Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@23:47:59 GMT

افزایش صادرات نفت ایران در ماه اکتبر

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۳۹۰۱

به گزارش مرکز انرژی کلانیش، صادرات نفتی ایران در دو هفته اول ماه اکتبر با افزایش همراه بوده است.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز تحلیلی کلانیش، صادرات نفتی ایران در دو هفته اول ماه اکتبر به 2.20 میلیون بشکه در روز رسیده و نسبت به کل ماه گذشته (سپتامبر) با افزایش 195 هزار بشکه ای همراه بوده است.

براساس داده های جمع آوری شده توسط مرکز تانکر ترکرز، حجم کل صادرات نفتی ایران در ماه سپتامبر در حدود دو میلیون بشکه در روز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اول تا سیزدهم ماه اکتبر ایران عضو سازمان اوپک به مقدار 28.64 میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است. براساس گزارش تانکر ترکرز، با در نظر گرفتن قیمت حدودی81 دلاری نفت برنت، ایران توانسته در دو هفته اول ماه اکتبر درآمد 2.50 میلیارد دلاری از فروش نفت خام داشته باشد.

با نزدیک شدن به آغاز دومین مرحله تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران در 13 آبان، بسیاری از کشورهای جهان به دلیل خرید نفت از ایران بسیار نگران افزایش قیمت نفت جهانی هستند.

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ به صفر رساندن صادران نفتی را وعده داده و همچنین تحریم های سختی برای کشورهای خریدار نفت از ایران بعد از اجرایی شدن مرحله دوم تحریم ها در نظر گرفته است.

بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در خصوص شرایط امروز بازار جهانی نفت گفت: 'بازار با کمبود عرضه مواجه است و بر هم خوردن تعادل بازار نفت فقط با افزایش عرضه درست می‌شود و نمی‌توان با شعار و قلدری قیمت‌ها را پایین نگه داشت. بازار و افزایش قیمت‌ها بهترین گواه است که بازار با کمبود روبه‌روست و (بازار) به‌درستی نگران کمبود شدید نفت است.'

براساس این گزارش، چین با واردات در حدود 800 هزار بشکه در روز و اختصاص 39 درصد از کل صادرات نفتی ایران همچنان به عنوان بزرگترین خریدار نفتی ایران قرارگرفته و هند نیز بعد از چین با واردات 700 هزار بشکه ی در جایگاه دوم قرار دارد.
خبرگزاری رویترز در هفته جاری طی خبری نامعتبر از صادرات نفتی ایران در حدود یک و نیم میلیون بشکه در روز در دو هفته اول ماه اکتبر خبر داد که براساس گزارش انرژی کلانیش نادرست است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: صادرات نفت تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نفت از افزایش قیمت بازماند

قیمت نفت پس از افزایش چشمگیری که در ابتدای معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانی‌های بازار نسبت به تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و متاثر شدن عرضه پیدا کرده بود، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت که در ابتدا بیش از سه دلار افزایش یافته بود، ۴۶ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۸۶ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۴ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

در حالی که برخی از منابع در گفتگو با رویترز، مدعی شده بودند رژیم صهیونیستی به خاک ایران حمله کرده است، منابع ایرانی اعلام کردند شنیده شدن صدا‌های انفجار در اصفهان، ناشی از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی بوده و حمله موشکی به ایران، صورت نگرفته است.

ایران، شامگاه شنبه هفته جاری در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، با ده‌ها موشک و پهپاد، اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داد.

سرمایه گذاران به دقت تحولات خاورمیانه را زیر نظر دارند. نرخ اضافی ناشی از ریسک ژئوپلیتیکی، در معاملات هفته جاری نفت خام تحت تاثیر کاهش نگرانی‌ها نسبت به تنش‌های بیشتر در منطقه، کاهش یافت.

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • فتح قله‌های نفتی/ صادرات نفت ایران رکورد شش سال اخیر را شکست
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • رویترز:‌ صادرات نفت ایران بیشترین رقم در ۱۰ ماه گذشته شد
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند