Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه دشمن در تبلیغات سوء خود به دنبال ناامید کردن مردم هستند گفت: مردم باید با هوشیاری با تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان برخورد ‌کنند و اجازه ندهند تبلیغات سوء دشمنان ذهنشان را مشوش کند. ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸ استانها کرمان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از‌ کرمان، حجت‌السلام مهدی عربپور ظهر امروز آیین نماز جمعه شهر کرمان که در محل مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار شد با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم در آیات متعددی راه‌های رعایت تقوای را بیان کرده و حضور در نماز جمعه باید تقوای ما را در جامعه افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ‌بیان اینکه حضور در جامعه باید با تعاون همراه باشد گفت: تعاون به معنای مشارکت نیست بلکه افراد اجتماع با کمک و پشتیانی دیگر افراد بتوانند راهی را طی کنند و قدمی بردارند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه امام صادق(ع) فرمودند " تا زمانی که مومن برادر مومن خویش را یاری رساند خداوند نیز او را حمایت می‌کند" تصریح کرد: در دین ما تعاون محدود می‌شود به امور شرعی و کارهای خیر و نیک و اسلام اجازه ‌نمی‌دهد که در کارهای شر و نادرست یکدیگر را حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره بقره بحث نیکی را در سه بخش عقاید، اخلاق و عمل تشریح می‌کند افزود: ایمان به خدا، ایمان به روز قیامت، ایمان به کتاب و ایمان به انبیا بحث عقاید را تشکیل می‌دهد.

عربپور با اشاره به اینکه خوبی به نزدیکان و انفاق و صبر نیز این مسئله را شامل ‌می‌شود گفت: در اسلام حتی یک قدم کوچک و یاری رساندن به ظالم هم گناه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا و صهیونیست دشمنی آشکار با امت اسلامی دارند و کسانی که موافق مواضع آن‌ها هستند هم مصداق این آیه هستند افزود: باید تمام سعی و کوشش خودمان را در راستای خیر و نیکی قرار دهیم تا مورد رحمت خداوند قرار گیریم.

خطیب جمعه کرمان در خطبه‌های دوم نماز جمعه شهر کرمان با اشاره به اینکه در هفته آینده شهادت حضرت عمار از یاران حضرت علی(ع) را داریم گفت: عمار نقش مهمی در افشا فتنه شامیان داشت و حضرت علی(ع) بعد از شهادت این بزرگوار جمله معروف که کجا هستند کسانی مانند عمار که ما را یاری کنند را فرمودند.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین یک حماسه است و نهضت سیدالشهدا(ع) به جهت حفظ اسلام بوده است گفت: اربعین یک روز مهم برای شیعیان است و اگر اربعین‌ها تداوم نداشت ممکن است نهضت اباعبدالله(ع) تا امروز فراموش ‌می‌شد.

عربپور با اشاره به اینکه حضور 20 میلیونی مسلمانان در اجتماع عظیم اربعین نماد قدرت اسلامی است و شیعیان بیش از40 کشور در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند افزود: بعضی‌ها در اندیشه این بودند که با شرایط سخت اقتصادی امسال این حماسه کمرنگ می‌شود اما با حضور پرشور عاشقان اندیشه آنان نقشه برآب شد.

وی با بیان اینکه استکبار و دشمنان 40 سال است در صدد براندازی جمهوری اسلامی به هر شکل هستند افزود: مقام معظم رهبری با هوشیاری، همیشه نقشه‌های دشمن را برای مردم بازگو و توطئه‌های آنها رسوا کرده است.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه دشمن در تبلیغات سوء خود به دنبال ناامید کردن مردم هستند بیان کرد: مردم باید با هوشیاری با تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان برخورد ‌کنند.

وی افزود: مردم باید با انصاف برخورد کرده و با این مسائل، شایعات و لجن‌پراکنی‌هایی که در فضای مجازی با آن روبه‌رو می‌شوند ذهنشان دچار تشویش نشود.

عربپور با اشاره به اینکه مزدورانی که 14تن از بسیجیان بلوچ‌ ما را بیهوش‌ کرده و ربودند بسیار خار و حقیر هستند گفت: این مزدوران اگر ‌مرد رزم هستند رودررو‌ مبارزه کنند و دولت پاکستان وظیفه دارد با جمهوری اسلامی همکاری کند تا این تروریست‌های مزدور را دستگیر کنند.

انتهای پیام/م

R7860/P1486/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق، عملیاتی تنبیهی و واکنشی فعال و پشیمان کننده بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۳۱ فروردین) که در دانشگاه تهران برگزار شد، به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: این عملیات، یک طوفان الاقصی ایرانی بود چنانچه کاری که رزمندگان فلسطینی انجام دادند یک طوفان الاقصی فلسطینی بود.

­خطیب جمعه تهران افزود: این عملیات از منظر تاثیر بر روی مردم، یک فتح المبین و گاهی نیز بزرگتر و حساس‌تر بود.

وی گفت: این عملیات از منظری دیگر، یک عملیات ترکیبی و چندوجهی که در یک ضلع آن تحقق سنت الهی بود و همچنین نصرتی که محصول ناله‌هایی در ماه رمضان و شب‌های قدر بود و از منظر دیگر ناشی از هدایت‌های کلانی که در طی سه دهه مقام معظم رهبری داشتند و مطالبه‌ای برای پاسخ به شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه بود.

حاج علی اکبری همچنین پیوند علم و صنعت، هماهنگی در قوای سه گانه، دولت و نیرو‌های مسلح در اجرای این عملیات، داشتن اراده‌ای پولادین برای کاری تمیز و کم نقص در نیروی هوا فضای سپاه، انعکاس و پوشش رسانه‌ای خوب بویژه در رسانه ملی، داشتن هماهنگی و حمایت فعال در جبهه مقاومت از سوی کشور‌های لبنان، عراق، سوریه و یمن که حاصل آن، محاسبات رژیم صهیونیستی را بهم ریخت و قدرت ایران و افزایش سطح بازدارندگی کشورمان را به رخ دشمن کشید را از دیگر ارکان این عملیات بزرگ دانست و گفت: این عملیات در واقع عملیات ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه این عملیات درواقع عملیات و جهاد ملت بود گفت: این ملت ما بودند که عمل کردند. در واقع این خط شکنی و این بازدارندگی محصول ۴۰ سال ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب و پای فشردن بر سر آرمان‌های قدس شریف بود.

خطیب جمعه تهران افزود: این کار، کار جهاد مردم ایران اسلامی بود.

حاج علی اکبری همچنین در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران، به مسئله مسئولیت اجتماعی پرداخت که مهمترین اصل را در این مسئولیت، اصل سلامت و امنیت اجتماعی دانست و گفت: خداوند برای زیست جمعی انسان‌ها نام امنیت آفرین خود یعنی سلام را برگزید.

وی افزود: برای تحقق سلامت و امنیت اجتماعی ۴ تضمین ارائه شده است؛ اول تضمین ایمانی و اعتقادی است. در نگاه خداوند حق الناس بر حق الله مقدم است لذا در قیامت مواجهه حق با مسئله حقوق مردم بسیار سختگیرانه است.

خطیب جمعه تهران دومین تضمین برای تحقق سلامت و امنیت اجتماعی را ضمانت وجدانی دانست و گفت: انسان‌ها با همین سرمایه است که در تمام مدت عمر برای جلب منفعت و دفع ضرر از خودشان تلاش می‌کنند.

 

 

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود
  • حاج علی اکبری: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود/ تأکید بر پیوند دیپلماسی و میدان
  • خطیب نماز جمعه تهران: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود | این عملیات از نظر  مقیاس در حد فتح خرمشهر بود
  • عملیات وعده صادق یک طوفان‌ الاقصی ایرانی بود
  • عملیات وعده صادق، عملیاتی تنبیهی و واکنشی فعال و پشیمان کننده بود
  • عملیات وعده صادق، شکست دنیای استکبار بود
  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه
  • نیروهای مسلح با اتحاد و آمادگی کامل مقابل دشمنان ایستادند
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد