Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: امسال 28 هزار مورد آزمایش تشخیص بیماری و کنترل کیفی بر روی فرآورده های خام دامی توسط اداره کل دامپزشکی استان انجام شد.

کامیار داهیم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در راستای ایفای نقش نظارتی و حکومتی سازمان دامپزشکی کشور و در جهت تشخیص انواع بیماری های دام، طیور و آبزیان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در این آزمایش ها عوامل میکروبی آلوده کننده مواد غذایی، نظارت بر بهداشت عمومی و باقیمانده های دارویی در مواد غذایی مورد مصرف مردم بررسی شده است.
وی اضافه کرد: آزمایشگاه منطقه ای شمالغرب کشور یکی از بخش های بسیار ممتاز اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: این آزمایشگاه با بهره گیری از کادر مجرب و متخصص و با دارا بودن بخش هایی چون سرم شناسی، انگل شناسی، کنترل کیفی میکروبی مواد غذایی، آنالیز شیمیایی مواد غذایی، میکروبیولوژی نمونه های مرضی و همچنین بخش پیشرفته آزمایشگاه مولکولی به بررسی موارد مشکوک به بیماری و آلودگی ها می پردازد.
داهیم گفت: با توجه به اهمیت بالا و نقش کلیدی آزمایش ها در تشخیص قطعی و سریع بیماری های دامی و به ویژه بیماری های مشترک بین انسان و دام، آزمایشگاه‌های اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی و همچنین آزمایشگاه‌های بخش خصوصی تحت نظارت این اداره کل همگام با استانداردهای روز دنیا در خدمت تحقق اهداف سازمان دامپزشکی کشور در راستای حفظ و حراست از سرمایه دامی می‌باشند.
به گزارش ایرنا آزمایشگاه ممتاز منطقه ای شمال غرب کشور با دارا بودن بخش های آنالیز مواد غذایی، میکروبیولوژی تشخیصی، میکروبیولوژی مواد غذایی، آزمایشگاه تشخیص مولکولی، سرولوژی، وانگل شناسی و چهار آزمایشگاه درجه یک، هفت آزمایشگاه درجه 2 و پنج آزمایشگاه درجه سه در شبکه های دامپزشکی در استان در راستای تامین سلامت مردم تلاش می کند.
این استان با دارا بودن 9 میلیون واحد دامی جزو استان های تولید کننده فرآورده های دامی است و با توجه به قرار گرفتن در همسایگی سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری خود مختار نخجوان در کریدور تجارتی و ترانزیتی فرآورده های دامی دنیا قرار دارد.
7125/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سلامت دامپزشكي آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

مدیرکل دامپزشکی لرستان از صادرات ۷۵هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مصطفی زبردست، امشب، با اشاره به توسعۀ صادرات فرآورده‌های خام دامی در لرستان، گفت: 75هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق و  20 تن ماهی زنده قزل‌آلا به خارج از کشور از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون صادر شده‌است.

او اضافه کرد: 241هزار کیلوگرم پا و پنجۀ مرغ از مبدأ لرستان به کشور ویتنام از ابتدای فروردین‌ماه 1403 تاکنون صادر شده‌است.

پیش‌بینی تولید 100هزار تن گوشت مرغ در لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه افزایش صادرات و تقویت صادرات برای حمایت از تولیدات فرآورده‌های خام دامی از اهداف دامپزشکی است، یادآور شد: شرایط مناسبی برای پرورش ماهیان سردابی در این استان فراهم است.

زبردست با بیان اینکه ما به‌دنبال توسعۀ صادرات فرآورده‌های خام دامی با محوریت آبزیان هستیم، خاطرنشان بیان کرد: 9 واحد تکثیر، 379 واحد پرورش ماهیان سردابی آبی و 28 مرکز پرورش ماهیان گرم آبی در لرستان فعال است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • سی ام فروردین، روز آزمایشگاه
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • معارفه اعضای نظام دامپزشکی آذربایجان غربی
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • ۷۰ درصد تشخیص پزشکان وابسته به آزمایشگاه است
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد