Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از کابل، درپی کشته و زخمی شدن مسوولان استان قندهار براثر یک حمله تروریستی ، برگزاری انتخابات مجلس در این استان یک هفته به تعویق افتاد.

«شاه حسین مرتضوی» معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: براساس خواست مردم قندهار و پیشنهاد کمیسیون انتخابات افغانستان برای تعویق برگزاری انتخابات مجلس در استان قندهار ، شورای امنیت ملی افغانستان این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار داد و تصمیم گرفت انتخابات قندهار با یک هفته تاخیر برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عبدالعزیز ابراهیمی» یکی از سخنگویان کمیسیون انتخابات افغانستان نیز خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس فقط در استان قندهار یک هفته به تعویق افتاده است و انتخابات در سایر استان های افغانستان روز شنبه و براساس برنامه سابق برگزار خواهد شد.
از سوی دیگر کاروان حامل مواد انتخاباتی در استان بامیان افغانستان بامداد امروز هدف حمله طالبان قرار گرفت.
«حمیدالله خدایی» فرمانده پلیس استان بامیان گفت: مخالفان مسلح در شهرستان «شیبر» استان بامیان به کاروان حامل مواد حساس انتخاباتی حمله کردند و درگیری میان نیروهای افغان و مهاجمان ادامه دارد.
«علی شاه مصباح» رییس کمیسیون انتخابات بامیان گفت: کارمندان این کمیسیون موفق شدند مواد انتخاباتی را به جای امن منتقل کنند.
عملیات انتقال مواد انتخاباتی از مراکز استان ها به شهرستان های این کشور ادامه دارد و فردا انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: افغانستان تعويق انتخابات قندهار طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۳۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه صحبت له یا علیه نامزدهای انتخاباتی توسط مجریان ممنوع است

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی رمضانی در جلسه ستاد اظهار شهرستان کرج ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری انتخابات اظهار کرد: هنوز پرونده انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه بسته نشده است و حال و هوای انتخابات وجود دارد و برای انتخاب دومین نماینده مردم در خانه ملت با همان سطح بندی و فرایندهای پیشین باید اقدامات لازم قانونی انجام شود.

فرماندار ویژه کرج در ادامه با تحلیلی بر مشارکت انتخاباتی در استان البرز افزود: با وجود اینکه دشمن مشارکت زیر ۸ درصدی را برای البرز خواب دیده بود و از سویی وجود شاخصه قومیت گرایی استان این امکان و احتمال را برای مشارکت در سایر نقاط افزایش می‌داد اما با این وجود میزان مشارکت انتخاباتی استان البرز و به ویژه شهر کرج بالای ۳۱ درصد بود که با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این استان در نوع خود مطلوب بوده است به نحوی که تمام نقشه‌های شوم دشمنان نقش برآب شد.

فرماندار کرج در ادامه فعال شدن تمامی کمیته‌های ستاد انتخابات را در دستور کار قرار داد تا به محض اعلام دور دوم انتخابات اقدامات لازم از سر گرفته شد.

رمضانی همچنین تصریح کرد: مجریان برگزاری انتخابات در مرحله دوم نیز از هر گونه صحبت و جانبداری له و علیه نامزدهای انتخاباتی باید پرهیز کنند و امانت داری و صیانت از آرا مردم مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: انتظار می‌رود در مرحله دوم انتخابات نیز متفق القول با روحیه همدلی و اعتماد شاهد برگزاری انتخاباتی در خور شأن باشیم.

فرماندار کرج همچنین با قدردانی از اهتمام کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات کرج در فرمانداری و شهرداری گفت: آسیب شناسی پس از پایان انتخابات صورت می‌گیرد و در مرحله دوم نیز از هرگونه هزینه تراشی برای دور دوم انتخابات نیز باید پرهیز شود.

فرماندار کرج همچنین با قدردانی از رئیس ستاد انتخابات کرج برای بنیان نهادن برگزاری انتخابات منطقه محور در شهرداری‌ها افزود: تلاش برای رفع نواقص دور اول در دستور کار قرار داشته باشد.

کد خبر 6056914

دیگر خبرها

  • وقوع زلزله در قندهار
  • راه حل کاهش صف های انتخاباتی و افزایش مشارکت | این دوره سقف هزینه های انتخاباتی اعلام نشد
  • این ۵ نماینده مجلس آینده چند میلیون تومان در انتخابات هزینه تبلیغات کردند؟ +جزئیات
  • ۵ منتخب مجلس هزینه‌های انتخاباتی خود را شفاف کردند
  • آیا کد ملی زمینه ساز تخلف انتخاباتی شد؟
  • هرگونه صحبت له یا علیه نامزدهای انتخاباتی توسط مجریان ممنوع است
  • کد ملی زمینه ساز تخلف انتخاباتی شد؟
  • هیچ شکایتی در انتخابات مجلس قم صورت نگرفت
  • تلاش برای رفع نواقص دور اول انتخابات در دستور کار قرار داشته باشد
  • ببینید | صحت انتخابات مجلس در ۵۲ حوزه انتخابیه تایید شد