Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  فارس به نقل از پالانیش انرژی، صادرات نفت ایران در ماه اکتبر 200 هزار بشکه نسبت به ماه سپتامبر افزایش داشت.

بر همین اساس ایران در دو هفته نخست ماه اکتبر به طور متوسط ماهانه روزانه 2.2 میلیون بشکه نفت به بازارهای جهانی صادر کرده است. این آمار توسط شرکت‌های ارائه خدمات رهگیری نفتکش‌ها ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران در ماه سپتامبر به طور متوسط روزانه دو میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده است.

بنا به اعلام یکی از شرکت‌های رهگیری خطوط نفت‌کش‌ها ایران از روز یک اکتبر تا روز 13 اکتبر 28.64 میلیون بشکه نفت به بازارهای جهانی صادر کرده است.

با احتساب نفت برنت 81.22 دلاری ایران در دو هفته نخست ماه اکتبر 2.5 میلیارد دلار از محل فروش صادرات نفت درآمد شناسایی کرده است.

با توجه به نزدیک شدن به زمان اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران کشورهای جهان به شدت در حال نظاره بر شرایط بازار و آنچه در واقعیت پیش خواهد آمد هستند.

آمار ارائه شده نشان می‌دهد چین با واردات روزانه 877 هزار بشکه در روز معادل حدود 40 درصد کل صادرات نفت ایران در ا ین مدت بزرگترین خریدار نفت این کشور خاورمیانه بوده است. هند نیز به طور متوسط روزانه 707هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است که معادل 32.14 درصد کل صادرات نفت ایران است به عبارت دیگر دو مشتری دائمی نفت ایران 72 درصد کل صادرات نفت این کشور را در ماه اکتبر خریداری کردند.

پیش‌تر رویترز مدعی شده بود که صادرات نفت ایران در ماه اکتبر به 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۲۲ هزار تن کاه حبوبات از بنادر آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: ۲۲ هزار تن کاه حبوبات شامل کاه نخود، لوبیا و عدس از بندر آبادان، اروندکنار و چوئبده در سال گذشته به کشور‌های کویت و امارات متحده عربی صادر شده است.
حسن دشتی‌نژاد افزود: صادارت این میزان کاه حبوبات توسط ۱۲۲ شخص حقیقی و شرکت بازرگانی انجام شد که پس از اخذ مدارک، بازدید و تعیین ماهیت از بندر آبادان صادر شده است.
او به وجود سه بندر صادراتی در شهرستان آبادان و نزدیکی این بنادر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس و بخصوص کشور‌های کویت و عراق اشاره کرد و گفت: زمینه لازم برای صادرات محصولات کشاروزی از بنادر آبادان فراهم است.
شهرستان آبادان دارای سه بندر صادراتی در اروندکنار، چوئبده و شهر آبادان است.

دیگر خبرها

  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان صادر شد
  • متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۳.۲ کیلو است
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • بازارهای صادراتی زعفران را دو دستی تقدیم افغانستان کردیم/ موانع صادراتی برداشته شود
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • صادرات ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • صادرات ۲۲ هزار تن کاه حبوبات از بنادر آبادان