Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره ، سازمان عفو بین‌الملل از سازمان ملل متحد خواست هر چه سریعتر درباره ماجرای جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف سعودی، تحقیق کند.

شرین تادروس، نماینده عفو بین الملل در سازمان ملل، در سخنانی در این سازمان گفت: «دلیل اینکه ما امروز اینجا هستیم این است که ما واقعا به نظام سازمان ملل اعتقاد داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما فکر می‌کنیم سازمان ملل در موقعیتی قرار دارد که می‌تواند کاری انجام دهد. ما از سازمان ملل نومید نشده‌ایم، هر چند فکر می‌کنیم در دفاع از مدافعان حقوق بشر یا ناراضیان بار‌ها ناکام مانده است. اما هنوز هم راه برای انجام دادن کار مثبت باز است.»

او همچنین گفت: «هر بار که نظام سازمان ملل و به ویژه دبیر کل این سازمان سکوت می‌کنند، اجازه می‌دهند فجایع تکرار شوند و شخص دیگری به قتل برسد و جمعیت دیگری دچار فاجعه نسل‌کشی بشود.»

جمال خاشقجی ۲ اکتبر برای انجام برخی کار‌های اداری وارد سرکنسولگری عربستان در استانبول شد. وی پس از آن تاریخ، ناپدید شده است. منابع پلیس این موضوع را تایید می‌کنند که وی هیچگاه از ساختمان سرکنسولگری عربستان خارج نشده و در آنجا به قتل رسیده است. در همین حال عربستان هرگونه دست داشتن در ناپدید شدن و با قتل او را رد می‌کنند.

شب گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بالاخره اذعان کرد که خاشقجی به قتل رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۳۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • آیین تکریم و معارفه معاونت امور بین‌الملل بنیاد سعدی