Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@16:59:40 GMT

نظامیان آلمانی یکسال دیگر در منطقه حضور دارند

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۴۱۱۵

نظامیان آلمانی یکسال دیگر در منطقه حضور دارند

پارلمان آلمان روز گذشته طی یک رای گیری عملیات ضد داعش ارتش آلمان در منطقه خاورمیانه را برای مدت یک سال دیگر تمدید کرد. ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر روند شای"، دولت آلمان عملیات ضد داعش در خاورمیانه را تمدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از صد سرباز ارتش آلمان در حال حاضر در عراق و اردن مستقر هستند. این عملیات ماموریتی مورد اختلاف و بحث برانگیز در آلمان است. با این حال پارلمان آلمان با تمدید این عملیات موافقت کرده است.

پارلمان آلمان عملیات ضد داعش درخاورمیانه را حدود یک سال دیگر تمدید کرده است. با وجود مخالفت اپوزیسیون آلمان روز گذشته اکثریت ائتلاف بزرگ به ادامه عملیات ضد داعش آلمان در خاورمیانه که شامل آموزش نیروهای عراقی هم می شود رای مثبت دادند.  البته اعزام جنگنده های تورنادوی شناسایی آلمان به سوریه و عراق و همچنین سوخت رسانی هوایی به جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش توسط دولت آلمان باید در 31 اکتبر خاتمه یاید. اما حدود 800 نیروی آلمانی که در اردن و عراق مستقر هستند در این منطقه باقی می مانند.

"اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که داعش در عراق عقب نشینی کرده و شرایط در این کشور تا به حال تا این حد پایدار نبوده است. با این حال شرایط در منطقه همچنان متزلزل است. ما برنده جنگ شده ایم و اکنون زمان برنده شدن در صلح است.

حزب لیبرال دموکرات که در ماه مارس به عملیات ضد داعش آلمان در منطقه خاورمیانه رای ممتنع داده بود حالا با تمدید آن مخالفت کرد. حزب سبز و چپ آلمان و حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" هم با تمدید این ماموریت ارتش آلمان مخالفت کردند.

پارلمان آلمان بعد از عملیات تروریستی نوامبر سال 2015 در پاریس تصمیم گرفت که فرانسه و ائتلاف بین المللی ضد داعش را به صورت نظامی حمایت کند. دولت فدرال آلمان این تصمیم خود را این گونه استدلال می کند که باید از این مسئله ممانعت به عمل آورد که داعش که حالا شدیدا مورد ضرب و شتم قرار گرفته است دوباره در عراق پناهگاهی بیاید.

انتهای پیام/

R31356/P36447/S8,89,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۴۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری صدای افغان (آوا) نوشت: امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان، در مراسم افتتاح نمایشگاه افغان-قزاق گفت: داعش در افغانستان سرکوب شده اما سه کشور همسایه به پناهگاه، آموزشگاه و تامین کننده مالی داعشیان تبدیل شده‌اند.

متقی افزود: در یک کشور برای داعش نیروی انسانی جذب می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آن عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تامین مالی و محل برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.

وی تأکید کرد اگر این سه کشور مسئولیت خود را برعهده بگیرند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه حکومت سرپرست افغانستان همچنین گفت: در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، این کشور در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

امیرخان متقی محدودیت‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند که توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال تبدیل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان به خوبی استفاده کنند.

پیش از این طالبان، تاجیکستان و پاکستان را به حمایت از داعش خراسان متهم کرده بود اما مشخص نیست که منظور متقی از همسایه سوم کدام کشور است.

محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان نیز در دیدار با یک هیأت مالزیایی حضور فیزیکی گروه‌های تروریست از جمله داعش را در افغانستان رد کرد.

سرپرست وزارت دفاع طالبان، در این دیدارها تاکید کرد که طالبان به کسی اجازه نخواهد داد از خاک این‌ کشور به کشورهای منطقه آسیب برساند.

در خبرنامه‌ وزارت دفاع طالبان، به نقل از هیات مالزی آمده است: آنان با اشاره به همکاری‌های همه جانبه اطمینان دادند آن چه را در افغانستان از نزدیک مشاهده کردند به مسئولان کشور خود برسانند.

این در حالی است که برخی کشورهای منطقه همواره از حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان به ویژه داعش ابراز نگرانی کردند، ادعاهایی که همواره از سوی مقامات حکومت سرپرست رد و بی‌اساس خوانده شده است.

کد خبر 847235 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان پاکستان افغانستان داعش

دیگر خبرها

  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • استانداردهای دوگانه پارلمان اروپا در قبال تحولات منطقه
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم