Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:32:22 GMT

16.8 میلیمتر باران در برازجان بارید

تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۱۳۴۹۰۳

16.8 میلیمتر باران در برازجان بارید

بوشهر-ایرنا-کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در 24 ساعت گذشته 16.8 میلیمتر باران در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان از توابع این استان باریده است.

محمدرضا انصاری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ایستگاه های اصلی هواشناسی استان در شهرهای بوشهر، دیلم، گناوه، دیر، جم، عسلویه، برازجان و جزیره خارگ است که به جز برازجان سایر ایستگاه ها بارش باران نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: روز گذشته در برخی نواحی استان بوشهر با رشد ابرها رگبار باران به همراه رعد و برق، وزش تندباد لحظه ای، گرد و خاک و ریزش پراکنده تگرگ گزارش شده است.
انصاری ادامه داد: بررسی نقشه های پیش بینی هواشناسی نشان می دهد در 24 ساعت آینده شرایط برای تشکیل توده های همرفتی و وقوع ناپایداری های موقت جوی در برخی نقاط استان و بر روی دریا بصورت افزایش پوشش ابر، رگبار باران به همراه رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای برقرار است.
وی گفت: در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط استان در ساعت هایی از بعدازظهر و شب گاهی همراه با رشد ابر و وقوع ناپایداری موقت جوی و وقوع پدیده مه صبحگاهی پیش بینی شده است.
انصاری ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد متغیر و بطور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا 30 و گاهی تا 36 کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری جوی بیش از 40 کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.
وی گفت: ارتفاع موج دریا در خلیج فارس نیز30 تا 90 سانتیمتر و در هنگام ناپایداری جوی به طور لحظه ای بیش از 120 سانتیمتر پیش بینی شده است.
وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت 03:54، جزر اول ساعت 11:57، مد دوم ساعت 19:09 و جزر دوم ساعت 23:31 خواهد بود.
7212/6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جغرافيا باران رعد و برق تگرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز (۱۱ اردیبهشت) در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد. این وضعیت چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) علاوه بر مناطق فوق در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد. جمعه (۱۴ اردیبهشت) نیز در جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۱۵ اردیبهشت) در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

همچنین، خلیج فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه توفانی خواهد بود. دریای عمان نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود. طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

بارش باران هم‌اکنون در مناطق غربی کشور آغاز شد

براساس آخرین اطلاعات، هم‌اکنون بارش‌ها در مناطق ایلام کرمانشاه زاگرس مرکزی خوزستان لرستان کردستان ونواحی مرزی جنوبی ارومیه به‌تدریج آغاز شده است.

کد خبر 6093021 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وقوع زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر در سیرچ کرمان
  • وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • بارش باران در استان‌های غربی و جنوبی کشور | احتمال وقوع سیلاب در این استان ها + ویدئو
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در استان بوشهر
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد