Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، برخورد عجیب جلال میرزایی رئیس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس در مقابل یک تشکل دانشجویی و تهدید به حذف این تشکل از سوی این نماینده مجلس موجب انتقاد و البته تعجب بسیاری از فعالان و تشکل‌های دانشجویی شده است.

بنابراین گزارش این نماینده مجلس که در سال 96 رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در ایلام هم بوده در مناظره با حمید رسایی درباره « ابعاد مختلف FATF»، یک تشکل دانشجویی اصلاح‌طلب و البته منتقد را تهدید می‌کند که « تا آخر سال حذف می‌شوید!»

براساس این گزارش این روزها بسیاری از تشکل های دانشجویی انتقاداتی را به عملکرد نامناسب دولت و نمایندگان حامی آن در حوزه‌های مختلف به خصوص حوزه اقتصادی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب هم که روزی در دانشگاه‌ها تلاش بسیاری برای به قدرت رسیدن روحانی کردند این روزها و با توجه به عملکرد ضعیف دولت و نمایندگان لیست امید در مجلس انتقاداتی را مطرح می‌کنند که در همین رابطه اخیرا در برنامه جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه ایلام با برخورد این انتقادات با برخورد تند میرزایی مواجهه شد.

در همین راستا میرزایی در پاسخ به دانشجوی منتقد اصلاح‌طلب می‌گوید: «این کانونی که به شما دستور داده این حرفها را بزنید حذف خواهد شد! این کانون آفت اصلاح‌طلبی است!» و اینجا منظور میرزایی انجمن اصلاح‌طلب دانشگاه ایلام است که از نظر وی آفت اصلاح‌طلبی شده است.

سخنان میرزایی به روشنی نشان می‌دهد که تشکل‌های اصلا‌ح طلب برای چه اهدافی و از سوی چه کسانی شکل می‌گیرد و اگر که پیگیر اهداف مشخص شده از سوی اصلاح‌طلبان نباشند آنها را حذف می‌کنند.

این برخورد تهدیدآمیز از سوی نماینده مجلسی که خود را مدعی آزادی بیان و دموکراسی می‌دانند با یک تشکل دانشجویی و تهدید به حذف این تشکل همسو اگرچه تازگی ندارد و در گذشته هم از سوی رئیس دولت اصلاحات به روش دیگری تکرار شده ولی نشان می‌دهد چنین تشکل‌هایی تا زمانی مورد علاقه مسئولان اصلاح‌طلب هستند که در دانشگاه‌ها خواسته‌های آنها را پیگیری کنند و اگر انتقادی مطرح کنند یا مانند خاتمی دستور می‌دهند بیرونشان کنند یا اینکه تهدید به حذف خواهند شد!

سید حمیدرضا مجتبوی دبیر واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در این رابطه به فارس می‌گوید: اینکه اینها با گذشتن خرشان از پل، حتی به یاران خود هم رحم نمی‌کنند از چیزهایی است که پیش از این فقط از شاهان خون ریز در صدها سال قبل شاهد بودیم و اکنون بعد این همه مدت، درحال تکرار شدن است.

وی همچنین گفت: به عقیده ما، عدم تحمل مخالفان و سلب آزادی نقد، حتی از تشکل‌های غیر همسو محکوم است. از آن طرف هم متاسفانه پشیمانی این تشکل‌های دانشجویی اصلاح‌طلب از انتخابشان، سودی برای مردم ندارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد ناامید در توئیتر
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است