Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@08:32:30 GMT

تردد از مرز مهران افزایش یافت/ موکب ها آماده خدمات رسانی هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۳۹۵۳

تردد از مرز مهران افزایش یافت/ موکب ها آماده خدمات رسانی هستند

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: زائران اباعبدالله الحسین(ع) دل گذاشته اند در این راه تا به مراد دلشان برسند این دلدادگی کوچک و بزرگ نمی شناسد.

مهدی قیاسی از مسافران و یکی از زائران اربعین در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: مدت ۱۰ روز است که از شهرستان ازنا پای پیاده به سمت این راه حرکت می کنیم تا به کربلا برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فرزند خردسالم که هم نام حضرت ابوالفضل(ع) است، به کربلا می بریم که مثل ابوالفضل(ع) حسینی شود، عشق به آقا امام حسین (ع) ما را به کربلا کشانده است.

محمد عزیزی یکی از موکب داران در مرز مهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همه ما عاشقان آقا اباعبدالله الحسین (ع) هستیم و الان همگی جمع شدیم که به زائران خدمات رسانی کنیم که این افتخار بزرگی برای ما است.

آمار تردد زوار در مرز مهران

حسین فتحی یکی دیگر از زائران شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شبانه در حال حرکت هستیم که هر چه زودتر به کربلا برسیم.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

در مهران و در پایانه مرزی تردد زوار به راحتی انجام می شود، کامران بختیاری مدیر پایانه مرزی مهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شبانه روز گذشته آمار تردد در پایانه مرزی مهران ۴۶ هزار و ۲۹۷ نفر بوده است.

برای تردد آسان و امن زائران اربعین حسینی رایزنی ها با مسئولان کشور عراق هم انجام شده است، محسن الاعرجی وزیر کشور عراق نیز در این زمینه اظهار داشت: هماهنگی های لازم با سفارت جمهوری اسلامی ایران برای عبور امن و آسان زائران صورت گرفته و کشور عراق آمادگی کامل برای پذیرای از زائران ایرانی را دارد.

روادید معتبر شرط اصلی برای تردد

اما به زائران توصیه می شود برای دریافت ویزا به دفاتر معتبر مراجعه کنند، سردار محسن فتحی زاده فرمانده قرارگاه اربعین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هر کسی می خواهد برای زیارت مشرف شود حتما باید مدارک قانونی از جمله گذرنامه و روادید معتبر را داشته باشد.

وی اظهار داشت: عملیات اربعین از روزهای که آغاز شده و سفر زائرن به عتبات عالیات از چند روز پیش به اوج خود رسیده است.

وی افزود: پیش بینی ها و تمهیدات از ماه ها پیش انجام گرفته، نیروهایی از مرزهای مختلف مستقر کردیم  وظرفیت و آمادگی خوبی برای پذیرای زائرین فراهم شده است.

وی عنوان کرد: امسال زیرساخت های بهتری نسبت به سال گذشته برای زائران با همت همه مسئولان فراهم شده است و آمادگی بهتری برای این که زائرین به سلامت به مرزها برسند و به سهولت از مرز عبور داده شوند، مهیان شده است.

وی گفت: همکاری و همراهی زائران نیز بسیار مطلوب و خوب بوده عبور و جریان تردد زائران بسیار مطلوب در حال انجام است.

رئیس قرارگاه اربعین ناجا بیان داشت: موضوعی که حساسیت بیشتری برای ما دارد تامین امنیت و نظم عمومی است. در زمینه مدارکی که در مرزها باید مورد توجه قرار گیرد، همکاری ها بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: در نقاط صفر مرزی امکان صدور روادید و گذرنامه را نداریم اگر فردی با مدارک ناقص مراجعه کند به ناچار به عقب بازگردانده می شود و تاکید دارم با مدارک آماده به مرزها مراجعه کنند مخصوصا در تهیه روادید به مراکز معتبر مراجعه کنند.

وی افزود: در خصوص موضوعات امنیتی مشکل خاصی نداریم مجموعه نیروها را در بخش های مختلف مستقر و تقویت کردیم که نظم و امنیت برقرار شود تاکیدی هم به هموطنان داریم که با وسیله شخصی قصد مراجعه به مرزها را دارند، حتما مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند با حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند که حادثه ای نداشته باشیم. به مرزها که می رسند حتما خودروی خود را در پارکینگ هایی که مورد تایید است و زیر نظارت مجموعه های مختلف است، پارک کنند.

۳۴۰ موکب آماده خدمات رسانی

سید محمد علوی فر رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین ایلام هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۳۴۰ موکب در قالب ۲۴ مجتمع صلواتی برای پذیرای از زائرین اربعین حسینی در استان ایلام برپا می شود.

وی افزود: ۲ مجتمع صلواتی در میدان ارغوان و کمربند شرقی شهر ایلام برای خدمات رسانی به زائران برپا می شود.

وی گفت: مجتمع های خدماتی در ایلام دارای ۳۰ غرفه مشتمل بر نمازخانه تیم های درمانی و ایستگاه های صلواتی است.

نظارت بر کرایه ها

محمد حسنی بازرس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۳۰ شرکت مسافربری در پایانه مرزی مستقر شده که ۲۳ شرکت متعلق به اتوبوس و هفت شرکت مربوط به تاکسی ها است.

وی بیان داشت: سه اکیپ نظارتی به صورت ۲۴ ساعته بر روند فعالیت این شرکت ها برای جابجایی زوار نظارت می کنند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

حسنی تصریح کرد: کرایه ها هیچ تغییر نکرده و ناوگان اتوبوسی به صورت یک سر خالی دریافت می کنند، اگر مشکلاتی در بحث کرایه و نرخ ها باشد زائران حتما با تلفن گویان ۱۴۱ تماس بگیرند.

وی بیان داشت: با عوامل متخلف در بحث افزایش کرایه ها  قطعا برخورد می شود.

بارش باران در استان ایلام و تمهیدات لازم

طبق اعلام هواشناسی ایلام طی روزهای آیند ه بارش باران مناطق مختلف استان ایلام را فرا خواهد گرفت، در همین حال مجتبی میهن پرست رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام از بارش باران طی امروز و فردا در استان ایلام خبر داد و گفت: این بارش ها به صورت نقطه ای و محلی هستند و خیلی گسترده نیستند اما می تواند در برخی از مناطق به صورت لحظه ای بارش ها تشدید پیدا کند.

میهن پرست اضافه کرد: چیزی که مهم است که از فردا شب سامانه بارشی به تدریج وارد سطح استان می شود و تا روز دوشنبه این سامانه در سطح استان فعال است.

احمد کرمی معاون عمرانی استاندار ایلام نیز اظهار داشت: تمهیدات لازم برای بارش باران طی ایام اربعین در استان ایلام اندیشده شده و تمامی امکانات در این زمینه برای اسکان اضطراری فراهم شده است.

وی گفت: دستگاه های امدادی و خدمات رسان استان ایلام با توجه به در پیش بودن بارش ها در روز های آتی تمهیدات لازم را برای ارائه خدمات به زوار در دستور کار قرار داده اند.

مردم ایلام آماده پذیرایی و استقبال

محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان ایلام آماده استقبال از زائرین اباعبدالله الحسین(ع) است، وارد استان که می شویم همه جا حال و هوای اربعین و بوی حسین را می دهد.

وی افزود: جمعیتی که از مرز مهران در حال خروج هستند در حال افزایش است، همه کمیته ها و دستگاه ها این آمادگی را دارند که زائران بتوانند به خوبی با میزبانی مردم شهید پرور استان ایلام از مرز مهران عبور کنند.

وی تصریح کرد: زیرساخت و امکانات خوبی در استان و مرز مهران فراهم شده آماده استقبال زائرین از مرز مهران هستیم.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

نوذری عنوان کرد: در خصوص زیرساخت های نر م افزاری  ۹۶ گیت به طور کاملا نصب شده را داریم، هر زائری که بخواهد از گیت ها عبور کند در مدت زمان خیلی کم و به راحتی در حد ۳۰ ثانیه از گیت ها قابل عبور هستند.

وی تصریح کرد: هر سال که جلوتر پیش می رویم نسبت به سال قبل مشکلات و نقاط ضعف و موانع سر راه برطرف می شود امسال نیز در مقایسه با سال قبل زیرساخت ها و برنامه ریزی های بهتری شده است.

وی افزود: از زائرین انتظار داریم که با مدارک قانونی مراجعه کنند حتما روادید قانونی به همراه داشته باشند هم کشور ما و هم کشور عراق با افرادی که بخواهند غیر قانونی وارد شوند به شدت جلوگیری و برخورد خواهد شد.

کد خبر 4434609

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 97 اربعین حسینی مرز مهران اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی گرگان کرمانشاه بوشهر مشهد یاسوج خبرگزاری مهر شهرکرد خرم آباد شیراز مرز مهران مجلس شورای اسلامی مراسم تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ زهرا سیدمعلمی گفت: پویش سلامت دهان و دندان با هدف آگاهی رسانی در خصوص­ اهمیت و نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه مردم برگزار شده است.
او افزود: در طی این پویش با انجام آگاهی رسانه‌ای، مردم در ارتباط با سلامت دهان و دندان با وظایف خود آشنا می‌شوند، افزایش سواد سلامت مردم در این زمینه هدف ما است.
سیدمعلمی ادامه داد: این پویش سه روزه است و روز نخست سلامت دهان دریچه سلامت نامیده شده چراکه ناحیه دهان می‌تواند یک دریچه‌ای برای سلامتی کل بدن و حتی سلامت روح و روان مشخص شود و ایفای نقش کند.
روز دوم پویش اختصاص دارد به کودکان، عموماً در مدارس حضور پیدا می‌کنیم و این آگاهی‌ها برای دانش آموزان انجام می‌شود و روز سوم آگاهی رسانی برای مسئولان و سایر سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی است که وظیفه و مسئولیت خود را در رابطه با سلامت دهان و دندان بدانند.
دانشگاه‌های کل کشور در قسمت معاونت‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت، دندانپزشکان و دانشکده‌های دندانپزشکی حتی بخشی از دندانپزشکان بخش خصوصی در این آگاهی رسانی همراه شدند و در طی این سه روز قرار است از طریق برنامه‌ها و پوستر‌ها و مطالبی که تهیه شده به مردم اطلاع رسانی شود.
۳ هزار و ۴۰۰ مر کز خدمات جامع سلامتی در سطح کشور آماده پذیرایی و خدمت رسانی به مردم در زمینه خدمات دندانپزشکی هستند.

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳