Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با مشخص شدن شکل و شرایط بسته حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر، بازنشستگانی که زیر ۳ میلیون حقوق دریافت می‌کنند نیز بسته حمایتی را دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، جمشید تقی زاده در نشست با روسای کانون های بازنشستگی استان اصفهان با قدردانی از فعالیت و خدمات ارزشمند، دلسوزانه و تلاش های علی ربیعی وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت فقر زدایی در جامعه و انوشیروان محسنی بندپی سرپرست این وزارتخانه، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۱ درصد مراجعات مردم استان به دستگاه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این وزارت بسیار کلیدی و حساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در جلسات هماهنگی شورای رفاه در استانها، مدیران مجموعه باید به صورت پایلوت کار توسعه استان را با همفکری هم انجام دهند تا به مردم و ارباب رجوع خدمات ویژه ای ارایه شود.

تقی زاده گفت: صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه ۳۲۵۰ میلیارد تومان به یک میلیون وچهارصد هزار نفر بازنشسته حقوق پرداخت می کند و این در حالی است که در یک سال و نیم آینده ۵۵۰ هزار نفر نیز به جمعیت تحت پوشش افزوده خواهند شد.

وی از راه اندازی و ساماندهی سیستم جامع شاغلین خبر داد و گفت: تلاش ما این است که دو مرحله بازنشستگان و شاغلین را به موازات هم پیش ببریم. باور ما همیشه این بوده که در بحران ها بهترین تصمیمات گرفته شود و گره گشا باشد و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و دستورات ریاست جمهوری این اتفاق با کیاست و درایت مدیران پیش خواهد رفت.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: این صندوق به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر خدمات می‌دهد، از مهم‌ترین اعضای  نظام رفاه و تامین اجتماعی کشور و دومین مرکز اقتصادی  و بیمه ای کشور است.

تقی زاده تصریح کرد: این صندوق دربخش اقتصادی پنج هلدینگ زیرمجموعه  دارد. بیشترین تاثیر گذاری در بخش فولاد، صنعت نفت کشور و گردشگری کشور است. صندوق بازنشستگی کشوری موقعیت ویژه ای دارد به نحوی که هم در فضای اجتماعی و هم اقتصادی کشور تاثیر گذار است.

بنابر اعلام روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، وی با اشاره به اینکه تسهیلات وام ضروری با اعتبار دو هزار میلیارد تومان برای ۴۰۰ هزار بازنشسته زیرپوشش فراهم شده است، گفت: تا آخر اسفندماه امسال حدود ۲۰۰ هزار بازنشسته وام خود را دریافت خواهند کرد. همچنین، افزایش سفرهای سیاحتی و زیارتی و تغییردر ساختار بیمه ای  اتفاق خواهد افتاد.

تقی زاده با بیان اینکه مهم‌ترین هدف صندوق برقراری تعادل بین منابع و مصارف است، گفت: درکنار مدرسه سازی که ازاقدامات خوب دولت وخیرین دربخش خصوصی است، پیشنهاد می‌کنم با توجه به افزایش تعداد سالمندان توسعه و ساخت خانه‌های سالمندی و بازنشستگی در دستور کار قرارگیرد و از خیرین دعوت می‌کنم در این اقدام پسندیده و خداپسند پیشقدم شوند. با هم بودن برای خدمت به مردمی که شایسته خدمت هستند بیشتر از قبل باید مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است در سفر مدیرعامل صندوق بازنشستگی به اصفهان کلنگ ساخت چهل و نهمین خانه امید در این شهر به زمین زده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام صندوق بازنشستگی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی

عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی دو هزار و ۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.

بابایی با اشاره به گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می‌شوند. بر این اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تأمین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.

بابایی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد بمنظور توانمند سازی مددجویان اضافه کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه ایشان پرداخت شده است و بابت ۴ نفر از مددجویانی که قبلاً سابقه بیمه پردازی کمتر از ۱۰ سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده‌اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض بمنظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطر نشان کرد: بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای تأمین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می‌نماید.

که در همین راستا تعداد ۱۴۲ نفر از بیمه شدگان شامل ۱۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده‌اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و در حال حاضر از این خدمات بهره مند شده و از چرخه حمایت امداد خارج شده‌اند

کد خبر 6087569

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • تصویب کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین و اسرائیل در سنا
  • دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • حاتم بخشی بیات از جیب کارکنان نفت؟
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • کمک ۲۳ میلیاردی موسسه خیریه‌ای شیرازی به سیل سیستان‌وبلوچستان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان