Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی یحیایی‌معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان  اظهار کرد: این اتوبوس حوالی ساعت 20 امشب در گردنه آهوان واژگون شده است.

وی از اعزام پنج تیم امداد جاده ای از سمنان به محل وقوع این حادثه خبر داد و افزود: 10 مجروح این حادثه به بیمارستان کوثر سمنان منتقل شدند.

2 کشته در واژگونی اتوبوس مسافربری 

معاون امدادونجات هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه دو نفر از سرنشینان این اتوبوس در دم جان باخته بودند تصریح کرد: بعد از انتقال کامل مصدومان کار انتقال مسافران این اتوبوس نیز هم اکنون در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این اتوبوس در لاین دامغان به سمنان دچار واژگونی شده گفت: این اتوبوس دیروز از مشهد به سمت کرمانشاه راه افتاده که چند کیلومتری قبل از رسیدن به سمنان در گردنه آهوان دچار سانحه شده است.

علت حادثه در دست بررسی است 

یحیایی با بیان اینکه علت وقوع سانحه توسط کارشناسان پلیس راه در حال بررسی است خاطرنشان کرد: دکتر شکرالهی مدیرعامل هلال احمر استان شخصا در محل حادثه حضور یافته و روند امدادرسانی را از نزدیک زیرنظر داشته است.

وی شمار مسافران این اتوبوس را 46 نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه مصدومان سانحه پس از انتقال به صورت سرپایی مداوا و پس از اطمینان از سلامت آنها ترخیص شدند.

یحیایی با بیان اینکه همکاران ما همچنان در محل حضور دارند افزود: اتوبوس هنوز در محل جابه جا نشده و در حال حاضر منتظر هستیم که اتوبوس جابه جا شود تا از شمار کامل کشته ها اطمینان یابیم کسی زیر لاشه و جسم اتوبوس نیست.

 بیش از 70درصد حوادث رانندگی در استان سمنان از نوع واژگونی است و کارشناسان پلیس مهمترین دلایل واژگونی ها  را یکنواختی جاده ها، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی رانندگان ارزیابی می کنند.

چند عامل مهم تصادفات در کشور 

علت اصلی تصادفات جاده‌ای در کشور نبود نظم و مقرارات قوانین راهنمایی و رانندگی است.در بررسی علل تصادفات و تلفات کارشناسان معتقد هستند که باید برای جلوگیری از بروز سوانح رانندگی، ایمنی جاده ها و خودروها را مورد توجه قرار داد و پلیس هم باید به کنترل رانندگان اهمیت بیشتری دهد.

نکته مهم بعدی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بررسی علل سوانح یا تصادفات است که در حال حاضر در کشور رعایت نکردن سرعت مطمئنه و خستگی رانندگان است که با جان انسان ها بازی می کنند . بررسی‌ها حاکی از انست بعضی از دلایل وقوع تصادفات رانندگی از سایر عوامل مهمتر هستند .

این موارد شاید بدیهی و ساده به نظر برسند اما در 20 سال گذشته بیش از نیم میلیون نفر از هموطنانمان به دلیل رعایت نکردن این موارد در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند در اینجا به چند مورد از مهمترین آن ها خواهیم پرداخت.

 نداشتن تمرکز کافی 

 رتبه اول تصادفات رانندگی متعلق به رانندگانی است که در هنگام رانندگی تمرکز کافی ندارند ، اغلب این رانندگان در هنگام تصادف در حال صحبت کردن با تلفن‌همراه ، فرستادن پیامک ، خوردن یا آشامیدن هستند .

سرعت غیرمجاز

بسیاری از رانندگان به تابلوی حداکثر سرعت مجاز بی‌توجه هستند و اغلب سرعت‌ شان 20 تا 30 کیلو متر در ساعت بیشتر از حد مجاز است ، تصادفات ناشی از سرعت غیر مجاز می‌تواند پیامدهای جبران‌ناپذیری مثل مرگ‌ و میر و معلولیت دایم به همراه داشته باشد ، هر چقدر سرعت بیشتر باشد ، کنترل راننده در متوقف ‌کردن خودرو کمتر است .

رعایت نکردن فاصله مجاز

رانندگانی که هنگام رانندگی فاصله مجاز با خودروی جلویی را حفظ نمی‌کنند قادر نخواهند بود در مواقع مورد نیاز خودرو را کنترل کنند ، که اگر به هر دلیلی خودروی جلویی ترمز کرد و ایستاد ، بتوانید از وقوع تصادف جلوگیری کنند .

تغییر ناگهانی خط رانندگی

تغییر ناگهانی خط رانندگی بدون استفاده از چراغ راهنما یکی دیگر از دلایل تصادف رانندگی است ، قبل از تغییر مسیر حتماً از چراغ راهنما استفاده کنیدتا با کمک آینه‌های بغل از امن بودن مسیر مطمئن شوید.

بارش باران

هنگام بارش باران جاده ها لغزنده می‌شوند و رانندگان باید با احتیاط حرکت کنندچرا که بارش باران باعث کاهش دید رانندگان می شود ، بنابراین لازم است به منظور جلوگیری از تصادف با دقت بیشتر و سرعت کمتری رانندگی کنید.


رانندگی بعد از مصرف دارو

مصرف بعضی از داروها اعم از داروهای مجاز ( نظیر داروهای خواب آور ) و همچنین داروهای غیر مجاز ( نظیر داروهای محرک ، مخدر و الکل ) می‌تواند هوشیاری رانندگان را کاهش دهد ،  بنابراین در مواردی که دارو باعث خواب آلودگی می‌شود بایداز رانندگی خود داری کنید.

سبقت غیر مجاز

یکی دیگر از دلایل اصلی وقوع تصادفات سبقت غیرمجاز است ، بیشتر تصادفات جاده‌ای زمانی رخ می‌دهد که رانندگان دید کافی در پیچ جاده‌ها ندارند و اقدام به سبقت می‌کنند وبه راحتی حادثه مرگبار می آفرینند .  
 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۳۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی مرگبار خودرو در گردنه اسپژ شهرستان سلسله

آفتاب‌‌نیوز :

جمالدین بابایی اظهار کرد: طی تماسی مردمی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی وانت در گردنه اسپژ محور الشتر به بروجرد، امدادگران پایگاه شهیددکامی (سه راهی کاکارضا)با یک تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه راننده خودرو کشته شده توسط امدادگران رهاسازی و به بیمارستان انتقال دادند.

شهرستان سلسله در شمال لرستان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • واژگونی مرگبار خودرو در گردنه اسپژ شهرستان سلسله
  • جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)