Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@20:06:29 GMT

توئیتر صدها ربات حامی سعودی ها را مسدود کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۳۷۱۴

به گزارش مهر، شبکه «ان‌بی‌سی» از حذف صدها ربات توئیتری حامی رژیم سعودی در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی خبر داد.

شبکه خبری ان بی سی آمریکا گزارش داد که شرکت توئیتر را در جریان این اقدامات قرار داده و توئیتر فهرستی از ربات هایی را که در موضوع ناپدید شدن «جمال خاشقجی» روزنامه نگار عربستانی مطالبی در حمایت از آل سعود منتشر می کردند، مسدود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از این ربات ها مطالبی در حمایت از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی منتشر و بازنشر می کردند و توانسته بودند هشتگی با عنوان «کلنا_ثقه_فی_محمد_بن_سلمان» (ما همه به محمد بن سلمان اعتماد داریم) را به ترند جهانی تبدیل کنند.

در همین حال، یک کارمند شرکت توئیتر که خواست نامش فاش نشود گفت که این شرکت پیش از این نیز از وجود چنین ربات هایی اطلاع داشته و بسیاری از آنها را پیش از گزارش ان بی سی مسدود کرده است.

برخی دیگر از این ربات ها نیز با انتشار مطالبی قصد داشتند درباره دست داشتن مقامات سعودی در قتل خاشقجی ایجاد تردید نمایند.

گفتنی است که جمال خاشقجی دو هفته پیش از این برای انجام کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

مقامات سعودی ادعا کرده‌اند که این نویسنده و روزنامه‌نگار ۵۹ ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌ قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۳۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس +فیلم

منابع خبری از پایان حادثه امنیتی در ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت فرانسه خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع موثق گزارش دادند که پلیس فرانسه و نیروهای امنیتی این کشور با ورود به ساختمان کنسولگری ایران در پاریس، فرد مهاجم را بازداشت کرده‌اند.

بنابراین گزارش، تلاش برای بازداشت افرادی که احتمالاً مرتبط به این فرد مهاجم بوده‌اند.

ساعتی پیش یک خبرگزاری غربی از حادثه امنیتی در ساختمان کنسولگری ایران در پایتخت فرانسه خبر داد.

رویترز در این باره گزارش داده بود که پلیس فرانسه روز جمعه مقابل ساختمان کنسولگری ایران در پاریس را که در اطراف آن مردی تهدید به منفجر کردن خود کرد، محاصره کرده است.

پلیس اعلام کرد که در صحنه حضور دارند و از مردم خواسته است از نزدیک شدن به صحنه حادثه خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • حزئیات تعرض به کنسولگری ایران در پاریس
  • (ویدئو) عامل تهدید سفارت ایران در پاریس بازداشت شد
  • پایان حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس +فیلم
  • حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس + فیلم
  • حضور نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل کنسولگری ایران در پاریس در پی تهدید به انفجار + فیلم
  • (ویدیو) تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس!
  • ساخت ربات فروشگاهی
  • واکاوی شرایط زمانه ما و عملیات وعده صادق در رادیو فرهنگ
  • مردم آمریکا در حمایت از غزه ورودی فرودگاه شیکاگو را مسدود کردند+ فیلم
  • السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است