Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه آمریکایی گزارش داد که مقامات آمریکایی پس از دیدار با نمایندگان طالبان در قطر با وجود درخواست رئیس جمهور افغانستان جزئیاتی را این دیدار ارائه نکردند. ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «نیویورک تایمز»، زمانی که کاخ سفید به دیپلمات‌های آمریکایی فرمان داد تا برای"کمک به آغاز روند صلح" بطور مستقیم با طالبان ارتباط برقرار کنند بسیاری در افغانستان از جمله «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور از آن استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه آمریکایی افزود که اشرف غنی در خلوت اما بارها نگرانی و مقاومت خود را درباره برگزاری گفت‌وگوها بدون دخیل کردن کابل را به مقامات آمریکایی ابراز کرده است.

در ادامه این گزارش با اشاره به دیدار «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر آمده است که غنی و دولتش توسط گزارش رسانه‌ها از وقوع این دیدار مطلع شدند و حتی وقتی از مقامات آمریکایی خوستار جزئیات این دیدار شد نیز پاسخی دریافت نکرد.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: در حالی که چند ماه تا انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده است غنی از در حاشیه ماندن درباره این دیدار خشمگین است و پس از بازگشت خلیلزاد به کابل نیز از هیئت آمریکایی درباره دیدار با طالبان جویا شد اما خلیلزاد با تغییر دادن موضوع جزئیاتی درباره این دیدار ارائه نکرد.

یک مقام دیگر در گفت‌وگو با نیویورک تایمز اظهارداشت که اشرف غنی پس از این دیدار با سفیر آمریکا در کابل و فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز تماس گرفته تا اطمینان حاصل کند که از روند گفت‌وگوهای صلح کناز گذاشته نمی‌شود و مقامات آمریکایی نیز اطمینان دادند که اینطور نخواهد شد.

این در حالی است که کارشناسان برای پایان یافتن بحران افغانستان بر گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و رهبری و مالکیت روند صلح توسط افغان‌ها تاکید می‌کنند.

آنها می‌گویند که آمریکا همواره نشان داده است که طرف قابل اعتمادی برای مذاکره نیست و در گذشته در بسیاری از موارد حتی تعهدنامه‌های بین‌المللی را نقض کرده است.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۴۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا مبنی بر نقض حقوق بشر در افغانستان گفت مردم افغانستان مسلمان هستند و حقوق‌شان براساس شریعت تأمین می‌شود.

مجاهد گفت آنچه در امریکا و سایر کشورهای غربی، فرهنگ و حقوق بشر تعریف شده است با افغانستان فرق می‌کند و غربی‌ها نباید فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل کنند.

این در حالی است که وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه خود که روز گذشته منتشر شده است ادعا کرد در سال گذشته میلادی به نقض حقوق بشر، از جمله مجازات بدنی افراد متهم به رفتارهای غیراخلاقی در افغانستان ادامه داده‌اند.

بر بنیاد ادعاهای مطرح‌شده در گزارش وزارت خارجه آمریکا، طالبان فرمان‌هایی را صادر کرده‌ که با قوانین افغانستان و تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

همچنین وزارت خارجه امریکا در گزارش سالانه خود بار دیگر تاکید کرده است که این کشور طالبان را به‌ رسمیت نخواهد شناخت.

گفتنی است گزارش سالانه آمریکا در حالی درباره نقض حقوق بشر در جهان صادر می شود که آمریکا در صدر ناقضین حقوق بشر قرار دارد و با راه اندازی جنگ ها، کشتار ها و استعمار های بی شمار در صدر این لیست قرار دارد. باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند