Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایش‌های «سیزیف» به کارگردانی محمد برهمنی و «نامبرده» به کارگردانی علی‌اصغر دشتی شامگاه چهارشنبه ۲۵ مهرماه در سالن استاد سمندریان در حالی روی صحنه رفته‌اند که برخی نسبت به انتخاب «سیزیف» در ایرانشهر معترض هستند. ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نمایش‌های «سیزیف» به کارگردانی محمد برهمنی و «نامبرده» به کارگردانی علی‌اصغر دشتی شامگاه چهارشنبه 25 مهرماه در سالن استاد سمندریان و به ترتیب در ساعت‌های 18:30 و 21 اجرای عمومی خود را با استقبال مخاطبان آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش‌های «سیزیف» با بازی مهدخت مولایی و اسماعیل گرجی به کارگردانی محمد برهمنی در حالی در سمندریان روی صحنه رفته است که خبری از حضور نام برهمنی در فهرست انتظار ایرانشهر نبوده است. انتشار ویدئویی از تمرین نمایش «بینوایان» و حضور برهمنی در تمرین‌های این نمایش پرسروصدا این شائبه را به وجود آورده است که برهمنی به واسطه رابطه‌اش با برخی افراد موفق به حضور در ایرانشهر شده است.

محمد برهمنی در فضای حرفه‌ای پیش از این نمایش «زندگی در تئاتر» را در تماشاخانه انتظامی و شهرزاد روی صحنه برده بود. حضور نوید محمدزاده در مقام تهیه‌کننده در «سیزیف» این وضعیت را پیچیده‌تر هم کرده است.

در زمان اجرای اولیورتویست نیز حضور کاوه آهنین‌جان در ایرانشهر و همزمانی بازیش در نمایش پارسایی شائبه‌برانگیز بود و این در حالی بود که حسین پارسایی با وجود اعلام به خبرنگاران مبنی بر در اختیار گذاشتن مستندات کافی درباره خطا بودن این شائبه، هیچگاه مدارک کامل حضور آهنین‌جان را در اختیار خبرنگاران قرار نداد.

«نامبرده» نیز با بازی آتیلا پسیانی، نگار جواهریان، پانته‌آ پناهی‌ها، علی باقری، اصغر پیران، رامین سیار دشتی، ایلناز شعبانی و حمید حبیبی‌فر در سالن استاد سمندریان اجرای عمومی خود را آغاز کرد.

پناهی‌ها شب گذشته در یک رشته پیام اینستاگرامی نسبت به برخی رویدادهای ژورنالیستی اعتراض کرده است. اگرچه خانم پناهی‌ها اشاره مستقیمی به موضوع خاصی نکرده است؛ اما به نظر می‌رسد اعتراض او به هجمه علیه بینوایان و نمایش خود، «در ستایش تئاتر» باشد که برخی آن را استفاده نادرست از یک فرصت دولتی دانسته بودند.

نمایش‌های «سیزیف» و «نامبرده» مطابق با جدول زمان‌بندی‌شده تا روز دوشنبه 28 آبان ماه در سالن استاد سمندریان به صحنه می‌روند.

انتهای پیام/

R1369/P1439/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط تماشاخانه ایرانشهر تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تماشاخانه ایرانشهر تئاتر تماشاخانه ایرانشهر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ آهن بافق از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، تعداد ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.

نمایش‌های راه یافته به این دوره جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد عبارتند از:- نمایش لیلا به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از فارسان- نمایش به افق محل به نویسندگی و کارگردانی داود رمضان زاده از میناب - نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی یاسر خالقی از لنده - نمایش کیف پول به نویسندگی احسان عارف و کارگردانی مهدی گودینی از کنگاور- نمایش ایران به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی شایان فلاحیان از کرج- نمایش خسوف عشق به نویسندگی سید محمد علی موسوی و کارگردانی ام البنین حیدری از کاشان - نمایش راز به نویسندگی و کارگردانی نرگس اسماعیلی از قم- نمایش زنان مقاوم به نویسندگی احسان فلاحیان و کارگردانی مرضیه ذاکری از کرج- نمایش مرد شامی به نویسندگی و کارگردانی علی اصغر ایمانزاده از قم- نمایش آن سه نفر به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی علی صمصامی از بافق- نمایش ۴۴۴ به نویسندگی و کارگردانی نرجس آخوندی از مشهد- نمایش گیلدا به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفید دشتی از بروجن- نمایش پیراهن مشکی به نویسندگی سید جواد رحیم زاده و کارگردانی رضا خروجیان از ارومیه- نمایش کجای زندگی هستیم به نویسندگی و کارگردانی سید کاظم عباس زاده از بافق.

پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • تن «سنگلج» می‌لرزد! + تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!+ تازه‌ترین توضیحات مدیر تئاتر
  • حضور مهمانان جبهه مقاومت در اجلاس پیرغلامان حسینی کرمان
  • «آسید کاظم» در تماشاخانه‌ ایران‌شهر نمایش‌نامه خوانی می‌شود
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی