Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت مشهدمقدس با تصریح این نکته که گرانفروشی همه کسانی که مغازه داشتند نیز یک آفت است گفت: چه ارتباطی میان گران شدن برخی اجناس و دلار وجود دارد؟ هیچ ارتباطی نبود و از سوی دولت نیز بعضا نظارت و کنترلی مشاهده نمی‌شد. وی ادامه داد: دشمنان حساسیت عجیبی نسبت به مراسم اربعین دارند و این مراسم را تحت نظر دارند؛ این تنفری که مردم از دشمنان دین

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام باقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهدمقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: ماه محرم و صفر از لحاظ اظهار محبت و عشق به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) دو ماه اسثنایی است و در ماه‌های دیگر سال چنین چیزی را در این حد نداریم؛ در این دو ماه زمانی که مردم برای عشق به اهل بیت(ع) قرار می‌دهند بالا است و در ماه‌های دیگر بدیل ندارد و اوج این عشق و علاقه در تاسوعا و عاشورای حسینی و در اربعین و دهه آخر صفر متجلی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه موقت مشهدمقدس بیان کرد: از سویی وقتی انسان به این دو ماه نگاه می‌کند قدرت عاشورا را نیز می‌یابد؛ قدرتی که می‌تواند این انرژی متراکم ملت‌ها را آزاد کند و در قبضه قدرت خود بگیرد و هدایت کند. از 40 کشور جهان ده‌ها میلیون نفر از خیر زندگی و کار و فعالیت خود را آزاد کرده و سرازیر به سوی کربلا شده‌اند تا در اربعین آنجا حاضر باشند و این سخن کوچکی نیست.
فرزانه با اشاره به اینکه تاثیر این عشق و علاقه بر روح و قلب انسان‌ها فوق العاده زیاد است ادامه داد: این اظهار علاقه در همین شکل باقی نمی‌ماند و به نحوی نیست که بر قلب و روح اثرگذار نباشد بلکه چشمه ساز عظیمی است که روز به روز فراگیرتر و عمیق‌تر شده و جاذبه‌اش برای دنیا نیز بیشتر می‌شود و چیزی غیر از این نیست و از سوی دیگر در این دو ماه و به ویژه در تاسوعا و عاشورا و اربعین، خشم و غضب و ترس دشمن اهل بیت(ع) و قدرتهای استکباری نیز به اوج خود می‌رسد.

وی ادامه داد: دشمنان حساسیت عجیبی نسبت به مراسم اربعین دارند و این مراسم را تحت نظر دارند؛ این تنفری که مردم از دشمنان دین و اسلام در این دو ماه اظهار می‌کنند و در اشکال گوناگون آن را ابراز می‌کنند که حجم عظیمی از تنفر را از دشمنان اسلام و ستمگران ایجاد می‌کند و قدرت عاشورا خودش را نشان می‌دهد و این مسائل را روز به روز انسان بهتر می‌فهمد.

امام جمعه موقت مشهدمقدس تصریح کرد: دشمنانی که خدا می‌داند از طریق رسانه‌ها نسبت به ذهن و فکر مردم چه می‌کنند. ایمان را تلاش می‌کنند تضعیف کرده و تنفر از اسلام را بیشتر کنند و می‌خواهند نسل جوان را از اسلام منحرف کنند و کار زیادی در این حوزه می‌کنند و وقت زیادی می‌گذارند و یک مرتبه همین جوان در راهپیمایی اربعین حسینی همه چیز را پاک می‌کند و به دشمن پشت می‌کند و این قدرت عظیمی است که باید لحاظ شود.

فرزانه در ادامه با اشاره به اینکه اربعین آثار زیادی بر اعمال و رفتار ما دارد تصریح کرد: همچنین اثری بر زندگی بعدی ما دارد؛ یعنی در زندگی بعد از مرگ ما نیز جریان اربعین اثرگذار است.

امام جمعه موقت مشهدمقدس در ادامه با اشاره به اینکه امروز آمریکای جنایتکار یک جنگ تمام عیار رسانه‌ای و اقتصادی و تبلیغی را علیه ما آغاز کرده است گفت: جنگ اقتصادی را با تشدید تحریم دنبال می‌کند و جنگ رسانه‌ای را در اینترنت و ماهواره دنبال می‌کند؛ مقام معظم رهبری فرمودند چند هدف از این جنگ دنبال می‌شود تا بدان برسد.

فرزانه گفت: از طریق تحریم و جنگ تبلیغاتی آمریکا دنبال این است که اضطراب و دلهره را زیاد کرده و آرامش درونی مردم را سلب کند و کار دیگر این است که یاس و نومیدی را در مردم ایجاد کرده و گسترش دهد و کار سوم این است که در مردم احساس بن بست ایجاد کند و القا کند دیگر نظام کارآیی ندارد و می‌خواهد مردم را به هم و دستگاه مسئول بدبین کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف دیگر آمریکا این است که مشکلات اقتصادی را بزرگنمایی کند؛ روی این محورها آمریکا کار می‌کند و البته بدانید روز به روز دنیا بیشتر پی می‌برد که آمریکا موفق نمی‌شود؛ در این جنگ آمریکا شکست می‌خورد و در این موضوع شکی نداشته باشید.

امام جمعه موقت مشهدمقدس افزود: چند ماه قبل که در این تریبون حاضر بودم عنوان شد که حرکات آمریکا از سابق وجود داشته است و موفق نشدند کار خود را پیش ببرند و جنگ هشت ساله را علیه ما راه انداختند که سبب برکت شد و سپس فتنه 88 را به راه انداخت که بصیرت پیامد آن بود و تحریم نیز شکست می‌خورد.

فرزانه ادامه داد: بنابراین شکی منصفان و عقلای دنیا ندارند که آمریکا در مقابل ایران در این مسئله نیز شکست خواهد خورد اما در این حرکتی که آمریکا صورت داد چند آسیب اجتماعی در داخل جامعه خودمان ایجاد شد که جای تاسف است؛ نخستین آسیب این بود که یک غفلت در تیم اقتصادی دولت سبب شد که آن همه ارز و طلای کشور به غارت برود و مشکلات عجیبی به دنبال خود ایجاد کند. غفلت یک آسیب اجتماعی و یک مرض کشنده و مهلک است.

وی گفت: در این فضا که آمریکا درست کرد فزونخواهی برخی از کارخانه‌داران با احتکار تولیدات یک آسیب اجتماعی دیگر بود؛ سودجویی برخی تجار که جنس را از بیرون وارد کردند تا با قیمت بالاتری بفروشند نیز یک آسیب بود و مسئله دیگر این بود که برخی از تبلیغات و شایعات بسیار اثر پذیرفتند.

امام جمعه موقت مشهدمقدس با تصریح این نکته که گرانفروشی همه کسانی که مغازه داشتند نیز یک آفت است ادامه داد: چه ارتباطی میان گران شدن برخی اجناس و دلار وجود دارد؟ هیچ ارتباطی نبود و از سوی دولت نیز بعضا نظارت و کنترلی مشاهده نمی‌شد. در این شرایط قشر متوسط و کارمند و محروم و آن که از قشر محروم و اجاره نشین است دچار مشکل می‌شود و در این شرایط چه باید بکند؟ اینها مربوط به داخل است و مربوط به خارج نیست. به تاراج دادن سکه و ارز و احتکار تولیدات چه ارتباطی به خارج دارد؟ گرانفروشی گسترده چه ارتباطی به خارج دارد؟

فرزانه افزود: در همین شرایط دو اقدام از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت؛ یکی اینکه مجموعه دولتی‌ها را خواستند و امر کردند که دولت فعال‌تر شود تا قشر متوسط از زیر بار سنگین مخارج زندگی خارج شود؛ در همین حالی که آمریکا تلاش می‌کند به اهداف خودش برسد رهبری حرکت انقلاب را آن قدر محکم و استوار می‌دانند که سندی ارائه می‌کنند که تا 50 سال دیگر با الگو قرار دادن اسلام، باید به تمدن نوین اسلامی برسیم و این مهم بیانگر قدرت در داخل است؛ تمدن اسلامی در تاریخ یک بار خود را نشان داده است.

وی بیان کرد: نخبگان از نگاه رهبری معتقد به نظام و کارآیی آن هستند و به حق مردم نیز معتقد است؛ علاوه بر این مصمم به ریشه کنی فساد اقتصادی و اجتماعی و اداری است؛ همچنین آنها آماده از میان بردن تبعیض هستند؛ نکته دیگر اینکه این نخبگان باید متوجه طبقات محروم جامعه باشند و نکته آخر اینکه این نخبگان خودساخته و ساده زیست و آستین همت بالا زده است تا مشکلات مردم را گره گشایی کند و این مجموعه از نخبگان این کشور در حال شکل گیری و فعالیت است.

امام جمعه موقت مشهدمقدس تصریح کرد: مرحوم شهید بهشتی در اوایل پیروزی انقلاب وقتی به ایشان عنوان می‌شد که نیازمند نیروی کارآمد هستیم و آن را نداریم فرمودند اینطور نیست بلکه ما نیروهای غیبی داریم و این نیروهای غیبی در میان همین جوانان هستند که اگر وارد صحنه شوند و چند بار اشتباه کنند بار آخر اشتباه نمی‌کنند و گام‌های بزرگی برخواهند داشت و برای مثال از شهید کلانتری نام می‌بردند و می‌گفتند از نیروهای غیبی همین‌ها هستند و امروز هم نسل جوان آستین بالا زده و این کشور را به جایی می‌رساند که رهبر معظم انقلاب آن را برای 50 سال آینده ترسیم فرموده‌اند. این مجموعه در حال شکل گیری و این مجموعه مشکل گشا، مسئولیت دولت و مسئولان را کم نمی‌کند.

فرزانه افزود: اینها در این شرایط باید متناسب با شرایط انقلاب کار بیشتر کنند و هنوز کار و فعالیت جا دارد تا مردم را از مضیقه خارج کند اما آمریکا بداند و یقین داشته باشد که این ملت و این جوان و این زن و مرد و این قافله عظیم عاشورایی در زمانی نه چندان دور او را به مذلت خواهد فرستاد و خود به اوج عزت می‌رسد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گرانفروشی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۳۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تداوم تحریم های خود علیه حماس اعلام کرد که کانال تلگرامی «غزه حالا» و موسس آن «مصطفی عیاش» را به اتهام اقدام به جمع‌آوری کمک مالی برای حماس، تحریم کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) روز چهارشنبه دو فرد و سه نهاد را به عنوان تسهیل کننده های مالی اصلی برای حماس تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: «در پی حمله تروریستی ۷ اکتبر ۲۰۲۳ که توسط حماس علیه اسرائیل انجام شد، نهاد موسوم به «غزه حالا » برای حمایت از حماس، تلاش‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی انجام داد. این نهاد و بنیانگذار آن به نام «مصطفی عیاش»، همچنین شرکت های القریشی اکزکیوتیو و اخیرا القریشی و مدیر این دو شرکت، آئوزما سلطانه برای جمع‌آوری کمک مالی برای حماس تلاش کردند.»

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، گفت: « وزارت خزانه داری همچنان متعهد به محدود کردن توانایی حماس برای تأمین مالی فعالیت های تروریستی خود، از جمله از طریق کارزارهای مجازی جمع آوری کمک های مالی است. آمریکا در هماهنگی نزدیک با شرکای انگلیسی خود، به استفاده از ابزارهای لازم برای مختل کردن توانایی حماس جهت کمک به حملات بیشتر ادامه خواهد داد.»

ایالات متحده آمریکا از زمان عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس می گوید که هیچ نقشی برای این گروه در آینده قائل نیست.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن نقشی برای حماس در آینده فلسطین و راهکار سیاسی مدنظر قائل است، گفت: «به هیچ وجه».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره حماس ادعا کرد: « حماس یک گروه تروریستی بی رحم است که حتی پیش از حمله فجیع ۷ اکتبر ۲۰۲۳ دست به حملات تروریستی زده بود. حماس هیچ حقی در مشارکت سیاسی ندارد زیرا دستانش به خون آلوده است.»

گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس، ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • ظریف: روسیه، ایران را برای مطامع خود فدای آمریکا می‌کند/ دچار خیالبافی هستیم/ لاوروف به روشنی یک موضوع را بازگو کرد
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است
  • کشتار مردم بی دفاع هیچ ارتباطی با اسلام و مسلمانان ندارد
  • مسدود شدن محور معمولان به پلدختر
  • راه ارتباطی معمولان به پلدختر در دونقطه به کلی مسدود است