Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@16:29:49 GMT

هفته پر بارش در راه است/ جزییات

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۴۳۵۴

ساعت24-مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید ازغرب کشور برای استان‌های نوار غربی کشور پیش بینی بارش باران از روز یکشنبه را داریم.

احد وظیفه، گفت: با توجه به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی دو روز آینده به سبب عبور متناوب امواج کوتاه در ساعات بعدازظهر برای دامنه‌های شمالی، مرکزی و جنوبی زاگرس در استان‌های کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، شمال خوزستان، شرق بوشهر، شمال هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور ابتدا برای استان‌های واقع در نوار غربی و به تدریج با گسترش آن، نیمه غربی کشور تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. شدت بارش در روز یکشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا شنبه (28 مهرماه) آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با بیشترین و کمترین دمای 24 و 14 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت یکشنبه (29 مهرماه) کمی ابری در بعداز ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد بود که بیشترین و کمترین دما در این روز به 25 و 16 درجه سانتیگراد می‌رسد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا به وقوع رگبار باران و رعدوبرق در ارتفاعات هشدار داد و بر لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات و خودداری از دره‌نوردی توصیه کرد.   به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی پنج شنبه (٣٠ فروردین‌ماه) اظهارکرد: پنج شنبه تداوم بارش‌های رگباری و گاهی رگبار شدید، توام با رعدوبرق و تگرگ و وقوع تندباد موقتی در بخش‌های جنوب شرقی کشور و ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق به‌ویژه طی نیمه اول روز به سبب جاری شدن سیلاب، احتمال اصابت رعدوبرق و تگرگ، طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط و پرتاب به سبب وزش باد شدید، فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی، طبیعت گردی و پرواز‌های تفریحی مخاطره آمیز است.   وی اضافه کرد: از عصر پنجشنبه با تضعیف این سامانه از شدت بارش‌ها کاسته و در منطقه کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.   رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی جمعه (٣۱ فروردین‌ماه) گفت: به سبب وقوع ناپایداری‌های همرفتی به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از ارتفاعات البرز و ارتفاعات جنوب شرق کشور، شرایط برای افزایش ابر و وقوع رگبار موقتی و رعدوبرق و تگرگ مهیا می‌شود.   وی توصیه کرد: با درنظر گرفتن وقوع رگبار و رعدوبرق طی ساعات بعدازظهر، جمعه نسبت به زمان بندی مناسب صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط جوی نامناسب اقدام شود. با توجه به بارش‌های قابل ملاحظه طی روز‌های گذشته و پرآبی رودخانه‌ها و دره‌ها در نواحی جنوبی و جنوب شرقی از انجام برنامه‌های دره‌نوردی اجتناب شود.   ضیاییان در پایان گفت: با توجه به شرایط فصلی وقوع بهمن بهاره به‌ویژه در مناطق مستعد ارتفاعات البرز، شمال غرب و ارتفاعات مستعد زاگرس، از تردد در مناطق مستعد وقوع بهمن و قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی اجتناب شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پایداری هوا در گلستان تا یکشنبه هفته آینده
  • هوای کرمانشاه تحت تاثیر امواجی ناپایدار
  • هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور