Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تورنمنت فوتسال کاسپین عنوان مسابقاتی است که سال گذشته برای اولین بار با حضور ایران، قزاقستان، آذربایجان و روسیه به میزبانی اصفهان برگزار و مقرر شد هر سال این تورنمنت در تاریخ مشخص به میزبانی یکی از این کشورها برگزار شود.

کاسپین جایگزین تورنمنت برترین‌ها
اسفند سال ۱۳۹۵ و کمی بعد از کسب عنوان سومی تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی کلمبیا بود که ایده برگزاری یک تورنمنت با حضور ۴ تیم برتر جام جهانی رسانه ای شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس ترابیان رئیس کمیته فنی فوتسال در گفتگویی با خبرنگار مهر، اعلام کرد ایران قصد دارد آرژانتین، روسیه و پرتغال (تیم های اول، دوم و چهارم) جام جهانی را به ایران دعوت و تورنمنتی تحت عنوان «برترین‌ها» را برگزار کند. حضور آرژانتین و سپس پرتغال به دلایلی در ایران لغو شد و بنابراین کمیته فوتسال تیم های آذربایجان و قزاقستان را جایگزین کردند و عنوان تورنمنت هم به «کاسپین» تغییر یافت.

ایران اولین قهرمان تورنمنت
این تورنمنت آذرماه سال ۱۳۹۶ در سالن نقش جهان اصفهان برگزار شد. ایران کارش را در این تورنمنت با بازی مقابل آذربایجان آغاز کرد و در اولین گام به نتیجه تساوی ۳ - ۳ دست یافت. شاگردان سیدمحمد ناظم الشریعه در دومین بازی قزاقستان را با نتیجه ۲ بر یک حریف را شکست دادند و در بازی سوم هم با ۴ گل بر روسیه غلبه کردند. به این ترتیب ایران با کسب ۷ امتیاز عنوان قهرمانی اولین دوره این تورنمنت را از آن خود کرد.

تورنمنت کاسپین در تقویم ۴ کشور
بعد از برگزاری این تورنمنت در ایران، هر چهار کشور شرکت کننده در آن موافقت خود را برای تکرار تورنمنت در ماه دسامبر (آذرماه) هر سال اعلام کردند. بعد از جلسات مسئولان کمیته فوتسال ایران با مدیران سه تیم دیگر مقرر شد قزاقستان میزبان دومین دوره این بازی ها شود و این کشورها هم مسابقه دیگری را در تقویم خود در این تاریخ قرار ندهند و از این فرصت برای آماده سازی فوتسال خود استفاده کنند.

تورنمنتی که یکسال هم عمر نکرد!
باوجود توافق ها و برنامه ریزی های صورت گرفته اما زمزمه های لغو تورنمنت ۴ جانبه از یکی دو هفته پیش بالا گرفت و کادر فنی تیم ملی را نگران کرد چرا که پیش از این سفر ملی پوشان به برزیل لغو شده بود و با منتفی شدن حضور در تورنمنت قزاقستان، تمام برنامه های آماده سازی تیم ملی به هم می خورد. در اهمیت برگزاری این تورنمنت برای کادر فنی تیم ملی همین بس که تقویم مسابقات لیگ برتر بر اساس حضور در برزیل و شرکت در تورنمنت قزاقستان برنامه ریزی شده بود ولی قزاقستان اعلام کرد که به خاطر مشکلات مالی قادر به برگزاری این تورنمنت نیست تا عمر این توافقنامه حتی به یکسال هم نرسد!

ائتلاف ایران و روسیه برای حل مشکل
کمیته فوتسال ایران که روابط نزدیکی با فوتسال روسیه دارد بعد از قطعی شدن عدم میزبانی قزاقستان و به هم خوردن این تورنمنت سریع دست به کار شد. ایران با حمایت روس ها، مذاکره با اسلواکی را در پیش گرفت تا بتواند تورنمنتی را در این کشور برگزار کند. در واقع روس ها کارهای مربوط به این تورنمنت را با هماهنگی اسلواکی انجام می دهند که در صورت قطعی شدن، ایران، روسیه، اسلواکی و یکی دو تیم دیگر در آن حضور خواهند یافت.

کد خبر 4434603 مرتضی احمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: تیم ملی فوتسال ایران تیم ملی فوتسال روسیه فوتسال قزاقستان محمد ناظم الشریعه کمیته فوتسال اربعین ۹۷ بازی های پاراآسیایی دوومیدانی تیم فوتبال پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران المپیک جوانان 2018 آرژانتین تیم فوتبال استقلال تهران کشتی آزاد مسابقات قهرمانی جهان کشتی فرنگی کارلوس کی روش لیگ برتر فوتبال ایران والیبال برانکو ایوانکوویچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید

به گزارش "ورزش سه" بهمن دوستی سرمربی تیم ملی گلبال در گفت‌وگو با تسنیم ، درباره موافقت کمیته ملی پارالمپیک با اعزام این تیم به بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس اظهار داشت: در مهر سال گذشته و پس از کسب سهمیه پارالمپیک، منتظر این خبر بودیم، اما به هر حال چند ماه طول کشید و سرانجام اعلام شد. پس از نشست‌های متعددی که داشتیم، مقرر شد که اعزام تیم ملی منوط به بررسی عملکرد در تورنمنت‌های آلمان و سوئد باشد. تورنمنت آلمان برگزار شد، اما تورنمنت سوئد لغو شد و حتی نتوانستیم در رقابت‌های بین‌المللی برزیل هم که جایگزین شده بود، شرکت کنیم. در نهایت مسئولان کمیته پارالمپیک این تصمیم خوب را گرفتند که در لیست اعزام به پاریس باشیم و امیدوارم بهترین عملکرد را نیز از خودمان نشان بدهیم.

وی ادامه داد: تیم ما پتانسیل کسب مدال در پارالمپیک را دارد و این دور از دسترس نیست. ما 13 مرحله اردو به همراه دو اعزام به آلمان و سوئد را برنامه‌ریزی کرده بودیم، اما تورنمنت سوئد به دلیل استقبال کم تیم‌ها از دست رفت. حالا به دنبال یک مسابقه دیگر هستیم که قطعاً کمک ویژه در مسیر اعزام به پاریس می‌کند.

دوستی درباره اعزام به پارالمپیک پس از 12 سال گفت: جدایی از پارالمپیک به گلبال ایران آسیب زده بود و اگر در لیست اعزام به پاریس هم قرار نمی‌گرفتیم، قطعاً آسیب بیشتری متوجه این رشته می‌شد. حالا که این اتفاق خوب برای ما رخ داده، همه مصمم هستیم که روی سکو برویم و یک مدال برای کاروان ایران به ارمغان بیاوریم.

دیگر خبرها

  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • اگر گلبال به پارالمپیک نمی‌رفت، آسیب بیشتری می‌دید