Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@23:23:22 GMT

ضرورت دشمن شناسی برای رسیدن به حیات طیبه

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۴۴۵۵

ضرورت دشمن شناسی برای رسیدن به حیات طیبه

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی حمید رضا مقدم فر دیروز، 26 مهر ماه، در مراسم اختتامیه دومین دوره آموزشی تشکیلاتی با عنوان حیات طیبه در دارالقرآن حرم مطهر رضوی گفت: هر انسانی به طور فطری به دنبال پیشرفت و علاقه مند به حرکت به سمت جلو است اما نوع پیشرفت در نگاه هر انسانی متفاوت است.

وی افزود: برخی از افراد خود را به پیشرفت مادی محدود می کنند اما باید گفت آنچه انسان را ممتاز می کند، پیشرفت در بعد روحانی است که به حیات طیبه ختم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقدم فر ادامه داد: روح بیمار، روحی است که با گناه آلوده شده و در معنویت پیشرفتی نخواهد داشت اما روحی که بیدار باشد، به دنبال حیات طیبا و پاک است.

مشاور رسانه ای فرمانده کل سپاه اظهار کرد: البته پیشرفت مادی هم خوب است اما از پیشرفت مادی باید به عنوان یک ابزار برای پیشرفت معنوی استفاده کرد.

وی ادامه داد: برای اینکه به پیشرفت معنوی و حیات طیبه دست پیدا کنیم و نصرت ائمه(ع) را جذب کنیم، باید مسیری بدون انحراف را  انتخاب کنیم که چشم انداز آن خدا باشد.

مقدم فر با اشاره به اینکه اساس خلقت انسان بندگی کردن است، بیان کرد: معرفت و بصیرت دو وسیله ای است که انسان را به حیات طیبه می رساند و برای کسب این دو شاخصه باید تکالیف الهی را بشناسیم و بدون توقف در مسیر الهی حرکت کنیم.

مشاور رسانه ای فرمانده کل سپاه ادامه داد: اگر بصیرت و معرفت نداشتیم، آنگاه هر چقدر هم عابد باشیم، می شویم یکی مثل خواجه ربیع که با توجه به اسناد تاریخی از عابدترین مردم زمان خویش بود که بصیرت نداشت و دشمن را نمی شناخت.

وی افزود: دشمن شناسی و زمان شناسی دو ابزار برای بصیرت افزایی است و امروز آدم با بصیرت کسی است که دشمنان انقلاب اسلامی را بشناسد.

مقدم فر بیان کرد: در جنگ 8 ساله دشمن ما مشخص بود اما امروز ما درگیر سه جنگ اعم از جنگ اقتصادی، جنگ روانی و جنگ میدانی هستیم که در این بین جنگ روانی از همه مهم تر است. 

وی گفت: دشمن جنگ روانی را به راه انداخته تا شکست هایش را پنهان کند و پیروزی ملت را شکست جلوه دهد در حالی که ما طی 40 سال در تحریم بودیم و در جنگ اقتصادی پیروز میدانیم.

مقدم فر اظهار کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری تمام انحرافات دولت اسلامی از ابتدای تاریخ اسلام ناشی از عدم قدرت تحلیل مردم بوده است. همه دشمنان مقام معظم رهبری را هدف قرار داده اند چراکه خیمه نظام با ولایت فقیه استوار شده است.

وی گفت: امروز جنگ روانی به جنگ شناختی تبدیل شده است. این یعنی دشمن به جای شایعه پراکنی که آثارش موقت است، به دنبال تزریق دائمی باورهای غلط به ملت ماست که امید است با وجود برکت امام هشتم و عنایات ائمه اطهار(ع) در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری به پیروزی دست یابیم. 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی سیاست و اقتصاد حیات طیبه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست در خط مقدم امانتداری اموال مردم قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی پیش از ظهر سه شنبه در بازدید سرزده از اداره کل پست استان اردبیل اظهار کرد: برخی گزارشات و نارضایتی‌ها از عملکرد مأموران و دفاتر پستی مشهود است که تذکرات لازم برای دقت بیش از پیش در انجام وظایف ضروری است.

وی با اشاره به این اصل مهم دینی که حرمت مال مردم به منزله حرمت خون آنهاست، خاطرنشان کرد: هرگونه سهل‌انگاری در صیانت از مال مردم غیرقابل قبول است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل هرگونه اهمال کاری در برخورد با اموال مردم را مستحق برخورد قانونی دانست.

آفاقی توجه به رسالت خطیر امانتداری و همچنین جلب رضایت مردم با خدمت‌رسانی شایسته را یادآور شد و بیان کرد: حرمت مال مردم به منزله حرمت خون آنهاست و پست در خط مقدم امانتداری اموال مردم در جامعه قرار دارد.

کد خبر 6086411

دیگر خبرها

  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • پست در خط مقدم امانتداری اموال مردم قرار دارد
  • دادستان کل کشور: طرح «نور» فراجا ادامه پیدا خواهد کرد
  • دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است
  • رمز موفقیت سپاه مقابله با تهدیدات دشمن است
  • سالروز تشکیل شجره‌ی طیبه‌ی سپاه پاسداران
  • یکی از معابر اصلی پردیس به نام «سپاه» نامگذاری شد
  • نفت خط مقدم رشد اقتصادی
  • تلاش با صلابت و بصیرت سپاه در پاسداری از کیان نظام