی، نصب سایبان و مه‌پاش انجام می‌شود.

امانی تصریح کرد: با توجه به اینکه در تأمین ناوگان حمل‌ونقل در ایام اربعین مشکلاتی داشته‌ایم برای بهبود شرایط در این خصوص مقام عالی وزارت در حال پیگیری است تا با استفاده از تولید داخل و از طریق واردات اقدامات لازم انجام شد.

وی ادامه داد: تعدادی از ناوگان را از کشورهای همسایه وارد می‌کنیم و از طریق دیگر با دولت عراق در حال مذاکره هستیم تا از ناوگان عراقی در ایام اربعین درون کشور استفاده کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه رفع نقاط پرحادثه در محورهای اربعینی در اولویت قرار دارد، تاکید کرد: روکش آسفالت، بهسازی، روشنایی و نصب نیوجرسی از جمله اقدامات در حال اجرا است، سال گذشته بیش از ۲,۵۰۰ میلیارد تومان پروژه برای راه‌های منتهی به پایانه‌های اربعینی تعریف شد و امسال نیز همین کار در حال انجام است.

امانی اضافه کرد: بهسازی جاده اهواز به خرمشهر در حال پیگیری است، با این حال احداث بزرگراه اهواز به خرمشهر پیگیری می‌شود تا در صورت تأمین اعتبار بخشی از آن در اربعین امسال قابل استفاده باشد.

وی گفت: در مجموع ۸۸۷ نقطه پرحادثه با همکاری پلیس شناسایی شد، ۱۵۰۰ نقطه نیز از قبل وجود داشت که سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه رفع شد، همچنین از ۸۸۷ نقطه نیز ۴۰۰ نقطه رفع مشکل شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور افزود: با این حال تعهد ما این است که تا پایان دولت تمام نقاط حادثه خیز رفع شود، اما با تلاشی که در حال انجام است ۴۸۷ نقطه باقی مانده است که ایمن‌سازی آن‌ها در برنامه قرار دارد؛ همچنین ۱۲۰ مورد نقطه حادثه‌خیز در مسیرهای اربعین وجود داشته که تاکنون ۷۰ نقطه رفع مشکل شده است.

امانی اضافه کرد: برای اربعین امسال همه نیازمندی‌های استان‌ها در بخش‌های مختلف را دریافت کرده‌ایم و برآورد ما این است که نزدیک به ۱,۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران باید پرداخت و دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیز برای فعالیت‌های جدید اربعین در نظر گرفته شود.

کد خبر 747209

دیگر خبرها

  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • خدمات رسانی ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر به سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • امدادرسانی ستاد‌اجرایی فرمان امام به ۱۶۰ روستای سیل زده سیستان وبلوچستان
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • تداوم خدمات رسانی به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد