Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@18:23:07 GMT

قيمت امروز ارز تحميلي و تصنعي است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۲۵۷۵

قيمت امروز ارز تحميلي و تصنعي است

خبرگزاري آريا - سلطاني اظهار داشت: براساس محاسباتي که براي 30کشور داشتيم، در چهل سال اخير رابطه‌اي بين نرخ ارز و نقدينگي وجود ندارند در حالي‌که با تفسيرهاي سطحي صحبت از غول نقدينگي مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، احسان سلطاني در مورد نوسانات بازار ارز گفت: وجود بازار براي ارز، ادعاي آقايان است، در شرايطي که 80درصد عرضه‌کننده خود دولت است که اين منابع هم متعلق به مردم است چه طور مي‌توان ادعا کرد که بازار وجود دارد؟
وي ادامه داد: از سويي ادعا مي‌شود که نبايد در بازار دخالت کرد که عرضه را محدود مي‌کند و از سويي محدود کردن تقاضا را نمي‌پذيرند، نتيجه آن اين بلبشوي بازار است که نشان دهنده شکست مکانيسم بازار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلطاني با اشاره به برندگان اين شرايط گفت: دولت و شبه‌دولتي‌ها ارز را عرضه نمي‌کنند و شبه‌خصوصي‌ها نيز منافع خود را در افزايش نرخ در نظر مي‌گيرند تا مثلا سيب زميني را با قيمت 2هزار تومان خريده و در بازار عراق 12هزار تومان بفروشند. به نظر من اين نرخ کاملا تحميلي و تصنعي است.
وي تصريح کرد: براساس ترازنامه بانک مرکزي در تيرماه سال 1397بيش از 100ميليارد دلار ذخيره ارزي وجود دارد، وقتي اين ارز عرضه نمي‌شود، معلوم است که نرخ افزايش مي‌يابد هرچند منافع برخي‌ها در اين افزايش است.
وي متذکر شد: افزايش نرخ ارز با وجود داشتن سود براي عده‌اي پيامدهاي منفي براي کشور دارد. مثلا در بخش مسکن تقريبا هزينه‌ها 2تا 4برابر شده است و نتيجه آن رکود بخش مسکن است، البته اين را مي‌توان به بخش‌هاي ديگر اقتصاد تعميم داد.
سلطاني تصريح کرد: رکود بخش مسکن باعث بيکاري بسياري شده است. براساس برآوردها درآمد ماهانه کارگران بخش مسکن 120دلار است در حالي‌که سال قبل 300دلار، در عراق 500دلار و در ترکيه بالاي 800دلار است. حتي شرايط به گونه‌اي است که براي کارگر افغان هم صرف نمي‌کند در کشور ما کار کند. اين شرايط ريشه در رانت عظيمي است که عده‌اي از آن متنفع مي‌شوند و آقايان پاسخگو باشند که اين چه نوع بازاري است؟
وي با رد وجود رابطه بين نقدينگي و نرخ ارز گفت: براساس محاسباتي که براي 30کشور داشتيم، در چهل سال اخير رابطه‌اي بين نرخ ارز و نقدينگي وجود ندارند در حاليکه با تفسيرهاي سطحي صحبت از غول نقدينگي مي‌شود و بايد پرسيد که آيا اين غول يکباره بيرون آمده است؟
به گزارش ايلنا، سلطاني تصريح کرد: کارمنداني که درآمدشان يک سوم شده و درآمد آن به جيب آقايان رفته است نيز متضرر اين شرايط هستند. سرمايه در گردش کارخانه‌هاي توليدي متوسط تقريبا دو برابر شده و موادي که قبلاً بصورت اعتباري خريداري مي‌کردند حالا بايد نقدي خريداري کنند و از سويي درآمد مردم افزايش نيافته است که برآيند اين شرايط تعطيلي کارخانه‌ها است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت لحظه‌ای دلار، یورو و درهم در بازار

 

۱۰ خبر مهم برای طلا، سکه، نفت و بیت کوین 

 

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 

سهامداران این فلزات اساسی، مبین و دی بخوانند

 

خبری مهم درباره یک عرضه اولیه

 

افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی

  دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود

 

قیمت دنا پلاس اتوماتیک چقدر شد؟

 

رکوردشکنی فروش شدوص

 

کدام نمادها حجم مشکوک خوردند؟

 

پرسودترین نمادهای امروز بورس تهران

 

میزان و زمان واریز سود ۴۰ نماد بورسی و فرابورسی | کدام نماد سود بیشتری به سهامدارانش می‌دهد؟

 

تداوم افت ارزش سهام عدالت      

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افت و خیز قیمت طلا و سکه امروز در بازار رشت تا ساعت ۱۱
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • قیمت گوشی امروز 16 اردیبهشت 1403
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • قیمت شاهین در بازار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت ساندرو در بازار امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳