Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه های نماز جمعه امروز لواسان طی سخنانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان در استادیوم آزادی و سخنان ایشان در جع نخبگان گفت: این سخنان به‌ نوعی هشدارهایی از دست آخرین گام‌های رسیدن به صبح پیروزی است، که مراقبت ویژه می‌خواهد و مصاف اسلام با کفر به نقطۀ عطف خود رسیده است و هشیاری باید بیشتر از گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مقام معظم رهبری در این سخنان به موقعیت حساس کشور، منطقه و جهان به خصوص برای ملت ایران اشاره کردند، عربده‌کشی‌های سران استکبار و امریکا از یک‌سو و از طرف دیگر قدرت‌نمایی جوانان مومن و پیروزی‌های پیایی آنان، و از طرف دیگر مشکلات اقتصادی و تنگی معیشت بخش بزرگی از مردم ضعیف کشور، هم‌چنین به‌تکاپو افتادن نخبگان کشور و از خمودگی و بی‌عملی درآمدن آنان اوضاع را ویژه کرده است.

امام جمعه لواسان اضافه کرد: رهبری درعین حال هشدار دادند، که شرط پیروزی نهایی آن است که مغرور به پیروزی نشویم و برای تداوم پیروزی نقشۀ و ابتکار داشته باشیم، زیرا برای رسیدن به قلۀ انقلاب اسلامی ما در نیمه‌راه بلکه اوایل راه هستیم، تا تحقق دولت و جامعۀ اسلامی و آن‌گاه نیل به تمدن اسلامی راه زیادی باید طی شود. به این دلیل اولاً تدبیر می‌خواهد، ثانیاً شجاعت لازم دارد و از آن دو مهم‌تر موتور محرکه جوانان هستند و پیران مجرب، اگر خسته، بی‌حال، و ازکارافتاده‌ نباشند، راهنمایی خوبی هستند. اما اصل در این حرکت بزرگ جوانان هستند.

لواسانی افزود: هشدارهای مقام معظم رهبری از ۴ ویژگی مهم برخوردار است، اول این که نوع هشدارها از جنس رسیدن به مقصد است، هدف در دسترس ما است و باید با امید بیشتری حرکت کرد، دومین نکته این که این هشدارها توجه‌دادن است به این‌که ما به هدف نزدیک شده‌ایم، اما هنوزبه مقصد نرسیده‌ایم و بخش اصلی و پایانی آن مانده است.

وی گفت: نکته سوم هشدار به این‌که بیشتر شکست‌ها در همین زمان است که پیشینیان به دلیل غرور و بی‌برنامگی و بی‌عملی همۀ دستاوردهای‌شان ازبین رفت و منهزم ‌شدند و ما باید درس بگیریم و تا به دام نیفتیم و نکته چهارم این که به این دلیل راه‌کارهایی ارائه دادند، که اگر به آن‌ها پایبند باشیم، پیروزی ما ـ به خواست خدای سبحان تضمین است.

دشمن می خواهد نظام و ملت ایران را به زانو در آورد

خطیب جمعه لواسان گفت: لزوم شناخت و فهم درست واقعیت‌های ایران و جهان است، دشمنان با تصویرسازی‌های رسانه‌ای به‌ویژه رسانه‌های نوپدید که از جنگ شیمیایی بدتر و خطرناک‌تر است، تصویری غلط دربارۀ اوضاع منطقه و ما و خود ارائه می‌دهند، اولاً وانمود می‌کنند که در موضع قدرت هستند، در حالی که آنان در موضع قدرت نیستند.

وی افزود: ثانیا خدعه می‌کنند ایران اسلامی به شدت در موضع ضعف است و این را تزریق می‌کنند و تکیه آن هم به مشکلات اقتصادی فعلی کشور است، البته ما مشکل داریم، هم اقتصاد نفتی و هم عدم فرهنگ صرفه‌جویی در ملت ما عیوب ما است، ثالثاً عملیات روانی می‌کنند که راه‌حلی برای حل مشکلات نیست و کشور به بن‌بست رسیده است و این را به ویژه به جوانان القاء می‌کنند. به این دلیل باید به دشمن پناه برد و در مقابل امریکا زانو زد.

لواسانی گفت: رابعاً دشمن همۀ راه‌های دشمنی با ملت ایران را آزموده است و بعد از کنکاش فراوان به این نتیجه رسیده است که تنها یک راه برای او باقی مانده است و آن تحریم اقتصادی و جنگ اقتصادی است. اما لطف الهی و به حول و قوۀ خدای سبحان این حیله را هم از دست دشمن می‌گیریم و امریکا را شکست می‌دهیم و ملت سیلی محکمی به امریکا خواهد نواخت.

آمریکا جنگ روانی شدیدی علیه نظام اسلامی به راه انداخته است

لواسانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز لواسانات افزود: امریکا در کنار تحریم‌های اقتصادی جنگ روانی شدیدی را راه انداخته است و بنا دارد تا پیش از ضرب‌الاجل ۱۳ آبان، اغتشاشاتی را در کشور سازمان دهی کند و دنبال بسترهای مناسب برای این‌کار می‌گردد و مناسب‌ترین برگه هم مشکلات معیشتی مردم است که مشکلاتی جدی و  درستی و متأسفانه دولت هم در این ‌جهت کاملاً کم‌کار بلکه بی‌عمل است، اما یکی از طرح‌های دشمن ‌راه‌اندازی اعتصابات سراسری است. آنان به خیال خودشان اگر بتوانند حوادث مختلفی را پی‌درپی و کنار هم بچینند به هدف شوم خود یعنی سرنگونی نظام نزدیک می‌شوند.

وی افزود: التهابات شدید بازار ارز و سکه و گرانی کالاهای مصرفی مردم و هجوم به فروشگاه‌ها و کمبود مصنوعی کالا بخش اول این حرکت خباثت‌آمیز بود، به دنبال آن اعتصاب راننده‌های کامیون بود که وقتی دیگر کامیون‌دارها با آنان همراهی نمی‌کنند، در جاده‌ها به کامیون‌ها حمله می‌کردند، بار دیگر به دنبال اعتصاب و تحصن معلمان در هفته جاری بودند که الحمد لله با شکست همراه شد، معلمان را فراخواندند که یکشنبه و دوشنبه گذشته از حضور در کلاس درس خودداری کنند و تیم رسانه‌ای دشمن، تلاش کرد که این‌گونه جلوه دهد که معلمان سراسر کشور آمادۀ اعتصاب هستند و در این راه از هیچ دورغ و خدعه‌ای فروگذار نکرد، اما هرچه کرد، جز چند عکس از برخی مناطق کشور نتوانست منتشر کند، تازه این عکس‌ها هم نشان می‌داد که برخی افراد کاغذهایی دال بر مشکلات صنفی معلمان در دست دارند. به‌عبارت دیگر توطئۀ آنان شکست خورد و این هشیاری معلمان را نشان داد که علی‌رغم مشکلات معیشتی در جبهۀ دشمن بازی نمی کنند.

امام جمعه لواسان اضافه کرد: دشمن با طراحی اعتصاب معلمان قصد داشت نیمی از جمعیت کشور درگیر بحران و اغتشاش کند، که به فرموده رهبری عزیز ما «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه/ گهی لف‌لف‌ خورد، گه دانه‌دانه» ، اما نکته آن است، برخی تلاش دارند، مطالبات اجتماعی و مشکلات معیشتی را وجهۀ سیاسی و ضدیت با انقلاب و  نظام اسلامی و علاقه به امریکا و لزوم پناه‌بردن به امریکا جلوه دهند که جداً جز نام خائن به آنان نمی‌توان داد. بله گرۀ و مشکل اصلی کشور ما مسألۀ معیشت و اقتصاد است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

کد خبر 4434556

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی گرگان کرمانشاه بوشهر مشهد یاسوج خبرگزاری مهر شهرکرد شیراز خرم آباد مرز مهران مراسم تودیع و معارفه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است | پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در اظهاراتی گفت: دشمن جنایتکار همچنان تلاش می‌کند که چهره خود را بازسازی کند، اما تنها ننگ و ذلتش بیشتر می‌شود. ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اسرائیل همچنان در شن‌های غزه گیر افتاده و تلاش می‌کند که از این فرصت برای قتل و کشتار بیشتر استفاده کند.

وی در ویدیویی که شبکه الجزیره آن را منتشر کرد، تاکید کرد: دشمن با گذشت این ۲۰۰ روز نه اهداف خود را محقق کرده، نه چشم‌اندازی دارد و نه اسرای خود را آزاد کرده است.

وی گفت: ۲۰۰ روز از جنگ می‌گذرد و مقاومت همچنان همانند کوه ایستاده است، تمام دنیا شجاعت و دلاوری مجاهدان ما در ضربه زدن به دشمن نه تنها در مقابله با حملات آن بلکه به هنگام خروج‌اش از غزه را مشاهده کرد. هدف قرار دادن دشمن ادامه خواهد یافت و جدیدتر و متنوع‌تر نیز خواهد شد.

ابوعبیده تاکید کرد: از دورغ‌های دشمن تلاش برای قانع کردن جهان مبنی بر اینکه گردان‌های القسام را از بین بردیم و تنها گردان رفح باقی مانده است. از مساله حقوق ملت فلسطین و پایان جنگ و بازگشت آوارگان و همچنین بازسازی غزه و ورود کمک‌ها کوتاه نمی‌آییم. تنها چیزی که خون شهدا را جبران می‌کند تحقق حقوق مشروع ما و تحقق شروط مقاومت است.

سخنگوی القسام خاطرنشان کرد: دشمن در رسیدن به توافق تبادل‌اسرا تعلل می‌کند و تلاش می‌کند که در مسیر میانجیگری‌ها برای رسیدن به آتش‌بس سنگ‌اندازی کند.

ابوعبیده گفت: از تمام تلاش‌های نظامی و مردمی به‌ویژه در جبهه‌های لبنان، یمن و عراق تقدیر و تشکر می‌کنیم. به مقاومت شجاعانه در کرانه باختری و تمام خاک فلسطین درورد می‌فرستیم. از مردم اردن می‌خواهیم که فعالیت خود را گسترش دهند.

وی گفت: زمان عربده‌کشی دشمن بدون اینکه کسی مجازاتش کند به پایان رسید. میزان تاثیر پاسخ ایران و حجم ضربه‌هایش به دشمن را درک می‌کنیم، پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد و محاسبات دشمن را برهم زد.

ابوعبیده افزود: دشمن تلاش می‌کند که به وعده‌های خود در مذاکرات پایبند نباشد و به دنبال به دست ْآوردن زمان بیشتر است. سناریوی «رون آراد» بیشتر از هر سناریوی دیگری ممکن است در ارتباط با اسرای دشمن در غزه تکرار شود. توپ اکنون در زمین هر طرفی از دشمن است که این امر به او مربوط می‌شود، اما زمان تنگ و فرصت کم است. آنچه که به فشار نظامی موسوم است تنها منجر به ثابت قدم ماندن ما بر روی مواضع خود و محافظت از حقوق مردم فلسطین می‌شود. واکنش هیستریک به اقدامات جبهه‌های مختلف مقاومت نشان دهنده اهمیت این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌های اسرای صهیونیست خواهند فهمید که کابینه فاشیستی آن‌ها چه فاجعه‌ای علیه آن‌ها مرتکب شد، اما دیگر دیر شده است. به نتانیاهو می‌گوییم که مرگ شما و نابودی اشغالگری‌تان حتما فرا خواهد رسید و گریه‌های دروغین در مقابل چشمان دشمن منجر به تغییر چهره شما نخواهد شد.

ابوعبیده در پایان از تمام امت اسلامی خواست که فعالیت‌های مردمی خود در دفاع از مقاومت را گسترش دهند.

دیگر خبرها

  • کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست
  • ابوعبیده: دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است/ پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
  • دشمن در شن‌های غزه گیر افتاده است | پاسخ ایران قواعد جدیدی ایجاد کرد
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • سنگ اندازی‌ها باعث فرار سرمایه‌گذار از همدان می‌شود