Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه گرگان گفت: مردمی که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند زائران عارف سید شهدا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، ظهر امروز (جمعه 27 مهر)در خطبه‌های سیاسی و عبادی این هفته شهرستان گرگان اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین نه تنها در منطقه ما بلکه در کل جهان بی‌نظیر است و در دنیا راهپیمایی‌هایی در طول تاریخ اتفاق افتاده ولی آنچه را در اربعین و  عراق اتفاق می‌افتد هم از نظر کمیت و هم کیفیت بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: تقریبا اربعین یک روز است و در یک روز جمعیت میلیونی از همه کشورهای اسلامی گرد هم می‌آیند و مهمتر از کمیت این پیاده‌ روی کیفیت آن است.

 

امام جمعه گرگان ادامه داد: اجتماعات زیادی در دنیا  اتفاق می‌افتد ولی آن چیزی که مهم است اهداف این پیاده‌روی‌ها است و در اربعین یک اهداف انسانی وجود دارد که مطلق به یک قشر خاص نیست.

 

آیت الله نورمفیدی یادآور شد: امام حسین(علیه السلام) برای ارزش‌های انسانی و رفع ظلم از انسانیت قیام کرد و با ظالمان زمان خود مبارزه کرد.

 

وی گفت: امام حسین(علیه السلام) برای همه انسان‌ها قیام کرد و این هدف در هیچ جای دنیا وجود ندارد، مردمی که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند زائران عارف سید شهدا هستند و عاشق امام حسین(علیه السلام) و زائران نمی‌تواند عاشق ارزش‌های امام حسین(علیه السلام) نباشند.

 

نماینده ولی فقیه استان گلستان یادآور شد: موکب‌هایی که در اربعین برپا می‌شود باید حواسشان جمع باشد یقین دارم دشمنان به دنبال تخریب این پیاده روی هستند و یکی از اقداماتی که انجام خواهند داد تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی است.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه اربعین که می‌تواند برای بشریت نقاط مثبتی را به وجود بیاورد با تفرقه می‌تواند منحرف شود، گفت: همه کشورها در این پیاده‌رو‌ی‌ها شرکت می‌کنند و تاکید من به موکب‌ها این است که همه  مردم در آن منطقه زائر سیدالشهدا هستند و نباید با رنگ‌ها و عکس‌ها این مسیر را خراب کنیم.

 

وی با بیان اینکه مومن باید زیرک باشد، گفت: مومنان نباید اجازه تفرقه را بدهند، برخی از اقدامات واجب نیست ولی یک عده‌ای تحت عنوان عشق به امام حسین(علیه السلام) اقدامات ناشایستی انجام می‌دهند تا تفکر اسلام و شیعه را از این طریق زیر سوال ببرند.

 

امام جمعه گرگان یادآور شد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که شخصیت امام حسین(علیه السلام) در این پیاده روی صدمه نبیند، نباید به این پیاده‌روی اعتراض کرد این چنین پیاده‌روی‌ها در دنیا وجود دارد و اربعین اهداف مهمی دارد که باید به آن توجه داشت.

 

آیت الله نورمفیدی به سند پیشرفت کشور اشاره کرد و گفت: در افق ۵۰ ساله این سند تهیه شده و دشمنان کور خواندند که انقلاب اسلامی به آخر خط رسیده است.

 

وی افزود: ۷ سال است که اندیشمندان و دانشمندان سند پیشرفت کشور را بر مبنای ایرانی و اسلامی تدوین کردند و در این سند مشخص شده که تا ۵۰ سال آینده ایران به کجا می‌رسد.

 

امام جمعه گرگان تاکید کرد: تعدادی از محیط‌بانانی که شب و روز برای حفظ منابع طبیعی و حیات وحش تلاش کردند را در روزهای گذشته چند نفر خدا بی‌خبر در نیمه‌های شب با حمله مسلحانه مجروح و یک نفر از محیط‌بانان در این درگیری به شهادت رساندند این ضاربان و قاتلان شناسایی می‌شوند و امیدواریم زودتر به مجازات برسند.

 

آیت الله نورمفیدی به مسلح شدن محیط‌بانان تاکید کرد و گفت: باید با این متخلفان برخورد شود و این برخورد باید جدی باشد و مجلس شورای اسلامی نیز باید شرایطی را به وجود بیاورند که در زمان خطر بتوانند محیط‌بانان از خود دفاع کنند.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین کانون های مساجد شیراز سوگواره علمدار کربلا مقام معظم رهبری مسجد نماز جمعه اربعین حسینی آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۱۳۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر

اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق با حضور خیل عظیم زائران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، شب گذشته  زائران و مجاوران امام رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) در تجمع مردمی وعده صادق  به دعا و ثنا پرداختند و زیارت "امین الله" با سوز و گدازی بیشتر از همیشه قرائت شد؛ چرا که امروز هشتم شوال مصادف با تخریب قبور ائمه بقیع(ع) است.

در اجتماع مردمی "وعده صادق" زائران به دفاع جانانه سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی که بامداد 26 فروردین 1403 انجام شد، پرداختند و با رجزخوانی از رشادت‌های جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور پاسخ دهنده به تجاوزات رژیم جعلی اسرائیل، برای رزمندگان و مدافعان وطن دعای خیر کردند و سپس نوای حیدر حیدر حسین طاهری مداح اهل بیت و زائران در رواق طنین انداز شد.

خادم‌ها پرچم ایران و فلسطین را بین زائران پخش می‌کنند و در این میان ذوق کودکان برای گرفتن پرچم هم تماشایی بود.

مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، یا علی و الله اکبر و صلوات بر محمد و آل محمد، حیدر حیدر شعارهایی است که  زائران امام رضا(ع) در اجتماع مردمی وعده صادق سر دادند و نوای حاج حسین طاهری با اشعار حماسی خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون و ای یار ای یار برخیز و علم بردار با همراهی زائران روبه رو شد.

 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • برخورد سرد قاتل بارسلونا با ژاوی (عکس)
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • ۱۲ میلیون تخلف ساکن اعمال قانون شد
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • راه حل اصلی برخورد با فاضلاب‌های خطرناک، اجرای یکسان قانون برای همه است