Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه قم گفت: تدبیر رهبر معظم انقلاب و دیدار با نخبگان بسیجی در ورزشگاه آزادی و به فاصله چند روز دیدار با نخبگان علمی و همچنین تدوین سند الگوی ایرانی و اسلامی پیشرفت در شرایطی که دشمنان ادعا می‌کردند نظام در حال فروپاشی است بسیار سنجیده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، آیت‌الله حسینی بوشهری امام‌جمعه قم در خطبه‌های در نماز جمعه امروز قم اظهار داشت: به گفته امام محمدباقر(ع) کسانی که خودشان را شیعه ما می دانند آیا بسنده می‌کنند بگویند محب و علاقه‌مند اهل‌بیت هستیم؛ شیعه نباید به این مقدار بسنده کند شیعه شاخصه‌هایی دارد که علاوه بر محبت و عشق به اهل‌بیت شیعه باید اهل تقوا و پرهیزکاری و مطیع و فرمان‌بردار پروردگار باشد، تواضع، خشوع، ادای امانت، روزه،نماز، احسان به والدین، کمک به فقرا و مستمندان از ویژگی‌های شیعه است، شیعه زبانش را از پرداختن به دیگران بازمی‌دارد مگر درجایی که خیر دیگران را می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر نیازمند هستیم که معیارهایی را داشته باشیم تا بر اساس آن معیارها مصادیق منکر و معروف را بشناسانیم مصادیق منکر و معروف در جامعه کم نیست گاهی این مصادیق را محدود می‌کنند و فقط به مواردی از آن می‌پردازند.

امام‌جمعه قم ضمن اشاره به اجرای عدالت اجتماعی در همه ابعاد در جامعه اسلامی گفت: موضوع عدالت اجتماعی در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و هر اقدام و رفتاری است که منجر به عدالت اجتماعی  ازجمله در مسائل سیاسی، اقتصادی فرهنگی و حتی خانوادگی است جامعه اسلامی گستره عدالت اجتماعی است و باید هر نوع عملی که  خروجی آن منجر به عدالت شود معروف است و اگر سیاست‌گذاری در راستای عدالت اجتماعی نباشد منجر به منکر می‌شود.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: عدالت اجتماعی دارای ابعادی است و این ابعاد هم دارای شاخصه‌هایی است، رعایت حقوق دیگران در جامعه چه حقوق مدیران و چه حقوق نردم عادی از شاخصه‌های عدالت اجتماعی است همچنین شایسته‌سالاری در عزل  نصب مسئولان باید رعایت شود و افراد در جایگاهی که لیاقت آن رادارند قرار بگیرند.

وی تأکید کرد: مدیران جامعه توجه ویژه‌ای به حقوق فقرا و مستمندان داشته باشند زیرا چنین جامعه‌ای بهره‌مند از عدالت اجتماعی است، مدیران و مسئولان در جامعه اسلامی باید تلاش زیردستان خود را نادیده نگیرند اگر فرد گمنامی کار ارزشمندی انجام داد ارج داده شود همان‌طور که وقتی فرد معروفی کاری انجام می‌دهد موردتقدیر قرار می‌گیرد باید کارهای بزرگ افراد گمنام هم موردتوجه قرار گیرد.

امام‌جمعه قم بیان داشت: به فرموده امام علی(ع) هرگز تلاش و رنج و زحمت کسی را بر کس دیگری ننویسید و ارزش خدمت او را ناچیز نشمارید و کار کوچک فرد بزرگ را بزرگ نشمارید و کاری نکنید گمنامی باعث شود کار بزرگ او کوچک شمرده شود.

جامعه امروز ما به عمارها نیاز دارد

حسینی بوشهری افزود: همچنین امام علی در فرموده دیگر توصیه می‌کنند در اعمال کسانی که با توکار می‌کنند بررسی دقیق به عمل بیاور  و کسانی که کارهای شایسته و باارزش انجام می هند را تحسین کن و افرادی که کارهای ناشایست انجام می هند را توبیخ کن تا در افکار عمومی جامعه شناخته شوند.

امام جمعه قم با گرامی داشتن سالروز شهادت عمار یاسر صحابه پیامبر گفت: عمار بن یاسر در سن 94 سالگی در جنگ صفین در رکاب حضرت علی(ع) به دست بدترین مردم شهید شد شخصیت عمار یاسر شخصیت شناخته شده‌ای است این صحابه پیامبر را مدت‌ها شکنجه کردند تا دست از رسالت و نبوت بردارد اما ایشان چون کوهی استوار در میدان باقی ماند و بعد از رحلت پیامبر جزء سپاه امیر المومنین علی (ع) شد و شهید شد.

وی بیان داشت" جامعه امروز ما به عمارها نیاز دارد عمار در جنگ صفین برای کسانی که دچار تردید در غبار فتنه شده بودند روشنگری کرد.

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین گفت: چند سال است که به برکت خون شهدا راه کربلا و پیاده‌روی اربعین بازشده است راه کربلا را شهدا برای ما باز کردند کسانی که توفیق پیدا می‌کنند به پیاده‌روی اربعین بروند به خاطر وصیت شهدا به نیابت از شهدا در این مسیر قدم بردارند و ضریح سیدالشهدا را زیارت کنند، پیاده‌روی اربعین نشانه ایمان به خدا و نشانه عشق و علاقه به اهل‌بیت مخصوص امام حسین(ع) است.

حسینی بوشهری افزود: اربعین دیگر منحصر به شیعه نیست باوجود همه مشکلاتی که مردم‌دارند مطلع شدم امسال حدود 2 میلیون نفر از ایران توفیق شرکت در پیاده‌روی اربعین را پیدا می‌کنند این نشانه اقتدار نه‌تنها شیعه بلکه نشانه اقتدار امت اسلامی است، در سال‌های گذشته از ادیان و مذاهب دیگر افرادی با پای پیاده خودشان را به امواج خروشان این اجتماع رسانده بودند تا به‌واسطه امام حسین (ع) به خدای حسن(ع) تقرب پیدا کنند.

وی گفت: از همه افرادی که بری این پیاده‌روی تسهیلات فراهم می‌کنند قدردانی می‌کنیم باید بدانیم دشمن ما بیکار ننشسته است اما با همدلی مردم ایران و با پذیرای و خونگرمی مردم عراق همه توطئه دشمنان خنثی می‌شود.

14مرزبان ربوده شده را به آغوش خانواده بازگردانید

امام‌جمعه قم اظهار داشت: در حادثه تروریستی میر جاوه که 14 نفر از نیروهای مرزی توسط تروریست‌ها ربوده شدند از مسئولان تقاضا داریم با همکاری دولت پاکستان اقداماتی انجام دهند و این‌ها به آغوش خانواده‌هایشان بازگردند، مسئولان باید هوشیار باشند دشمنان دورتادور کشور جمع شدند تا به ایران ضربه بزنند آمادگی باید صد در صد باشد تا از این بحران عبور کنیم.

حسینی بوشهری بیان داشت: کشته شدن روزنامه‌نگار سعودی که تابعیت آمریکا را داشت یک جنایت شرم‌آور بود آن‌ها که ادعای حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرده و علیه کوچک‌ترین مسئله در ایران قطعنامه صادر می‌کنند حالا می‌خواهند چه‌کار کنند با توجه به آنچه مشاهده می‌شود هم امریکا و بازیگران دیگر صحنه ممکن است روی این جنایت سرپوش بگذارند و فرد بی‌گناهی را گناهکار جلوه دهند و مسئله را تمام کنند.

وی گفت: این سرپوش گذاشتن روی جنایت به خاطر منافع مالی جزء خصیصه‌های آمریکا است گاهی عده‌ای شیفته دشمنان و الفاظ و تعابیر آن‌ها می‌شوند اما باید دانست ماهیت آمریکا سرپوش گذاشت روی جنایت است نباید گول به حرف‌های به‌ظاهر در ورقه آمریکا را خورد.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: تدبیر رهبر معظم انقلاب و دیدار با نخبگان بسیجی در ورزشگاه آزادی و به فاصله چند روز دیدار با نخبگان علمی و همچنین تدوین سند الگوی ایرانی و اسلامی پیشرفت در شرایطی که دشمنان ادعا می‌کردند نظام در حال فروپاشی است بسیار سنجیده بود.

حسینی بوشهری بیان داشت: این سه تدبیر رهبری که پشت سر هم رخ داد به آن‌هایی که خواب فروپاشی نظام را می‌دیدند فهماند که رهبر انقلاب برای 50 سال آینده ایران برنامه‌ریزی کرده است یعنی افق بلندی برای نظام‌داریم رهبری با نگاه تیزبینی و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند پاسخ محکمی به دشمنان انقلاب اسلامی می‌دهند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در متن پیام مسئولان اشکذر آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم 
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ». (سوره مبارکه آل‌عمران؛ آیه۱۶۹)
ذات اقدس الهی را شکرگزار هستیم که در این برهه از زمان به ما فرصت داد؛ تا در آئین استقبال، وداع، تشییع و تدفین پیکر مطهر #شهید_گمنام که فضای شهرمان را عطرآگین نمود شرکت کنیم.
بر هیچ کسی پوشیده نیست همان قدر که شهدا در میان خاکیان گمنام هستند در پیشگاه افلاکیان شناخته شده‌اند.
امروز در آیین تشییع پیکر شهید گمنام، به چشمِ دل دیدیم که شهدا زنده‌اند و در قهقهۀ مستانه‌شان عند ربهم یرزقون اند. نام و یاد آنها در دل‌ها برای همیشه جاویدان است و آحاد و اقشار مختلف مردمی با نام و یاد و مرام شان مأنوس هستند.
آفرین به مردم بصیر، ولایتمدار، شهید پرور و همیشه در صحنه شهرستان اشکذر و شهرستان‌های همجوار که به حق با حضور چشمگیرشان از این میهمان گرانقدر، میزبانیِ خوبی کردند و خالق عظمتی سترگ در صفحات کتاب قطور تاریخ انقلاب اسلامی شهرستان و حتی استان شده، موجبات یاس و ناامیدی نظام سلطه و دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی و نیز شادمانی دلدادگان انقلاب و رهبری فراهم آوردند.
برخود لازم دانستیم از همۀ اقشار مختلف مردمی، ائمه جمعه و جماعات، موسسات قرآنی، هیأت امنای مساجد وحسینیه‌ها، هیأت‌های مذهبی، ادارات و نهاد‌ها، نیرو‌های نظامی و انتظامی و بسیحیان همیشه در صحنه، صاحبان صنایع و؛ که به نوعی در خلق این حماسۀ به یادماندنی سهیم بودند کمال تشکر را داشته و امیدواریم همواره در عمل به مکتب امام خمینی رحمت الله علیه، منویات رهبر معظم انقلاب و پیمودن مسیری که شهدا برایمان ترسیم نمودند پایدار باشیم.
انشاء الله 
محمد رضا طالبیان امام جمعه اشکذر
روح الله ردایی فرماندار شهرستان اشکذر
سرهنگ پاسدار حسین هاتفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اشکذر

دیگر خبرها

  • وزوز گوش نشانه کاهش شنوایی
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • تسلیحات ممنوعه صهیونیستی پیکر شهدای غزه را ذوب می‌کند
  • اساتید و معلمان بهترین راهنما و الگوی جامعه
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهداء در نوده خاندوز و توران فارس رامیان
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است