Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:33:09 GMT

بزرگداشت اربعین تکمیل‌کننده آموزه‌های کربلا است

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۴۷۲۷

بزرگداشت اربعین تکمیل‌کننده آموزه‌های کربلا است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت به مناسبت فر رسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: تحرکات دشمنان طی ماه‌های اخیر بر تضعیف و تخریب اربعین متمرکزشده بود، حماسه و اجتماع اربعین قدرت‌های استکباری دنیا را به چالش کشیده است.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان برای کمرنگ کردن حماسه اربعین برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: اربعین حسینی میعادگاه عاشقان از اقصی نقاط جهان با هر تفکر و عقیده‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه دشمنان طاقت دیدن همدلی و انسجام شیعیان را ندارند، گفت: بزرگداشت اربعین تکمیل‌کننده آموزه‌های کربلا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز حضور پرشور مردم اجتماع اربعین را نشان‌دهنده قدرت اسلام دانست و گفت: قشر جوانان علمدار این حماسه بزرگ هستند، اربعین مظهر یک حرکت بزرگ برای مبارزه با ظلم است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه حماسه اربعین نباید منحصر به یک جریان خاص باشد، گفت: نباید با انحصار زدن این حرکت به تشیع در مسیر و خواست بیگانگان حرکت کرد.

وی بابیان اینکه باید افق بالاتری برای این حماسه عظیم در نظر گرفت، گفت: باید زمینه گفتمان جهانی اسلام و زمینه ظهور در این مراسم بزرگداشت در دستور کار  قرار گیرد.

ادامه دارد...

کد خبر 4434745

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله حسینی همدانی اربعین 97 اربعین حسینی زائران اربعین نماینده ولی فقیه در البرز اربعین ۹۷ اربعین 97 اربعین حسینی گرگان کرمانشاه بوشهر مشهد یاسوج خبرگزاری مهر شهرکرد شیراز خرم آباد مرز مهران مراسم تودیع و معارفه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۴۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است

استاندار کردستان تمسک به قرآن را موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت دانست و گفت: با اهتمام و اراده جدی برای برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ همراه با فرماندار و شهردار سنندج و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دارالتحفیظ امام جزری در مسجد جامع شهرک پردیس سنندج، تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان کردستان که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در این استان شده است، بازدید کرد و ضمن دیدار با قاریان جوان و نوجوان این محفل معنوی و نورانی حاضر در این مرکز، پای گفت‌وگوی صمیمی آنان نشست.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این دیدار با بیان اینکه تمسک به قرآن موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود، اظهار کرد: با اهتمام و اراده جدی برای برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم می‌کنیم.

وی دیدار با قاریان جوان و نوجوان قرآنی را موجب سعادت دانست و با اشاره به اینکه جامعه بشری در هر جای دنیا با مشکلات مختلفی مواجه و درگیر است؛ نسخه شفا بخش این آلام را تمسک به قرآن کریم و آیات الهی عنوان کرد.

استاندار کردستان، حفظ قرآن را یکی از با فضیلت‌ترین و ارزشمندترین اعمال برشمرد و به جوانان و نوجوانان این محفل قرآنی که عنایت پروردگار یکتا شامل حال آنان شده و به این سعادت دست یافته‌اند، تبریک و تهنیت گفت و آنان را منتخب و مصطفای الهی دانست.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه به هر میزان جامعه به فرامین الهی نازل شده در قرآن کریم عمل کند به همان اندازه از دام شیاطین و دشمنان دین و دیانت دور خواهد شد، اضافه کرد: امید که از این شر و درگیری که از آغاز خلقت بین جنود رحمانی و جنود شیطانی به وجود آمده و تا ابدیت ادامه دارد خداوند یکتا تقدیر ما را در جنود رحمانی مقدر فرماید و همگان را عاقبت بخیر کند.

وی با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم و نعمت هدایت کتاب الهی، تصریح کرد: انسان برای ادامه زندگی بایستی به منبع حیات، نور و انرژی آسمانی متصل شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: به برکت قرآنی بودن این نوجوانان، امیدوارم همه ما برنامه زندگی خود را بر اساس سبک قرآنی مدیریت کنیم و ما به عنوان پیرو، آن کتاب الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا انس با قرآن ما را از فتنه دشمنان دین و اسلام حفظ کند.

به گزارش ایمنا، دارالتحفیظ امام جزری مسجد جامع پردیس سنندج تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان کردستان است که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در استان شده است و در حال حاضر ۳۰ قرآن‌پژوه به صورت شبانه‌روزی در این مرکز مشغول حفظ قرآن هستند و بعد از ۲ سال آموزش، مدرک معتبر حفظ قرآن به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

در حال حاضر آقایان از این خدمات بهره‌مندند و این مجموعه طی این چندسال از فعالیت خود ۹ حافظ کل را تقدیم جامعه قرآنی کرده است.

مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج تمام خدمات خود را به قرآن‌پژوهان به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد و در تلاش است تا در سال آتی با مساعدت و همراهی مردم، مسئولین و خیرین شعبه حفظ بانوان این مرکز را فعال خواهد کرد تا بتوان در این بخش نیز به جمعیت بانوان استان علاقمند به حفظ قرآن خدمات ارائه دهد.

کد خبر 747914

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی