Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:34:41 GMT

چینی‌ها ماه مصنوعی می‌سازند!

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۲۸۹۷

چینی‌ها ماه مصنوعی می‌سازند!

در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقام‌های چینی اعلام کرده اند درحال بررسی برنامه‌ای برای ساخت قمری مصنوعی مشابه کره ماه هستند که بتواند درطول شب‌های مسابقه‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۰ محوطه بازی‌ها را کاملاً روشن کند. المپیک زمستانی سال ۲۰۲۰ در جنوب شرقی شهر چنگدو برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ماه مصنوعی هشت بار روشن‌تر از کره ماه واقعی است و می‌توان محدوده نوردهی آن را بین ۱۰ تا ۸۰ کیلومتر کنترل کرد. ماه مصنوعی می‌تواند محوطه بازی‌ها به وسعت ۸۰ کیلومتر را روشن کند.


ایده این طرح متعلق به یک هنرمند فرانسوی است و چینی‌ها درنظر دارند آن را اجرایی کنند. اعلام خبر ساخت این قمر مصنوعی به وسیله وو، چون فند (Wu Chunfend) رئیس موسسه تحقیقات سیستم‌های میکروالکترونیک علوم و فناوری چنگدو در تاریخ ۱۰ اکتبر سال جاری اعلام شده است.

شهروندان چینی و برخی از دانشمندان اعتقاد دارند روشن شدن غیر طبیعی زمین درطول شب می‌تواند اثر‌اتی نامطلوب بر سلامت جانداران و مشاهده‌های نجومی دانشمندان وارد کند.

کره ماه چگونه همسایه زمین شد

بسیاری از دانشمندان براین باورند که کره ماه حدود ۴.۵ میلیارد سال پیش دراثربرخورد یک سیاره به ابعاد کره مریخ با زمین شکل گرفته است که به آن فرضیه اثر بزرگ (giant impact hypothesis) هم گفته می‌شود.


درطول میلیارد‌ها سال کره ماه شکل کروی خود را پیدا کرد و اکنون نزدیک‌ترین همسایه کره زمین است.

تاکنون تلاش‌های فراوانی از سوی دانشمندان درکشور‌های مختلف دنیا برای ساخت ماه مصنوعی و ماهواره‌هایی مشابه ماه انجام شده است که بیشتر آن‌ها شکست خورده اند.

ماهواره شبیه به هرم روسی به نام Mayak که قراربود روشنایی خیره کننده‌ای درآسمان شب ایجاد کنند و به گفته دانشمندان امکان آسیب رسیدن به آسمان شب درکره زمین را داشت، در ۱۴ ماه جولای ۲۰۱۷ از ایستگاه فضایی بایکونور قزاقستان به وسیله موشک فضایی سایوز ۲.۱a به آسمان پرتاب شد، اما پس از مدتی کارشناسان اعلام کردند که ماهواره درمدار مخصوص خود به دور کره زمین مستقر نشده و پروژه شکست خورده است.


مقام‌های چینی درباره مشخصات فنی قمر مصنوعی ماه هنوز توضیح رسمی نداده اند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟

تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

 سوپر غذای تقویت کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می سازند