Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با کمبود شدید نیروی انسانی در عرصه اموزش تربیت بدنی مواجه است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ولی حسینی امروز پنجشنبه ۲۵ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه آموزش و پرورش آذربایجان غربی با معضل کمبود شدید نیروی انسانی برای زنگ های ورزش و تدریس تربیت بدنی در مدارس مواجه است افزود: در سال تحصیلی جاری ۲۴هزار ساعت زنگ ورزش و تربیت بدنی در پایه ابتدایی داریم که از این میزان تنها ۹ هزار ساعت آن توسط مربیان تخصصی تربیت بدنی تدریس می شوند و ۱۵هزار ساعت از ساعات تربیت بدنی در مدارس ابتدائی استان توسط آموزگاران اداره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی با اشاره به برگزاری طرح توانمندسازی آموزگاران سه پایه اول دوره ابتدایی در تدریس تربیت بدنی، از آموزش ۳هزار و ۶۰۰ آموزگار در فاز اول این طرح خبرداد و خاطرنشان کرد: این طرح با هدف جبران کمبود مربیان تربیت بدنی در مدارس ابتدایی و تزریق نشاط و شادابی مضاعف در جامعه دانش آموزی استان صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در بخش تربیت بدنی و در مقطع متوسطه اول و دوم از طریق جذب ۴۵۰ نیروی حق التدریس و جذب ۳۵نفر از طریق قانون جذب ماده ۲۸ دانشگله فرهنگیان جبران شده است و هیچ کلاس و ساعتی در این مقاطع خالی از مربی تخصصی تربیت بدنی نیست.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی سرانه فضای ورزشی استان را ۱۶سانتی متر مربع عنوان کرد و افزود: سرانه فضای ورزشی مدارس استان نسبت به سرانه کشوری که ۲۸ سانتی متر مربع است فاصله قابل توجهی دارد که امیدواریم با حضور پررنگ خیرین در این عرصه نیازهای مدارس استان در راستای تامین فضای ورزشی دانش آموزان مرتفع شود، امری که تاکنون محقق نشده است.
حسینی با بیان اینکه از ۹۷سالن ورزشی که در اختیار دانش آموزی استان قرار دارد ۷۸ باب آن فعال است اظهار کرد: بنابه تصمیم وزارت آموزش و پرورش از این پس هیچ مدرسه ای بدون تامین سالن و فضای ورزشی موردنیاز آن ساخته نخواهد شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی رسالت اصلی این نهاد را توسعه ورزش همگانی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در فضاهای آموزشی و فراگیرسازی فعالیت های تربیت بدنی در سطح مدارس دانست و تصریح کرد: در کنار همه این موارد از توجه به ورزش حرفه ای غافل نبوده ایم و با استعدادیابی در سطح مدارس و معرفی به آکادمی های ۹گانه ورزشی در سطح ارومیه و سایر شهرستان ها با برگزاری المپیادها و مسابقات ورزشی در سطح استانی و کشوری سعی در کشف، استعدادیابی و معرفی دانش آموزان مستعد به هیات ورزشی استان داشته ایم.
وی با بیان اینکه فراگیرسازی فعالیت های تربیت بدنی و مدرسه محور بودن فعالیت های ورزشی اولی تر از توجه به بعد حرفه ای و قهرمانی ورزش در مدارس است خاطرنشان کرد: امروز آذربایجان غربی با مشارکت بیش از ۷۵درصدی دانش آموزان آن در فعالیت های ورزشی درون مدرسه ای جز استان های برتر از این حیث است.
حسینی در تشریح برنامه های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی شعار هفته تربیت بدنی در سال جاری را ”دانش آموز شاد، معلم شاد و مدرسه شاد” عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی تربیت بدنی با حضور خانواده های دانش آموزان، ارسال کاروان های وسایل و تجیزات ورزشی به شهرستان ها و مناطق کم برخوردار استان، برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای، تقدیر از خادمین، پیشکسوتان عرصه ورزش دانش آموزی و تجلیل از مدال آوران ورزش دانش آموزی از مهم ترین برنامه های اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در هفته تربیت بدنی است.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی آذربایجان غربی پیشکسوتان خانواده ورزش در مدارس وزارت آموزش و پرورش راه پیمایی اربعین منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه عملکرد مجموعه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در بخش فضاهای ورزشی گفت: با آغاز دولت سیزدهم نهضت ساخت فضاهای ورزشی آغاز و این مهم به طور جدی در استان آذربایجان غربی پیگیری شده است.

وی افزود: در طی دولت مردمی سیزدهم بیش از ١٠٧ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی استان آذربایجان غربی اضافه شده است.

مطهری در این رابطه ادامه داد: تعداد ٧ باب سالن ورزشی در طی دو سال اخیر به فضاهای ورزش دانش آموزی استان اضافه شده که با احتساب این رقم، تعداد سالن‌های ورزشی مجموعه آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به ١٢٠ باب رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور یک تحول بزرگ در موضوع فضاهای ورزشی اتفاق افتاده که استان آذربایجان غربی یکی از پیشروان این موضوع در سطح کشور است.

مطهری گفت: ٨٦ زمین چمن مصنوعی، ٤٢ کلاس درس تربیت بدنی، یک زمین چمن طبیعی و یک زورخانه دانش آموزی در طی دو سال اخیر در سطح استان احداث و ایجاد شده است، همچنین کف پوش ٣٠ سالن ورزشی تعویض شده و ١٩ مورد ایمن سازی و بهسازی سالن‌های ورزشی صورت گرفته است.

کد خبر 6081344

دیگر خبرها

  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • آموزش یک رشته ورزشی برای دانش‌آموزان در برنامه هفتم توسعه از الزامات است
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است