Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فنی شرکت نوآوران فناوری سلامت آرمان گفت: اولین فیلتر تصفیه آب در ابعاد نانومتری با قابلیت احیا در کشور تولید می‌شود.

 

فرزاد لطیفه مدیر فنی شرکت نوآوران فناوری سلامت آرمان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: شرکت ما در زمینه محصولات نانو فعالیت دارد و محصول ما با نام کرایوژل از بستر اکسید سیلیس تولید شده و در این محصول موفق شدیم برای اولین بار در ایران حفره‌هایی در سایز نانومتری ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متوسط قطر این حفره طبق آزمون‌های سنجشی که انجام شده ۱۰ نانومتر بوده و میزان تخلخل محصول بالای ۹۸ درصد گزارش شده است.

لطیفه گفت: میزان سطحی که در این محصول ایجاد شده بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ متر مربع به ازای هر گرم از این محصول است که کاربردهای مختلفی دارد، به زبان ساده یعنی یک اسفنج در مقیاس نانومتری تولید کردیم که اولین کاربرد آن به عنوان جاذب بوده و دومین کاربرد به عنوان بستر برای سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد زیرا سیلیس ماده‌ای است که تقریبا خنثی بوده و در صنعت مشکلی ایجاد نمی کند.

وی تصریح کرد: اگر سطح این محصول را بتوانیم اصلاح کنید در صنایعی همچون پتروشیمی، نفت، رنگ، شیشه و صنعت آب و تصفیه مورد استفاده قرار می گیرد.

لطیفه ادامه داد: در حال حاضر به طور خاص بر روی صنعت آب و تصفیه آب و پس‌‌آب‌های صنعتی کار می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم به زودی اولین فیلتر نانو ساخت داخل در مقیاس صنعتی و مصارف خانگی را تولید کنیم.

وی در خصوص مصارف خانگی این فیلتر نیز تصریح کرد: برخی وسایل برقی در منازل مثل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و یخچال وجود دارد که گاهی به دلیل سختی آب و املاح زیاد آسیب می‌بینند که این فیلتر می‌تواند این سختی آب و املاح را جذب کند.

لطیفه افزود: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این فیلتر این است که قابلیت احیا دارد یعنی فیلترهای موجود در بازار بعد از مدتی اشباع شده و باید دور انداخته شود اما در این تکنولوژی قرار است فیلتری تولید شود که قابلیت احیا دارد، یعنی پس از گذشت مدت ۶ ماه تا یک سال با قرار دادن فیلتر در یک محلول آب و نمک ساده مجدد فیلتر احیا و قابل مصرف می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نانو نانو فناوری نمایشگاه نانو استارت آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)

ماشین دوخت دوز، یکی از وسایل ضروری در خانه محسوب می‌شود که معمولا استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و شما به راحتی می‌توانید کار با آن را یاد بگیرید. با این حال، چرخ خیاطی‌ها انواع برند و مدل‌های متنوعی دارند که هر کدام برای کار خاصی مناسب هستند. به همین دلیل، خرید چرخ خیاطی نیازمند داشتن اطلاعات و آگاهی کاملی است. در این مقاله، 8 نکته مهم را به شما معرفی می‌کنیم که هنگام خرید چرخ خیاطی به شما کمک خواهد کرد، پس با ما همراه باشید.  

مهمترین موارد هنگام تهیه چرخ خیاطی

قبل از شروع جستجوی بهترین چرخ خیاطی موجود در بازار لازم است که به برخی از نکات ضروری در فرآیند خرید توجه کنید. در ادامه برخی از این موارد را بیان خواهیم کرد:

    چه محصولی می‌خواهید تولید کنید؟

در انتخاب و خرید چرخ خیاطی، باید به هدف‌های کاری خود توجه کنید. به عنوان مثال نباید برای دوخت پرده‌های سنگین از چرخ خیاطی‌های ارزان و سبک استفاده کرد. بنابراین، هنگام انتخاب، باید در نظر بگیرید که چه محصولی می‌خواهید تولید کنید. به عنوان مثال، اگر قصد استفاده از پارچه‌هایی سنگین مانند جین، پارچه‌های نخی سنگین یا هر چیز دیگری با وزن بالا را دارید، باید چرخی مستحکم و سنگین‌تر را انتخاب کنید.

    سطح مهارت شما چقدر است؟

قبل از خرید چرخ خیاطی، باید به این سوال پاسخ دهید که آیا شما یک مبتدی و تازه کار هستید یا به عنوان کاربری نیمه حرفه‌ای یا حرفه‌ای در این زمینه شناخته می‌شوید؟ واقعا این سوال، مهم‌ترین نکته است که باید در زمان خرید در نظر بگیرید. پاسخ به این سوال می‌تواند به شما در تعیین بودجه، انتخاب مدل، اندازه، قابلیت‌های دستگاه و سایر جزئیات کمک کند. با درنظر گرفتن سطح تجربه و مهارت، می‌توانید یک چرخ خیاطی مناسب را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید.

    چقدر می‌خواهید هزینه کنید؟

در بازار قیمت‌های چرخ خیاطی در طیف بسیار گسترده‌ای قرار دارند. بنابراین، قبل از شروع جستجوی خرید، بر اساس سطح کار خود، بودجه‌ای را برای خرید در نظر بگیرید. البته، اگر بودجه شما محدود است، احتمالا قادر به خرید ماشین‌های پیشرفته یا کامپیوتری نخواهید بود. با این حال، حتی اگر بودجه‌ محدودی دارید، بهتر است یک چرخ خیاطی ارزان قیمت با بدنه‌ای پلاستیکی را خریداری نکنید، زیرا احتمالا مدل‌های ارزان قابلیت دوام کافی را نخواهند داشت و حتی ممکن است شما را از خیاطی خسته و نا امید کنند. در این راستا، توصیه می‌کنیم به دنبال گزینه‌های دست دوم باشید و با دقت کامل، خرید چرخ خیاطی دست دوم را در نظر بگیرید.

    برند تولید کننده

یکی از نکات مهم که باید هنگام خرید چرخ خیاطی در نظر گرفته شود، برند آن است. بازار چرخ خیاطی در حال حاضر بسیار پر رونق است و برای همین شرکت‌های زیادی در زمینه تولید انواع برندهای مختلف فعالیت می‌کنند. در ادامه برخی از برندهای معروف چرخ خیاطی را به شما معرفی خواهیم کرد:

ژانومه

ژانومه، یکی از برندهای محبوب‌ و پرطرفدار چرخ خیاطی در بازار است، به طوری که توانسته با بدنه‌ مقاوم و با کیفیت، بسیاری از مشتریان را به خود جذب کند. این برند مدل‌های متنوعی از چرخ خیاطی در اختیار کاربران قرار داده است که هر کدام دارای قابلیت‌های گوناگونی هستند. طراحی ظاهری چرخ خیاطی ژانومه نیز به ‌خوبی مورد توجه قرار گرفته است و با طراحی مدرن، تجربه دوخت و دوزی لذت ‌بخش را برای کاربران فراهم می‌کند.

 

کاچیران

کاچیران، یک تولید کننده قدیمی در زمینه چرخ خیاطی است. این برند ایرانی، از سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را آغاز کرده و محصولات خود را به ۲۸ کشور جهان صادر می‌کند. با تولید مدل‌های متنوع، چرخ خیاطی کاچیران قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

 

مارشال

مارشال یک شرکت معتبر در زمینه تولید چرخ خیاطی و سایر لوازم خانگی است. این شرکت ایرانی علاوه بر بازار داخلی، محصولات خود را نیز به کشورهای دیگر صادر می‌کند. چرخ خیاطی مارشال به دلیل کیفیت بالا و محبوبیت زیاد، جزء پرفروش‌ترین چرخ خیاطی‌ها در بازار محسوب می‌شوند.

 

    آیا برای خانه می‌خواهید یا تولید پوشاک؟

برای انتخاب بهترین چرخ خیاطی، لازم است تا نیازهای خود از داشتن چرخ خیاطی را تعیین کنید. آیا شما فقط نیاز به یک چرخ خیاطی برای دوخت و دوزهای ساده در منزل دارید یا خیاطی حرفه‌ای هستید و به یک دستگاه برای انجام دوخت و دوزهای حرفه‌ای نیاز دارید؟ با تعیین این نیازها، انتخاب چرخ خیاطی برای شما آسان‌تر خواهد بود. با توجه به انتظارات خود، می‌توانید یکی از بهترین انواع‌ چرخ خیاطی را برای خرید انتخاب کنید.

    قابلیت‌ها

چرخ خیاطی در اکثر موارد دارای اتصالات و ویژگی‌های اضافی متنوعی است که بسته به برند و قیمت دستگاه، می‌تواند متفاوت باشد. چرخ خیاطی‌ها با امکاناتی مانند اهرم پایه دوخت، توانایی پس دوزی، ژرسه دوزی، دکمه دوزی، زیپ دوزی و لبه دوزی، تنوع در ارائه دوخت با عرض متفاوت، سوزن نخ ‌کن اتوماتیک و پایه‌های اضافی برای دوخت ¼ اینچی و گلدوزی با دست آزاد، انتخاب مناسبی برای نیازهای خاص خواهد بود. شما می‌توانید با توجه به نیازهای خود به این قابلیت‌ها نیز توجه کنید.

    به گارانتی توجه کنید

وقتی اهمیت این فاکتور مهم مطرح می‌شود، به این معنی است که اگر محصول شما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد، هیچ دلیلی برای نگرانی وجود نخواهد داشت و شما می‌توانید با آرامش و اطمینان چرخ خیاطی مورد نظر خود را خریداری کنید. هنگام خرید چرخ خیاطی، از این نکته مهم غافل نشوید و حتما از وجود گارانتی برای چرخ خیاطی اطمینان حاصل کنید، تا در صورت بروز مشکلات بعدی، خدمات پس از فروش محصول به شما ارائه شود.

    نظرات خریداران

در خرید چرخ خیاطی، می‌توانید به نظرات خریداران نیز توجه کنید. نظرات خریداران می‌تواند شامل تجربیات و نقاط قوت و ضعف محصولات مختلف باشد. این نظرات معمولا در سایت‌های فروش آنلاین، وبلاگ‌ها و ... قابل دسترسی هستند. با مطالعه این نظرات، شما می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره عملکرد، کیفیت، قابلیت‌ها و سایر ویژگی‌های مهم چرخ خیاطی‌ها کسب کرده و بر اساس آنها تصمیم ‌گیری کنید که کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • راهنمای خرید چرخ خیاطی (8 نکته‌ای که باید بدانید)
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی
  • لیست قیمت لوله جدار چاه کالوپ در ضخامت های مختلف
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ